odnovel

Moments Kapitel 50

Kategori: Allmänt

Senaste:

Jag blinkade till och märkte att ögonen tårades. Inte för att jag var ledsen och grät utan att jag hade stirrat med ögonen öppna för länge, så ögonen hade börjat torka. Jag blinkade snabbt bort vattendropparna i ögonen och vände blicken mot Liam.

”Inget. Tänkte bara”

”På vad då?” frågade han nyfiket. Jag ryckte på axlarna.

”På turnén” svarade jag och tittade ner för att han inte skulle se att jag ljög. Om det var något jag var dålig på så var det att ljuga. Och vara seriös förståss..


 

Liams perspektiv:

 

Det syntes tydligt att han ljög och jag visste inte om jag skulle tvinga ur honom vad det var eller om jag skulle låta honom berätta det för mig själv. Han skulle väll berätta det nu om han ville annars skulle det nog ändå komma fram vid senare tillfälle.

”Är du säker?” frågade jag och han började flacka med blicken överallt runt i rummet.

”Ja, varför skulle jag ljuga?” frågade han osäkert.

”Det kanske du inte ska fråga mig..” svarade jag och borrade in min blick i hans. Han verkade ha insett att jag märkt att han ljög och suckade tungt. ”Om du inte vill så behöver du inte berätta” Han suckade igen.

”Men det är bara så löjligt..” började han och jag sa inget för att han skulle förstå att han skulle fortsätta. ”När jag var på Subway så stod det en tjej i kassan” jag log automatiskt och han suckade åter igen och tittade ner. ”Hon var söt så jag gick dit igen för att fråga vad hon hette och kanske efter hennes nummer, men hon jobbade inte kvar.. Jag frågade efter hennes namn och hon heter Melanie men mer vet jag inte. Dom sa att dom inte fick ge ut ’personliga uppgifter’ ” sa han och gjorde citattecken men fingrarna när han sa personliga uppgifter. Jag nickade lite.

”Så du gillar henne?” frågade jag efter en stunds tystnad.

”Jag har bara beställt mat hos henne en gång och knappt pratat med henne men det är något som får mig att dra mig till henne” svarade han och ryckte på axlarna. Jag nickade med brist på ord. Visst lät det lite kostigt och kanske lite orimligt men det var så jag kände när jag träffade Dani första gången. Och tur som jag hade visade det sig sedan att hon kände likadant för mig. Nialls djupa suck hördes när han ställde sig upp. ”Du behöver väll inte säga detta till resten av killarna?” han tittade bedjande på mig.

”Nej” svarade jag och log. Han nickade lite och log tillbaka innan han gick ut till köket och ljud från att han öppnade kylen hördes.

 

Harrys perspektiv:

 

Less hade tagit det ganska hårt att vi skulle åka på turné. Eftersom att hon inte har några andra vänner här i London förutom El och Dani som jobbar hela tiden så funderade hon på att åka hem till Holmens Chapel under tiden vi var borta. Jag själv tyckte att det skulle bli jätte tråkigt att lämna Less men åka på turné skulle bli skit kul för det kunde jag inte förneka. Dock hade jag försökt övertyga Less att komma och hälsa på oss under turnén minst en gång och hon sa att hon skulle tänka på det. Så om fyra dagar går flyget som tar oss till Spanien. Där skulle vi bara stanna i två dagar innan vi skulle bege oss mot Portugal. Alla killar utom Liam tyckte att det skulle bli kul. Eller ja, Zayn vet jag inte riktigt för vi har fortfarande inte pratat med varandra sedan vårat ’bråk’. Och Niall vet ja inte heller man jag antar att han tycker att det ska bli kul. Liam tyckte väll i för sig att det skulle bli kul bara att han hade velat se Danielle innan vi åkte...

Dörren öppnades och in kom Less.

”Så.. har du börjat packa än?” frågade hon och slängde sig bredvid mig på sängen. Jag skrattade till men blev sedan alvarlig igen. Jag skakade på huvudet och suckade.

”Nej, jag vet inte vad jag ska ha med mig..”

”Så många gånger som du har varit borta så borde du veta vad du ska packa vid det här laget” fnissade hon. Jag log mot henne. Hon var så söt när hon fnissade.

”Ja, jag vet” sa jag och tittade upp i taket. Visst visste jag väll på ett ungefär vad jag skulle packa det var bara det att jag inte riktigt ville lämna Less. Så då blev det inte lika kul att packa längre.

”Jag hjälper dig att packa! Då går det fortare så kan vi hitta på något kul sedan!”

”Du behöver inte de” sa jag och tittade på henne. Hon log mot mig och studsade upp ur sängen.

”Men jag vill, kom igen” sa hon och drog upp mig. Jag suckade över hennes envishet men gav sedan med mig. Vi började packa och allt möjligt åkte ner i mina två resväskor. T-shirts, Jeans, mjukis byxor, skjortor, långärmade tröjor, tjocktröjor, badbyxor. Ja, allt som skulle kunna behövas. När vi var klara en timme senare la vi oss på sängen igen.

 

Less perspektiv:

 

Jag la mig ner med mitt huvud på hans bröstkorg och han tog sin arm under mitt huvud. Jag kände hans hjärtslag slå medans jag blundade. Här kände jag mig trygg. Tryggare en vad jag någonsin hade känt mig i Zayns eller någon annans famn förut och tryggare en vad jag någonsin kommer känna mig i någon annans famn. Jag älskar Harry. Och inte på bara kompis sättet. Jag är kär i Harry! Visst hade jag upptäckt det innan men nu skog det mig som en sten i huvudet. Jag var kär i Harry! Jag är kär i Harry! Jag älskar honom! Jag lyfte huvudet och tittade in i hans vackra gröna ögon. Innan han hade reagerat på vad jag gjorde pressade jag mina läppar hårt mot hans.


Kort kapitel, ja jag vet. Och vet även hur länge sedan jag la upp förra kapitlet. Men har helt enkelt inte haft tid. Förra veckan sattes betygen så ville göra lite extra bra ifrån mig i skolan då. Sedan så har jag inte varit hemma så mycket. Har haft massa grupp arbeten i skolan så här innan jul som jag och några kompisar har varit tvungna att ta hem och göra efter skolan. Men nu kom iaf kapitel 50! Detta var bara ett mellan kapitel så vet att det inte blev så bra… Men vill bara upplysa om att kapitel 51 redan är helt färdigt så det kommer komma upp i morgon!  Där kommer det hända lite roligare saker så KOMMENTERA!

Kommentarer

  • Alexandra säger:

    Tänk på att vara mer noga när du ska byta perspektiv eller vilket perspektiv du skriver, för i slutet av Harrys perspektiv blev det Less perspektiv.
    Annars var det jätte bra och såklart du ska sätta skolan framför bloggen, skolan ger ju utbildning och bloggen är ju bara bloggen! :) xx

    Svar: Såg inte det.. Pinsamt.. Men har ändrat det nu. Tack för att du sa till! Skrev Början på Harrys perspektiv i går och resten i dag så det blev lite fel..
    None None

    2012-12-15 | 14:58:41
    Bloggadress: http://theonedirectinnovells.blogg.se
  • Sandra<3 säger:

    Skit bra! Som vanligt! ;)<3

    2012-12-16 | 00:06:46

Kommentera inlägget här: