odnovel

Moments Kapitel 54

Kategori: Allmänt

Senaste:

”Vill du att jag ska bära?” frågade han snällt.

”Nej, titta i den!” sa jag spänt. Han öppnade påsen och tog upp tröjan. Hans leende han hade på läpparna blev nu ännu större en tidigare.

”Du behövde inte”

”Men jag ville” retades jag. Han skrattade och sedan gick vi till de där caféet som resten av killarna satt på. Som i sin tur visade sig bara låg mitt över gatan.


 

Harrys Perspektiv:

 

Jag vaknade av att telefonen ringde.

”Hallå?” svarade jag trött utan att ens öppna ögonen.

”Hej” snyftade Less på andra sidan.

”Less? Vad har hänt?” frågade jag oroligt och satte mig upp. Hon grät inte riktigt men snyftade tyst.

”Jag saknar dig..” mumlade hon. Jag pustade ut för mig själv för att inget alvarligt hade hänt som att någon hade blivit skadad eller något annat alvarligt.

”Jag saknar dig med” sa jag medans jag blundade hårt. Visst, det hade bara gått tre dagar men redan saknar jag henne något otroligt. Jag såg henne framför mig med tårar rinnande ner för kinderna och något högg till i mig. Jag ville inte se henne ledsen. Eller höra henne ledsen. Jag ville inte att hon skulle vara ledsen. Hon förtjänar inte det. Hon förtjänar att vara glad. Lycklig. Plötsligt fick jag en ide.

”Less, jag måste tyvärr gå.. Kan jag ringa dig om en halv timme?”

”Okej…” mumlade hon och man hörde på henne att hon blev besviken. Det gjorde ont men detta skulle bli så bra!

”Bra, ringer dig! Hejdå”

”Hejdå. Älskar dig” sa hon och jag log.

”Älskar dig också”

 

”PAUL! ÖPPNA DÖRREN!” Jag knackade hårdare nu än innan. Eller snarare bankade. Efter en ganska lång stund kom en trött Paul och öppnade dörren. På sig hade han endast ett par shorts.

”Harry? Vet du hur mycket klockan är?” suckade han, lutade sig mot dörrkarmen och stängde ögonen.

”Nej, men jag måste fråga dig något” utbrast jag och nästan studsade på stället av förväntan.

”Halv sju! Du behöver inte gå upp förens om flera timmar!” sa han irriterat. Oj var det så tidigt? Ops…

”Men lyssna nu! Åker inte vi till Los Angeles om två dagar?” Han nickade oförstående.

”Jo, en sen?”

”Kan inte Less komma då?” frågade jag och gav honom mina hundögon.

”Jo, kanske det.. Men varför var det så viktigt att ta nu? Kunde du inte ha väntat några timmar?” Jag log stort och slängde mig runt halsen på Paul. Han skrattade och klappade mig på ryggen innan jag släppte honom.

”Om jag ska vara ärlig tittade jag inte på klockan innan jag kom” sa jag lite generat och tittade ner. Han skrattade lite och rufsade om mig i håret.

”Jaja, vi bokar en flygbiljett till henne lite senare. Åker hon från Holmens Chapel då?”

”Japp!” log jag och fixade till mitt tillrufsade hår en aning. Vilket inte hjälpte så mycket eftersom att det blev minst lika rufsigt när jag var klar med arr ’fixa till det’.

”Okej. God natt” sa han innan han stängde dörren. Jag stod kvar en stund och skrattade åt honom innan jag började springa tillbaka igenom korridorerna. När jag var framme vid min dörr rusade jag snabbt in och slängde mig på telefonen som jag slängt på sängen. Snabbt slog jag in Less nummer och väntade otåligt på svar.

”Hallå?” svarade en andfådd Less.

”Hej, vad gör du?” frågade jag fundersamt.

”Tränar. Du sa att du skulle ringa om en halv timme. Det har gått tio minuter” sa hon.

”Ja, jag vet men det gick snabbare en jag hade trott”

”Vad för något gick snabbare?” frågade hon och nu var det hennes tur att låta fundersam.

”Jo, vet du vart vi ska om två dagar?” frågade jag henne förväntans fullt.

”Nej”

”Till Los Angeles” sa jag och hörde hur hon drog efter andan. Dit hade hon velat åka sedan hon var liten.

 

”Harry kommer du ner?” ropade mamma från nedervåningen. Jag stoppade ner min telefon i fickan och gick ner för trappen. När jag kom ner satt Mamma och Gemma i köket. Båda log mot mig.

”Vad är det?” frågade jag nyfiket och växlade min blick mellan dem båda.

”Vi ska åka på semester” utbrast mamma.

”Va? Vart?” frågade jag och mamma log nu ännu större.

”TILL LOS ANGELES !” ropade Gemma och både mamma och hon började hoppa omkring och skrika i köket. Den första jag tänkte på var Less. Av oss två har det alltid varit hon som ville åka dit. Det har varit hennes drömstad ända sedan hon var kanske tre och nu efter elva år när hon är fjorton är det fortfarande det.

”Men Less då? Följer hon också med?” frågade jag. Mamma visste nämligen lika bra som jag hur gärna Less ville åka dit. Hennes leende försvann och hon suckade.

”Nej… Jag frågade hennes mamma men hon sa nej. Hon har inte råd att betala för Less” suckade hon.

”Men kan inte vi betala för henne då?” frågade jag desperat. Hon måste ju få följa med!

”Nej, jag föreslog det men hennes mamma tyckte inte att vi skulle lägga ner så mycket pengar på Less. Att vi är alldeles för snälla som det är och att hon inte kan ta emot det” suckade hon.

”Men…” försökte jag.

”Harry, det finns tyvärr inga men. Hon får inte åka…”

Så det slutade med att Less fick stanna hemma och att jag fick ta massa bilder och köpa massa saker till henne där.

 

”Åh vad kul! Du får lova att ta massor av bilder…” sa hon och försökte dölja sin avundsjuka. Men jag som känner henne kunde lätt höra på henne vad det var.

”Hörde du inte. VI ska åka till Los Angeles” sa jag och betonade vi.

”Vad menar du? Du och killarna? ”

”Ja, plus du!” sa jag. ”VI SKA TILL LOS ANGELES skrek jag. På andra sidan blev det tyst i några sekunder och jag började undra om hon fortfarande var där.

”Less?” helt plötsligt hördes öronbedövande skrik och jag var tvungen att ta bort telefonen från örat.

”VI SKA TILL LOS ANGELES!!”


Kapitel 54! Vad tycker ni? Ni fick detta kapitel i dag som gengäld att det hann gå fyra dagar innan kapitel 53 kom.. Så vad tycker ni? KOMMENTERA!

Kommentarer

  • Sandra<3 säger:

    DU ÄR SÅ SJUUKT BRA PÅ ATT SKRIVA OCH VARJE KAPITEL BLIR ALLTID LIKA BRA! :D<3

    2012-12-24 | 22:36:57
  • FlizanLizan säger:

    Hejsan

    Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 - 150 kr :P

    2012-12-25 | 14:37:06
    Bloggadress: http://flizanlizan.blogg.se
  • Sara säger:

    SVAR: Hej! Jo här är länken till första kapitlet: http://wishing.blogg.se/2012/august/ny.html#comment

    För att fortsätta läsa vidare klickar du bara på kategorin "Trust" och scrollar så långt bak du är. Kram!

    2012-12-27 | 21:20:51
    Bloggadress: http://noticed.blogg.se/

Kommentera inlägget här: