odnovel

Moments Kapitel 10

Kategori: Allmänt

Senaste:

Jag vinkade hejdå till dom alla och gick igenom säkerhets kontrollerna. Killarna hade följt med för att säga hejdå och när jag inte kunde se dom längre gick jag mot ingången där jag skulle gå ombord. Kvinnan som stod där kollade min biljett och visade sedan att jag kunde gå in. Jag gjorde som hon sa och satte mig på min platts. Då började jag tänka på att killarna faktiskt bodde i London och Harry hade sagt innan att dom skulle åka hem om bara tre dagar. Då kan jag ju överraska dom.


Harrys perspektiv:

Det hade nu gått tre dagar sedan jag och killarna sa hejdå till Less på flygplatsen. Jag måste erkänna att jag redan saknar henne. Jag menar vi fick inte så mycket tid i hop och vem vet hur lång tid de dröjer tills jag får se henne igen. Klockan var nu 10 och vi hade precis ätit frukost. Planet hem till London skulle gå om några timmar och Lou och jag höll nu på att packa de sista. De skulle bli skönt att komma hem och om bara en månad och lite till skulle vi få åka hem till våra föräldrar och vara hemma i över en hel månad så killarna skulle följa med mig hem ett tag. Och kanske skulle vi då få träffa Less igen om hon nu var hemma vilket hon inte brukar vara men man kan ju alltid hoppas.

Klockan 11:30 var alla klara och vi bestämde oss för att mötas nere i lobbyn. Lou och jag tog alla våra saker och tog hissen ner till våningen längst ner. När vi kom ner var alla redan där och väntade.

"Klara?" frågade Paul och ställde sig upp från fotöljen han hade suttit i. Alla nickade och vi gick ut till en stor svart bil som stod där och väntade på oss. De var några fans som hade hittat till bakdörren men inte många så de var ingen större fara. De tog inte så lång tid att åka men när vi kom dit så var de säkert100 fans där och väntade på oss och de var bara utanför. Säkerheten var bra så de gick ganska bra förutom att någon råkade sparka Zayn på benet. När vi kom fram gick vi in någon bakväg till säkerhets kontrollerna och sedan var de bara att gå på planet. Väl inne i planet somnade jag efter bara några minuter.

 

Jag vaknade av att jag kände något blött på huvudet och slog upp ögonen. Jag tog försiktigt upp min hand på huvudet och när jag tog ner den såg jag något vitt kladdigt. Jag kollade på Lou som satt bredvid mig som bara flinade.

"Yoghurt" sa han och skrattade.

"Du vill inte veta vad jag trodde de var" muttrade jag innan jag ställde mig upp. Planet hade nämligen stannat så de var bara att gå av. Louis skrattade och gick sedan efter mig tillsammans med dom andra killarna. När vi kom ut var de inte så mycket fans vilket de inte brukar vara i London men några var de så klart. Vakterna ledde oss ut till en svart stor bil och när ja öppnade dörren såg jag någon bekant.

Less perspektiv:

"Vad gör du här?" skrek Harry som var först in i bilen och nästan hoppade på mig. Jag skrattade och sedan släppte han och satte sig på stolen bredvid så alla andra kunde gå in.

"Jag bor i London nu denna månad på grund av intervjuer och sånt och så tänkte jag att jag kunde överraska er samtidigt" sa jag glatt när alla hade klivit in i bilen.

"Men hur?" frågade Zayn med ett stort leende på läpparna som smittade av sig.

"Pratade med Paul" sa jag och blinkade åt Paul som satt i förarsätet. Alla skrattade och sedan fortsatte vi köra tills vi kom hem till killarna. Eftersom att dom bodde i samma lägenhet (på olika våningar) så hoppade alla av där. Jag följde med Harry och Louis in i deras eftersom att dom bodde ihop och sedan gick alla andra in till sig själva.

"Fint" sa jag och gick runt och kollade lite. De fanns två stora sovrum med dubbelsäng i varje rum, ett ganska stort kök, ett stort vardagsrum och sedan två stora toaletter. Allt var verkligen jätte stort och lyxigt men inte direkt så städat.

"Kom nu Less!" ropade Harry och jag gick tillbaka till köket där Louis stod vid spisen och Harry satt på en stol vid köksbordet.

"Varför har båda dubbelsängar? Okej Louis förstår jag men du som påstår att du är singel?" frågade jag och tittade på Harry. Jag betonade "singel" och Louis började skratta. Harry blev lite röd i ansiktet innan han svarade spydigt.

"Man vet ju aldrig" och blinkade. Och gjorde en äcklad min innan jag gick och kolade i kylen. Där fans i princip ingenting så jag gick till spisen där Louis stod och höll på.

"Vad gör du?" frågade jag när jag såg en kastrull på spisen men kokande vatten i.

"Ris"

"Och vad ska du ha till?"

"Inget" svarade han och tittade ner. Jag suckade lite. Utan att säga något tog jag på mig skorna och gick ut. Eftersom att jag bodde bara fem minuter här i från och man gick så visste jag att de fanns en mataffär bara några minuter bort. När jag kom in där tog jag lite frukostmat som bröd, mjölk, smör, pålägg och sånt och sedan gick jag vidare och tog lite grejer man kan äta till middag. Tillsist gick jag till glasslådan innan jag betalade och gick ut. De blev fyra matkassar som var ganska tunga men jag lyckades få med mig alla i och med att de inte var så lång bit. När jag kom fram kollade både Harry och Louis på mig med stora ögon. Jag hade fått reda på att ingen av dom var så bra på att laga mat från Anne. Visst viste jag att Harry inte var så bra på att laga mat men tydligen var inte Louis de heller. Jag ställde ner allt på bänken innan jag gick och kollade på riset Louis skulle koka. De var bänt i botten och helt stenhårt.

"Vad har du gjort?" frågade jag och skrattade.

"Ris.." svarade Lou och skrattade lite lätt han med. Medans Harry och Lou började ställa in allt i kylen började jag med maten. Eftersom att klockan redan var halv sex så var nog alla hungriga efter att ha flugit i så många timmar. Jag gjorde min speciella kyckling i sås som dom flesta tyckte var jätte god.

När maten var klar så bad jag killarna duka medans jag gick och sa till alla andra killarna. Först åkte jag ner till Liam. Han öppnade ganska snabbt och när han såg mig skapades ett leende på hans läpparna.

"De finns mat hos Harry och Lou, vill du ha?"

"Har dom lagat mat?" frågade han med en förvånad blick.

"Nej de var jag" sa jag och han pustade ut. Jag skrattade och sedan gick han in för att ta på sig skor så jag gick vidare till Niall. Jag knackade många gånger men han öppnade inte så jag kände på dörren. Den var öppen så försiktigt gick jag in. Jag hittade honom sovande i soffan. Jag visste att om jag inte skulle väcka honom så skulle han bli ledsen för att han inte fick någon mat men han såg så fridfull ut så jag ville egentligen inte. Efter mycket tvivlande strök jag honom lätt över håret.

"Niall" viskade jag och puttade lite på honom medans jag strök honom lätt över håret. Han öppnade ögonen sakta och när han såg att de var en tjej så hoppade han till men när han såg att de var jag pustade han ut.

"Vad gör du här?" frågade han trött och kliade sig i nacken.

"Jag har lagat mat så.." men han jag inte säga förens han var ute ut lägenheten. Jag skrattade för mig själv innan jag gick vidare till Zayn. När han öppnade fick jag en chock. På sig hade han bara en handduk inlindad runt midjan och hans mage var inte direkt lätt att slita blicken i från. När han såg att jag fastnade med blicken på hans mage skrattade han lätt vilket så klart fick mig att rodna. Jag tittade ner innan jag mumlade.

"De finns mat hos Harry och Lou" innan jag rusade iväg. Jag hörde hans skratt efter mig vilket bara fick mig att skämmas ännu mera. När jag kom fram till Harry och Lou satt dom andra redan vid bordet och de dröjde inte länge innan Zayn också kom tillbaka. Fast påklädd denna gång. Under hela middagen lät jag bli att prata med honom och efteråt när vi skulle titta på film hamnade jag självklart bredvid honom. De blev ganska pinsamt men efter en och en halv film somnade jag i alla fall på något konstigt sett. De sista jag mins var att jag la huvudet på Zayns axel och var för trött för att ta bort de.


De var kapitel 10. De blev ganska mycket längre för att de har varit så dålig uppdatering så de här kanske gottgör en del. De tog i princip hela dagen mer eller mindre att skriva så någon kommentar skulle inte skada.

Vad tror ni händer nu? Kommer de bli något mellan Less och någon av killarna? Kommentera vad ni tror!

Kommentarer

  • FlizanLizan säger:

    Hejsan

    Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 - 150 kr :P

    2012-07-06 | 16:32:53
    Bloggadress: http://flizanlizan.blogg.se
  • Saga säger:

    Hittade just den hära bloggen och jag läser många noveller men det här är en av dom bästa jag läst!!
    Du är jätteduktig på att skriva!<3

    2012-07-08 | 20:04:11
    Bloggadress: http://fellanochsaggesfotoblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här: