odnovel

Moments Kapitel 25

Kategori: Allmänt

Senaste:

”Men du skulle inte du kunna åka iväg och handla lite mjölk innan allt är klart?” frågade hon och kollade på mig med hundvalps minen.

”Haha, visst” svarade jag och skrattade. Jag pussade henne snabbt på munnen innan jag gick upp och tog på mig ett par byxor. När jag var klar gick jag ner, sa hejdå, satte mig i bilen och körde sedan i väg till den närmaste mataffären.

När jag var framme så gick jag in i affären och mot mjölk hyllan. När jag hade valt och precis skulle vända mig om så kände jag hur jag gick in i någon. Personen jag gick in i ramlade bakåt på golvet med rumpan först.

”Åh, jag är så ledsen” skyndade jag mig med att säga. Hennes blonda hår låg för hela hennes ansikte så jag kunde inte se hur hon såg ut.

”De är ingen fara” sa hon och ställde sig upp. När jag såg vem de var så blev jag stum.


 
 
(De är Perrie på bilden men de ska bara föreställa en blond tjej som kramar Zayn. Och i detta fallet heter tjejen Amber)
 
 Ambers perspektiv: (Hon som Zayn gick in i)

Jag kollade på listan vad jag skulle ha och såg yoghurt. Jag gick bort mot alla mjölk produkter och kollade vad jag skulle ha. Jag ser att de står någon med ryggen mot mig bara någon halvmeter ifrån men jag orkar inte lägg ner någon tid på att kolla hur den personen såg ut. Helt plötsligt vänder sig personen om och ska gå men istället går rakt in i mig. Jag känner hur jag ramlar mitt på rumpan och hur smärtan sprider sig. Jag kvider till lite och sedan hör jag en välbekant röst.

”Åh, jag är så ledsen” säger han och jag reser mig upp. När håret är ur mitt ansikte så ser jag att de verkligen är han. Min Zayn.

”Amber” frågar Zayn förvånat och ett stort leende spricker upp i hans ansikte.

”Zayn!” skriker jag och slänger mig i hans famn. De gjorde så att han började skratta lågt men kramar tillbaka. Åh så jag har saknat hans skratt och kramar.

”Vad gör du här?” frågade han när vi släpper taget om varandra.

”Ja du vet ju att Micheal bor här” svarade jag och han nickade lite. Micheal var då min äldsta kusin.

”Men vad gör du här?” frågade jag.

”Jo, min flickvän bor här” svarade han lite osäkert.

”Åh..” mumlade jag och tittade ner. Zayn och var jag tillsammans när jag var tvungen att flytta med min familj till Canada. Pappa hade fått ett jobb där som han var tvungen att ta så för tre år sedan fick jag lämna Bradford och min kära Zayn. Vi höll kontakten ända tills Zayn sökte till X-factor men sedan blev de för svårt så vi bestämde oss för att de var lättare att bryta kontakten helt. Men för ett år sedan när jag fyllde arton så flyttade jag till London där jag nu bor. Mamma och pappa blev så klart jätte ledsna men jag hittade ett jobb där som jag tyckte var bra och sedan var de närmare mina vänner som var kvar i Branford. Jobbet var som makeup artist men för bara några veckor sedan tog kontraktet slut så jag började jobba på Starbucks där jag jobbar nu. Just nu hade jag semester så jag bestämde mig för att åka och hälsa på Michael.

”Så..” började Zayn men visste inte riktigt hur han skulle fortsätta.

”Hur är de i Canada?” frågade han sedan och kliade sig i nacken.

”Faktiskt så bor jag inte kvar där längre. För ett år sedan när jag fyllde arton flyttade jag till London” svarade jag och log lite.

”Är de sant? Ja bor också i London nu” svarade han och log stort. Jag log tillbaka. Zayn började berätta om X-factor medans han följde med mig runt i affären och hjälpte mig att ta allt jag skulle ha. När han hade berättat allt han hade att berätta så berättade jag lite om allt som hade hänt i Canada och sedan vad som hänt i London. När jag hade tagit alla grejer som stod på min lista gick vi till kassan. När allt var betalat så gick vi ut på parkeringen.

”Har du kvar ditt nummer eller kan jag kanske få de igen” frågade Zayn och log lite.

”Nej jag har ett nytt” svarade jag. Zayn nickade, tog fram mobilen och sedan skrev jag in mitt nya. När jag var klar bestämde vi oss för att ta en fika i morgon och att Zayn skulle smsa mig så att jag skulle få hans nummer. Vi kramade om varandra och när han kramade mig kände jag samma stöt gå genom min kropp som för tre år sedan.

Zayns perspektiv:

När vi hade sakt hejdå och kramat om varandra så satte jag mig i bilen och åkte iväg. Gud vad jag hade saknat henne. Hon var nog ännu vackrare en vad hon var för tre år sedan. Fast jag hade Less nu. Juste Less. Jag tittade på klockan och fick panik. Hade jag varit borta i över en timme. Jag började köra snabbare och när jag äntligen var framme vid hennes hus så parkerade jag fort och sprang in. Där inne hittade jag ingen Less. Jag gick in i köket och såg en talrik stå på köksbordet med en lapp framför.

Efter som du dröjde så länge så gick jag in till Harry och lånade mjölk. Är uppe och ska försöka sova lite nu så sover antagligen när du läser detta! xx Less

Jag suckade lite och gick upp för trappan igen. Och mycket riktigt låg Less och sov djupt. Läkaren hade ju sakt att hon skulle försöka ligga i sängen och bara sova i två veckor och att hon antagligen skulle vara så trött så hon inte skulle orka göra något annat. Jag pussade henne på huvudet innan jag gick ner och började äta av de hon hade lämnat. När jag var klar och inte hade något att göra så tog jag upp telefonen. Jag bläddrade igenom alla kontakter och fastnade på Amber. Kanske skulle jag smsa henne nu?

”Hej Amber, de var kul att äntligen få träffa dig i dag! xxZayn” Skrek jag snabbt in. De dröjde inte mer en någon minut tills mobilen vibrerade till i min hand.

”Hej! Säger desamma, har saknat dig så xxAmber :)” jag log lite och tänkte efter vad jag skulle skriva. Kanske kunde jag fråga om vi kunde hitta på något nu istället. Less sov ju ända.

”Har saknat dig med! Men undrade om du hade lust att göra något nu istället för i morgon. För i morgon är min sista dag här så den vill nog Less att jag tillbringar med henne.. xx”

”Jo men de går, Milkshake city om 10? xx”

”Ses där! xx” Jag tog snabbt på mig skorna och skrev en lapp till Less.

Förlåt att jag dröjde så. Träffade en kompis som jag inte har sett på tre år. Eftersom du ändå sov när jag kom hem så åker jag och fikar lite snabbt med honom. Är hemma innan middagen! xx Zayn

Jag skrev honom i stället för henne för att inte göra Less fundersam. Jag la lappen på bordet där hennes lapp låg innan och gick ut genom dörren. Jag satte mig i bilen igen och begav mig sedan till Milkshake city.

När jag kom fram parkerade jag bilen och gick sedan in. Direkt såg jag ett blont välbekant huvud som satt med ryggen emot och gick och satte mig mitt emot henne. Hon log stort när hon såg mig och sköt fram en milkshake till mig. Hade hon redan köpt en? När jag smakade på den så kände jag att de var choklad. Min favorit.

”Du kommer ihåg” log jag.

”Såklart” svarade hon och log.

”Låt mig gissa. Jordgubb” frågade jag, pekade på hennes milkshake och flinade.

”Kanske” svarade hon oskyldigt och jag började skratta. Vi pratade på om lite allt möjligt och tiden bara rann i väg. Jag berättade om hur de var i Bradford när hon stack och hon berättade mer om hur de var i Canada. Jag berättade även vad som hänt med Less och vilka skuldkänslor jag hade över de.

”Så hur är de med den där Less nu då?” undrade hon.

”Hon säger att de är bättre men jag vet inte. De ser ut som att de gör väldigt ont och jag tycket så synd om henne” svarade jag och tittade ner på mina händer. Hon nickade lite och de blev tyst. Plötsligt känner jag hur de vibrerar till i fikan och jag tar upp mobilen. Less står de. När man talar om trollen. Jag reste mig upp, tittar ursäktande på Amber innan jag går en bit bort och svarar.

”Hallå”

”Hej Zayn, de är jag”

”Hej älskling” svarade jag och ler stort när jag hör hennes röst.

”Komma du inte snart. Klockan är sju och jag börjar bli hungrig” Var klockar redan sju? Jag tittar hastigt på klockan och ser att den är fem över. Shit.

”Glömde helt bort tiden. Är på väg nu. Ska jag handla något på vägen?”

”Haha, okej gör de” svarade hon bara.

”Pizza?”

”JAA!” skriker hon så jag får ta bort telefonen från örat. Jag skrattade lite och satte sedan tillbaka den vid örat.

”Okej, vi ses snart. Puss”

”Puss” sa hon och la på. Jag gick tillbaka till bordet där Amber satt och väntade.

”Jag måste gå nu, men vi får ses när jag kommer tillbaka till London” sa jag och log lite.

”Okej, ja de får vi” svarade hon och ställde sig upp. Hon kramade om mig och utan att tänka höll jag kvar ganska länge. Snabbt släppte jag henne och rodnade. Rodnade jag? Zayn skärp dig! Hon skrattade lite och sa hejdå. Jag sa hejdå tillbaka och gick sedan ut och satte mig i bilen. På vägen hem till Less handlade jag pizza och när jag kom innanför dörren satt hon framför tv:n. Bordet var redan dukat så de var bara att sätta sig. Less hällde upp Cola i varsitt glas och sedan var de bara att hugga in. Less kröp ner i min famn och jag kramade om henne med min ena arm. Jag harklade mig lite och hon tittade upp.

”Less Vill du bli min flickvän?” frågade jag halvt nervös. Hennes lilla leende hon hade på läpparna blev genast större och istället för att svara kysste hon mig hårt och länge. När hon släppte mig nickade hon. Hon kröp ner i min famn igen och jag pussade henne mjukt på huvudet. Amber är inget jämfört med min Less. Amber är inget jämfört med min flickvän.


Ett långt kapitel. Vad tycket ni? Bara för att ni inte fick så många när jag var borta så fick ni ett längre nu. Kommentarer uppskattas massor och ger mig även mer inspiration till att skriva. Så ju mer kommentarer desto bättre och kanske längre kommer varje kapitel att bli!

Kommentarer

  • Alexandra säger:

    Men..men..men det ska ju vara Less och Harry! :(
    Screw you Zayns som måste komma med sin charm och krossa deras förhållande! Och Screw you Zayn för att du kommer antagligen krossa Less känslor sen, nu när Amber kommer in i bilden igen! :(
    Men ååå va du är grym!! :D xoxo

    2012-08-18 | 15:12:37
    Bloggadress: http://Theonedirectionnovells.blogg.se
  • Sandra!♥ säger:

    Hjälp! Blev nästan rädd att han skulle börja dejta Amber istället för Less inann jag läste sista stycket ;) Sjukt bra! Älskar din novell! :)<3

    2012-08-18 | 17:55:54
    Bloggadress: http://novellbloggonedirection.blogg.se/

Kommentera inlägget här: