odnovel

Moments Kapitel 28

Kategori: Allmänt

Senaste:

”Zayn, är du okej?” frågade jag medans jag försökte hämta andan.

”Ja, när jag kom hem från flyget så var jag så trött att jag råkade somna” svarade han lite tyst.

”Åh” var de ända jag fick fram.

”Varför är du andfådd?” frågade han sedan. Shit vad skulle jag svara nu?

”Ähm, jag sprang för att hämta telefonen när du ringde och den var där nere” svarade jag och Zayn hummade något men han verkade gå på de. Visst ville jag inte ljuga för Zayn men han skulle inte bli glad om han visste att jag tränade.

Så vad gör du?” frågade jag.

”Du vet den där gamla kompisen jag berättade om?”

”Ja”

”Jag är faktiskt ute med henne och äter middag”

”Henne?”

”Ähm, ja.. Jag ville inte oroa dig men de är en hon.. Men jag lovar dig vi är bara vänner” svarade han snabbt.

”Okej men de är lugnt, ha så kul då så kan vi väll höras i morgon?” svarade jag lugnt. Om han sa att hon bara var en vän så var hon säker de. Om de var något jag gör så är de att lita på Zayn.

”Ja okej, vi hörs, puss”

”Puss”


 

Less perspektiv:

Usch varför måste man flyga? Visst de kanske var bättre en att ta tåget som tar flera dygn.. Jag suckade lite och började gå mot flyget. Nu skulle jag äntligen få träffa alla killarna, Dani och El igen. Jag tog ett djupt andetag och gick sedan in i planet. Jag läste på billjeten att jag skulle till platts 23. Jag letade snabbt upp den och satte mig ner.

Äntligen, det kändes som en evighet i luften men nu äntligen hade de dumma flygplanet äntligen landat. Den här gången var värre en andra. De guppade jätte mycket och jag var nära till tårar väldigt många gånger. Löjligt men så var de. Jag gick ut och hämtade sedan mina väskor som kon bland dom tio första. När dom var hämtat så gick jag ut på parkeringen. Zayn sa att han skulle vänta i bilen så att inga fans skulle se honom. Jag tittade runt en stund men tillslut såg jag Zayns bil. Jag gick mot den och såg Zayn sitta i den. Jag sken upp och med de samma Zayn såg mig klev han ut ur bilen. Han gick fram till mig och omfamnade mig i en mjuk kram. Jag fick även en lång kyss. När han drog sig tillbaka log jag stort och rodnade. Jag kollade ner på mina skor men de fick jag tydligen inte göra länge för att Zayn lyfte upp mitt ansikte med sitt pekfinger. Jag ville inte se honom i ögonen så jag kollade på hans läppar som hade ett stort leende på sig. Jag fnissade lite så kramade Zayn om mig igen.

”Skönt att ha dig här, jag har saknat dig”

”Skönt att vara här” sa jag och blinkade.

 ”Och jag har saknat dig med” la jag till och log. Zayn hjälpte mig in i bilen med mina väskor och öppnade sedan min dörr. Nä han hade stängt den efter mig hoppade han in i förarsätet. Vi började köra mot mitt hotell jag skulle bo på. Först var de planerat att jag skulle bo hos Zayn men eftersom att jag skulle vara här i en hel månad så tyckte vi att de kanske var bra om jag bodde på hotell. Jag ska nämligen jobba på Starbucks så länge så om jag skulle gå tidigt så kommer jag väcka Zayn och tvärtom om han ska till studion så då bestämde vi oss för att jag skulle bo på hotell. Såklart hade Zayn sagt att jag fick sova hos honom när jag ville så jag tror att jag kommer vara mer där en på hotellet.

Plötsligt stannade bilen och först då vaknade jag upp ut mina tankar. Zayn log mot mig och tog sedan ut mina väskor. När jag tänkte ta dom så flinade han mot mig och drog dom sedan ifrån mig.

”Du för inte lyfta något” sa han retfullt och jag stönade högt vilket fick honom att skratta. Medans jag låtsades vara sur gick jag in på hotellet med en skrattandes Zayn efter mig. Jag sa till tjejen i receptionen vad jag hette och fick sedan min nyckel. Vi åkte up till min våning och öppnade sedan dörrarna. Shit. Rummet var stort, mycket större en vad jag hade förväntat mig. Där fanns en garderob, en stor dubbelsäng och två stort fönster. De fanns även en fåtölj och en tv. Jag log stort och gick in i rummet.

”Jag älskar de” sa jag och snurrade runt. Zayn skrattade och ställde ner väskorna.

”Vad bra då” sa han och la sig på ena sidan av dubbelsängen. Jag la mig på andra sidan om honom och la huvudet på hans arm.

”Här kommer vi nog ligga en del” sa Zayn utan att tänka sig för. Jag brast ut i ett gapflab och inte långt efter fattade Zayn vad han hade sagt och började skratta han med.

Zayns perspektiv:

Gud vad skönt att ha hennes hos mig igen. Jag hade saknat henne så. Hennes skratt, ögon, leende, jag allt. Plötsligt vibrerade min telefon och jag tog diskret upp den för att Less inte skulle se och förstöra stämningen. Skärmen lös upp och på den stod de Amber.

”Vad händer? xxAmber” jag sket i att svara och la i stället ner mobilen i fickan igen. Amber och jag hade inte träffats sedan den där gången på restaurangen. Hon hade haft massa jobb och jag hade behövt vara i studion och spela in. Men vi hade smsat varige dag. Fast denna vecka skulle jag vara ledig lite mer så då bestämde vi att ses bara hon och jag även fast Less var här.

”Vad tänker du på?” frågade Less plösligt efter en lång stunds tystnad.

”Dig” viskade jag. Hon fnös lite och skrattade.

”Visst..”


Jag vet kort men som jag skrev på twitter så väckte mamma mig klockan sju i morse och sa att vi skulle till skärgården.. Iaf så kom jag hem för en stund sedan och skrek klart dehär. Kommer börja i morgon med kapitel 29 och försöka göra de jätte långt tills jag lägger upp de på måndag! Kommentera vad ni tycker!

Kommentarer

  • Sandra! :) ♥ säger:

    Skitbra! :D♥

    2012-08-26 | 12:38:30

Kommentera inlägget här: