odnovel

Moments Kapitel 20

Kategori: Allmänt

Senaste:

Jag kände Harrys blick på mig hela tiden tills dom klev in i bilen. Innan han stängde dörren gav han mig en –om du sårar henne så dödar jag dig- blick. Jag nickade bara lite till svars och log. De gjorde nog honom ännu argare men just nu orkade jag inte bry mig. När killarnas bil var ur syne vände sig Less mot mig.

”Så.. Ska vi byta om och sedan ses igen?” frågade hon lite blygt. Jag nickade glatt och sedan kramade jag om henne. Jag kysste henne snabbt och sedan skildes vi åt. Hon gick hem till sig och jag gick in till de lilla huset utanför Harry. De här kunde nog bli topp tio roligaste dagen i mitt liv.


 
   
 

Less perspektiv:

Nu var de bara två dagar tills Zayn och resten av killarna förutom Harry skulle åka hem till sina familjer. Jag hade inte pratat med Harry sedan jag skällde ut honom. Jag hade bara varit med Zayn, killarna eller Gemma. Jag suckade och reste mig upp ur sängen. I dag skulle jag ut och shoppa med Zayn och när jag tänkte på de blev jag lite gladare. Jag gick ner i bara pyjamas för att hämta tidningen. När jag kom ut kryllade de med små tjejer som höll i kameror. De hade de gjort i några dager nu. Jag gick ut och kom knappt fram till brevlådan men efter mycket om och men så hade jag fått tag i tidningen och var på väg in igen. Jag satte mig vid köksbordet med en kopp kaffe och började titta lite. De stod inte så mycket intressant så jag tog upp telefonen i stället. Först gick jag in på facebook och kollade lite. Inte mycket hade hänt så jag gick in på twitter. De första som kom upp var en bild på mig i pyjamas som var tagen för bara några minuter sedan. Håret stod och alla håll och mina kanin tofflor hade jag på mig. Jag suckade lite och kollade mig i spegeln. Jo jag såg hemsk ut. Jag suckade än en gång och gick tillbaka till köksbordet. Jag tog upp telefonen igen och läste under bilden.

Nice neighbor you have Harry. You should be proud! If I were you I’d move for long time ago!

Jag suckade lite. Nu börjas de. Visst visste jag att om jag skulle synas med kilarna så skulle jag få hat men inte av att vara en av deras granne. Hallå ingenting säger ens att jag behöver ha kontakt med dom? Jag suckade igen och reste mig upp. Jag gick in till mitt rum och satte på mig en stor vit ganska genomskinlig blus/skjorta och sedan ett par jeans shorts till de. Jag gick in i badrummet och borstade igenom håret lite innan jag borstade tänderna och sminkade mig. Jag tog bara mascara och gick sedan ut ner till köket igen. Jag slängde en blick på klockan och såg att den var tio. Då måste dom vara vakna. Jag gick ut på min baksida och över till Harrys utan att några fans skulle se och sedan knackade jag på deras lilla hus. De tog en stund men sedan öppnades dörren. Där stod Zayn men bar överkropp och jeans. Jag kände hur de hettade till i ansiktet men sedan gick jag in. Där inne var de tomt.

”Dom andra är inne och äter” svarade han lugnt när han såg min förvirrade min. Jag nickade lite. Han gick fram till mig och kysste mig innan han gick för att hämta en tröja. Dom andra killarna visste inte om något en men skulle nog få veta snart. Jag slängde mig på sängen som var närmast som lyckades vara Louis och suckade.

”När ska vi berätta?” frågade jag trött.

”Jag vet inte- Kanske i kväll? Du ska ju ända äta middag här” jag tittade storögt på honom. Men sedan nickade jag. De var bättre att ha de överstökat. I kväll var också första gången efter Harrys och mitt ”bråk” som vi skulle äta tillsammans. När Zayn var klar gick vi ut. Vi gick till mitt hus och sedan runt ett hus till för att inga fans skulle se att vi gick. När vi var på vägen igen ringde Zayn en taxi. När den kom hoppade vi in och sedan körde den oss till köpcentrumet. När vi kom fram klev vi ut och gick in. På vägen såg jag även denna gubbe som jag i princip hade sett varige dag. De var även honom jag tittat på på kaffe:et när Zayn frågade vad de var. Jag gick lite närmare Zayn och tröck in min hand i hans. Han log mot mig och fortsatte gå. Gubben kollade efter oss som alla andra gången men följde inte efter. Jag hade inte sagt något till Zayn om honom och ville inte göra de för då skulle han nog gå fram till honom vilket jag inte ville. Vi gick in i närmaste affär vi hittade som vi tyckte var intressant och började kolla. De var en sko affär och de slutade med att Zayn hade hittat ett par när vi var på väg ut.

 

Två timmar senare satt vi på ett kaffe och tog en kaffe. Zayn hade nog tio påsar i händerna och jag tre. Jag gillade inte att shoppa men måste erkänna att detta hade varit ganska kul. Jag tog en klunk av mitt kaffe och log mot Zayn.

”Så har du hittat vad du ville?”

”Nej inte riktigt. Skulle behöva något linne eftersom att de är så varm ute” svarade han och log. Jag nickade lite. Vi reste på oss och gick in i en affär Zayn drog med mig in till. Där inne hittade han två linnen som han ville pröva och jag hittade en töja. Vi gick till provrummen men när vi kom fram fans de bara ett ledigt. Zayn tittade på mig lite och sedan drog han med mig in i de. De var ändå så stort så de skulle kunna få platts med säkert fem till där inne som skulle byta om. Zayn drog smidigt av sig sin tröja och satte på de ena linnet. Jag vände generat blicken åt andra hållet och väntade.

”Så.. Vad tycker du?” frågade han. Jag vände mig och fick en chock. De var nära att jag började dregla men höll mig.

”het” svarade jag bara.

”Ähm.. Snyggt. Tröjan var snygg” svarade jag och log. Han log också och tog av sig den. Än en gång vände jag mig bort fast jag inte ville så att han kunde ta på sig nästa. Den var inte lika snygg vilket Zayn inte häller tyckte. När de var min tur vände jag mig bort och tog av mig tröjan och satte sedan på den andra. Den var mycket mer urringar en vad jag hade tänkt och var nära på att ta av den igen när Zayn protesterade. Jag vände mig om och Zayn log stort.

”Jag gillar den!” sa han och log ännu större. Jag skakade bara på huvudet, vände mig om och tog sedan av mig den. Innan jag har fått på mig min egen tröja så känner jag ett par armar omslingra sig runt mig. Zayns händer stannar vid mig midja och pussar mig sedan i håret. Efter mycket tvekan vänder jag mig om och möts av ett förvånat ansikts uttryck. Hans ögon försöker stanna i mina men glider lite då och då ner till mina bröst. Jag ler lite, lägger mina händer på hans bröst och ställer mig sedan på tå för att kysser honom. Han kramar om mig och sedan tar jag på mig tröjan. Hans blick ändras från glad till besviken och de får mig att börja skratta. Efter de drog jag med mig honom ut och sedan gick vi mot kassan. Han köpte de ena linnet och jag vägrade att köpa tröjan jag hade provat även fast Zayn tjatade som han gjorde. När vi var klara gick vi ut ur affären och började gå hemåt. I stället för att gå direkt hem gick vi in på en annan väg där de inte var en ända människa. De var tegel väggar runt och om man fortsatte i kanske fem minuter visste jag att man skulle komma till en ganska stor väg där man kunde ta sig hem. Zayn gick bredvid mig och nynnade lite på en låt medans jag sjöng tyst på en annan. Helt plötsligt tystnar jag av att jag hör ett ljud bakom oss. Jag vänder mig om och ser killen som jag sett så många gånger tidigare men nu håller han en pistol riktad mot Zayn. Utan att tänka hoppar jag framför Zayn. Jag ser hur han skjuter och sedan känner jag en väldig smärta i magen. De sista jag ser är hur killen springer i väg innan jag slår huvudet i marken och allt blir svart. 


Dönt, dönt, dö.. Vad tror ni händer nu då? Kommentera vad ni tror och skriv om jag kan göra något bättre. Om ni har några idéer vad som ska hända nu så är de bara att kommentera så om jag tycker att den är bra så tar jag den! Kom igen nu, KOMMENTERA!

Kommentarer

  • Sandra!♥ säger:

    Sjukt bra! :)<3

    2012-08-02 | 13:52:24
    Bloggadress: http://novellbloggonedirection.blogg.se
  • Linnea E säger:

    hahahah åh garvade på slutet!!
    men verkligen superbra novell! du skriver jättebra och man vill bara läsa mer och mer :D (precis det jag gör också.)
    Kolla gärna in på min blogg, där jag också skriver en 1D-novell!
    Kram!

    2012-12-01 | 21:12:54
    Bloggadress: http://mydnovel.blogg.se

Kommentera inlägget här: