odnovel

Moments Kapitel 13

Kategori: Allmänt

Senaste:

”Ähm.. um, jag trodde att de var en vanlig svart t-shirt” ursäktade han sig. Jag skrattade bara innan jag la ner mina ihop vikta kläder på golvet bredvid och la mig på vänster sida om Harry. Eftersom att han hade en stor dubbelsäng så fick vi båda platts utan problem. Jag låg och tänkte en stund tills Harry tyst viskade god natt. Jag besvarade de med ett god natt innan jag blundade och denna gång tog de inte mer en någon minut så sov jag.


 
Eleanors perspektiv:

Jag vaknade av att jag kände något blött på halsen. Jag öppnade ögonen och upptäckte att de var Louis läppar. Jag log för mig själv och låssades sova eftersom att han inte hade sett att jag var vaken. Jag kände hur hans läppar vandrade upp från min hals till ansiktet och så småning om hittade dom mina läppar. Jag besvarade kyssen och log. Jag öppnade sakta ögonen igen och såg ett stort leende. Jag log minst lika stort tillbaka och sedan ställde sig Louis upp igen. Jag slängde en snabb blick på klockan och såg att den var kvart i åtta.

”Vi måste iväg nu till studion men Less ligger kvar i Harrys rum så du kan väll väcka henne sen?” frågade Louis och tittade på mig. Först nu märkte jag att han var fullt påkläd.

”Men skulle inte hon också jobba idag?”

”Jo men jag frågade Harry och hon börjar inte förens tolv” Jag nickade snabbt och han gick ut ur rummet. Jag reste mig upp och en kall vind drog direkt över mig. Jag huttrade till och kom på att jag bara hade underkläder på mig så jag slängde snabbt på mig Louis pyjamas byxor och en grå hoddie jag hittade på golvet innan jag gick ut ur rummet. I köket satt Harry och halvsov mot köksbordet och i hallen var Lou och packade ner något i en ganska stor väsa. Utan att kolla var Lou gjorde gick jag in till köket där Harry satt, Jag sate mig ner på en stol mitt framför honom men han reagerade inte. Jag strök honom lite över håret och då tittade han upp. När han såg mig log han smått och satte sig helt upp.

”Ska ni inte gå?” han nickade till svars och blundade igen. Han hade blött hår vilket innebär att han hade duschat och måste ha gått upp för någon timme sedan så jag förstod att han var trött. Visst var jag också trött men om jag inte har fel så gick han och la sig efter Lou och mig.

”Trött?” frågade jag fast jag visste svaret bara för att försöka få igång något samtals ämne.

”Senast jag kollade på klockan igår var den halv fyra” sa han och jag började räkna i huvudet. Om han gick upp för någon timme sedan kan han inte ha sovit mer en tre timmar. Jag skrattade lätt, reste mig upp och rufsade om hans hår innan jag gick ut i hallen där Louis var. Nu hade han väskan på axeln och stod redo att gå.

”Vad är de i väskan?”

”En kille som vi spelar in med bad oss läsa igenom lite låt texter så de är de vi har gjort” sa han och ryckte lite på axlarna. Jag nickade lätt innan Harry kom lunkande och satte på sig skorna. När även han var klar kramade han lätt om mig innan han gick ut ur lägenheten. Sakta gled jag in i Louis famn och han kramade om mig hårt.

”Ses senare” jag nickade och han släppte taget om mig och tittade in i mina ögon.

”Älskar dig” sa han och kysste mig.

”Älskar dig mer” sa jag innan han gick ut genom dörren. Jag kollade efter honom när han gick i korridoren men när jag inte kunde se honom längre gick jag in. Jag bestämde mig för att överraska Less med frukost. Jag gick in i köket och förvånansvärt hade dom bacon och ägg så jag bestämde mig för att steka bacon och göra äggröra till de. När jag nästan var färdig dukade jag och sedan la jag upp allt på ett fat redo att gå och väcka Less. Jag gick in i Harrys rum där hon låg på sängen. Hon var verkligen vacker så de var inte konstigt att Harry gillade henne och kanske Zayn också. Jag hoppade upp i sägen och började hoppa omkring. Less mumlade något ohörbart och jag skrattade. Efter lite hoppande var hon äntligen uppe.

”Var är Harry?” frågade hon förvånat och tittade sig omkring i de annars tomma rummet.

”Han och resten av killarna har åkt och jobbat men dom ville inte väcka dig så istället väckte dom mig” sa jag och när jag sa de sista gjorde jag en sur min. Hon skrattade åt mig och reste sig sedan upp. Jag läste på hennes tröja och skrattade, hon tittade oförstående på mig.

”Snygg” sa jag och pekade på tröjan. Hon började också skratta och sedan rodnade hon. Vi gick ut i köket och när hon såg frukosten sken hon upp.

”Har du gjort de här?” frågade hon förvånat.

”Nej, de var tomten” sa jag så allvarligt jag kunde.

”Ha-Ha” sa hon och båda skrattade. Vi slog oss ner vid bordet och började äta. De var riktigt gott och de verkade som att Less också tyckte de. När vi var klara stoppade vi ner allt i diskmaskinen och gick in och satte oss framför tv:n. De visades inte så mycket bra så tillslut blev de något musik program. Efter något som kändes som fem minuter av mycket prat och skrattade tittade jag på klockan. Den visade Halv elva så Less bestämde sig för att gå och göra sig i ordning.

Less perspektiv:

Eleanor var hur gulig som hälst när hon hade gjort frukost till mig. Hon var verkligen jätte snäll så jag fattar varför Lou har fallit för henne. När vi hade tittade på tv ett tag och klockan var halv elva bestämde jag mig för att göra mig i ordning. Jag gick in i Harrys rum och kände att jag inte hade någon lust att ha kläderna jag hade igår och inte heller ville jag ha tröjan jag hade på mig nu så jag gick in i den stora garderoben för att leta efter åt minstånde en tröja att låna. Jag letade runt ett tag innan jag hittade en. Den var grön och stod: No! Jimmy protested! på. Jag tog den och tog på mig jeansen från igår. Snabbt tvättade jag av mitt ansikte med ut kletad mascara i och kletade på lite nytt från mascaran jag alltid har med mig i jackfickan. När jag var klar gick jag ner till El som nu satt och körde Fifa framför tv:n. Jag greppade snabbt tag om den andra kontrollen som El redan hade gjort sju mål på och började spela. Fifa var något jag hade fördröjt dom här två åren med ganska mycket. Vi spelade och när matchen var slut hade jag vunnit med två mål. Hon tittade förvånat på mig men jag bara log. Vi spelade två gånger till och de slutade med att jag vann båda gångerna. När klockan var tjugo i tolv bestämde jag mig för att gå till jobbet.

”Så hur blev ni ett band?” frågade jag The Wanted och låtsades vara intresserad. Dom började babla på och lite frånvarande mm:ade och nickade jag. När dom hade berättat klart tackade jag dom för att dom kom och sedan gick dom iväg. Sarah kom in i rummet och sa att jag kunde ta min lunch rast nu som varade i en timme. Jag nickade snällt och gick ut för att ta på mig min jacka. När jag var på väg ut började min mobil ringa och när jag såg vem de var sken jag upp i ett stort leende.

”Heeeeeeeej” sa jag och drog ut på hej. Danielle skrattade åt mig och hejade tillbaka.

”Jo jag tänkte att vi kanske skulle kunna äta lunch?” frågade hon och jag log.

”Visst. Var är du?”

”Faktiskt utanför” sa hon och man kunde höra massa skrik.

”The Wanted går precis ut så de är lite kaos” sa hon och jag skrattade. Jag gick mot utgången och när jag öppnade så såg jag hur mycket fans som hälst som stod lutade mot staketet. Längst fram stod Danielle och nästan mosades. The wanted stod där lugnt och skrev autografer och vakterna försökte hindra alla fans från att klättra över. Snabbt gick jag fram till Danielle och sa till vakten närmast Dani att hjälpa henne över. Han gjorde som jag sa och vi gick sedan in och gick ut en annan väg för att inte stöta på alla fans igen. När vi kom ut dit kunde vi äntligen hälsa på varandra. Hon kramade om mig och jag besvarade den självklart innan vi började gå ner för gatan.

”Vad ska vi äta?”

”Vet inte, ska El med?” frågade jag men hon skakade på huvudet.

”De dök upp något hon behövde göra”

”Åh.. okej” sa jag och vi gick vidare. Tillslut bestämde vi oss för att bara gå in på ett kafé och ta någon macka. Vi hittade en Starbucks ganska nära som vi gick in i. Vi satte oss vid ett bord innan Dani gick iväg för att beställa. De var ingen kö så de gick snabbt. När hon kom tillbaka hade hon två kaffe i handen och två mackor. Jag log tacksamt mot henne och bestämde mig för att bjuda henne på nästa lunch. Medans vi satt där och åt började vi prata om allt möjligt. Killarna, mitt jobb som just nu var att intervjua kändisar och hennes jobb som dansare.  Jag fick veta mycket om olika kändisar hon hade dansat för och hon fick veta vilka kändisar jag hade intervjuat så här långt. Samtalet flöt på bra tills hon nämnde sin familj. Snabbt bytte jag samtals ämne och som tur var verkade hon inte märka att något var fel. Jag kan inte påstå att jag kände mig jätte trygg av att pratar om min familj. Om man ens kan kalla de för en familj. En död syster, en pappa som inte finns med i bilden som jag inte ens vet vem han är och en frånvarande mamma som låter mig göra i princip vad jag vill. Kan man ens kalla de en familj? Visst jag har såklart Anne och Gemma men de verkar nog konstigt om jag säger de till Danielle som jag har känt i mindre en ett dygn.. Vi pratade på och när de var dags att gå gick vi ut och där var de två fans som ville ta kort med Dani. Jag agerade som fotograf och sedan sa vi hejdå. Danielle vinkade när hon gick åt andra hållet än mig och jag vinkade tillbaka.


Kapitel 13 den 13:de! Så vad tycker ni? KOMMENTERA!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: