odnovel

Moments Kapitel 48

Kategori: Allmänt

Senast:

En knytnäve kom flygande mot mig. Jag hann dessvärre inte ducka och jag kände hur den träffade näsan. Hårt. Precis när jag var på väg att ge tillbaka kände jag hur någon. Eller snarare några drog mig bort från Zayn och såg även hur Zayn blev bort dragen. I varsin arm höll Liam och Niall hårt om Zayn och Dani bredvid som försökte lugna honom medans jag tittade bakåt och såg Louis stå bakom mig medans El stod på sidan om mig. Jag försökte komma loss vilket jag även såg att Zayn försökte göra.

”IDIOT!”

”HJÄRTKROSSARE!”


 

Less perspektiv:

 

”IDIOT” skrek Zayn arg och sparkade med armar och ben.

”HJÄRTKROSSARE!” kontrade Harry. Hela jag hade fryst till is. Hur kan detta ha hänt? Dom som var som bröder slogs? Är detta mitt fel? Ja.. Om inte jag hade träffat Harry igen hade jag och Zayn aldrig blivit tillsammans. Om jag inte hade varit för feg för att ha sex med Zayn hade detta inte heller hänt. Tårarna rann hejdlöst där jag stod i dörröppningen och granskade min bästa vän och min ex pojkvän. Båda slog fortfarande med ben och armarna utan att ha lugnat ner sig ett dugg. Lou som höll i Harry började få det ganska svårt nu eftersom att även Eleanor hade gått för att försöka prata med Zayn. Dani stod fortfarande och försökte lugna Harry men ingenting gick in där. Han blödde från näsan där Zayn hade slagit honom men han verkade inte bry sig om det nu. Ingen hade heller märkt mig, ja stod fortfarande i dörröppningen och tittade på. Kände mig hjälplös. Harry och Zayn skrek fula ord till varandra medans resten försökte lugna dom.

”STOPP!!” skrek jag så högt jag kunde. Det ekade i hela lägenheten och allt annat tystnade. Allas blickar låg nu på mig och alla var blixt stilla. ”DE RÄCKER!!” skrek jag nästan lika högt. ”Ni var som bröder..” sa jag besviket och tittade mellan både Harry och Zayn. ”Hur kan ni komma på att slå varandra?” Båda såg fortfarande lite arga ut men nu lyste även ånger i deras ögon. Båda tittade skamset på mig. Jag suckade och gick in i badrummet. Där blötte jag en dusch handduk och gick tillbaka. Jag gick fram till Harry och han kollade frågande på mig. Jag tryckte så försiktigt jag kunde handduken mot hans näsa och han kved till. Jag torkade bort det blod som redan hade runnit och tryckte den sedan mot näsan igen för att hindra det från att rinna mer. Tårarna hade nu slutat rinna nerför mina kinder vilket jag var glad över. Harry tittade ner på mig hela tiden medans jag torkade bort då mycket blod det gick. Lite hade runnit ner på hans t-shirt men det kunde jag inte göra så mycket åt just nu. Lou släppte långsamt Harry medans jag stod kvar framför honom. Han hade lugnat ner sig och lika så hade Zayn.

 

Nialls perspektiv: (En Vecka Senare)

 

Harry och Zayn pratade inte med varandra. Less var ledsen. Louis var med Eleanor. Liam var med Danielle. Och jag. Vad gjorde jag? Ingenting.. Tänkte på tjejen på Subway. Ja, det gjorde jag. Det ända jag hade gjort på hela veckan utom alla spelningar och jobb i studion. Jag suckade och reste mig upp från soffan. Jag måste hitta på något. Kanske gå över till någon av killarna? Nej.. Ringa mamma? Nej.. En twittcam? Nej inge kul att göra en själv.. Ta en dusch? Nej.. Åka till Spanien? Haha, hade varit kul men nej.. Åka över till Subway och kolla om tjejen jag såg där innan jobbar? Nej.. Eller vänta. Varför har jag inte tänkt på det tidigare? Om jag åkte dit igen hade jag ju chansen att prata med henne. Kanske fråga om hon ville ses någon gång. Ja det gör jag! Snabbt hoppade jag i ett par jeans, t-shirt och ett par jumpa skor innan jag begav mig ut. Jag vinkade till mig en taxi innan jag skulle ha tyckt att detta var en dum ide och gått in igen.

 

Taxin stannade utanför Subway och jag klev ut. Jag betalade honom och bad honom vänta fem minuter ifall jag skulle komma tillbaka snart. Han nickade och jag tackade. Jag såg ett blont långt hår stå med ryggen åt vid kassan men när jag kom in såg jag att det bara var en kund som stod och beställde. Jag suckade och när det var min tur frågade jag tanten i kassan,

”Förra Onsdagen stod det en blond tjej här vid två tiden. Vet du vad hon heter och när hon jobbar?”

”Tyvärr får jag inte ge ut personlig information om andra anställda men jag kan tala om att hon heter .. ” svarade hon och log. …  Ja, … var ett riktigt fint namn.

”Okej, tack. Kan du bara tala om när hon jobbar eller hur jag kan få tag på henne” Frågade jag bedjande. Hon skakade ledset på huvudet.

”Hon jobbade bara här några veckor för att tjäna ihop lite extra pengar. Hon slutade i Fredags.. Och tyvärr kan jag inte ge ut hennes telefon nummer” Sa hon och tittade medlidande på mig. Jag nickade förstående. Det var ändå snällt av henne att säga det hon gjorde. Jag tackade för den informationen jag fått jag gick sedan ut till taxin igen. Fan.. Hur ska jag få tag på henne nu? Det ända jag vet är att hon heter … . Jag suckade och hoppade in i taxin som fortfarande stod och vände. Jag log när jag klev in. Jag sa att jag ville till samma adress som han hämtat mig på och han började köra.


Hade egentligen inte tid att lägga upp denna del idag men efter alla snälla kommentarer på förra kapitlet kunde jag inte låta bli. Ska försöka skriva hela kapitel 49 i morgon och ska också försöka få upp det då! KOMMENTERA vad ni tryckte om kapitlet, vet att det blev ganska kort men ska försöka lägga upp kapitel 49 i morgon som gengälld. Har Matteprov i morgon som jag behövde plugga till så det var därför detta inte blev så långt.. Iaf önska mig lycka till för det kommer definitivt behövas!

Kommentarer

  • Sandra<3 säger:

    Naww, stackars Niall! Men skitbra kapitel!

    2012-12-05 | 01:26:59
  • Alexandra säger:

    Asså shit va gulliga Less och Harry är!! :Dönskar verkligen att det blir dem två!! :D
    Hoppas på nästa snart!! :) xx

    2012-12-05 | 09:54:02
    Bloggadress: http://theonedirectionnovells.blogg.se
  • Linnea E säger:

    Jättebra, som vanligt! Hoppas på längre kapitlen nu :)

    Kolla gärna in min blogg, jag skriver också en novell om One Direction! Kram :)

    2012-12-05 | 18:50:09
    Bloggadress: http://mydnovel.blogg.se
  • ayya säger:

    Gud vad bra är en ny läsare och är ett stort fan av din novell den är så bra hoppas det blur Less och Hazza glöm inte du är bäst på att skriva
    länkbyte?

    Svar: Tack tack! Alltid kul med nya läsare och extra kul att du gillar novellen. Visst kan vi ha ett länkbyte!
    None None

    2012-12-05 | 22:21:03
    Bloggadress: http://onedirectionrockme.devote.se

Kommentera inlägget här: