odnovel

Moments Kapitel 17

Kategori: Allmänt

Senaste:

Jag gick in och la henne i sängen. Jag la försiktigt på henne täcket sedan satt jag bara och granskade hennes vackra ansikte. Även fast hon hade mascara som hade runnit under ögonen och håret åt alla håll så var hon fortfarande lika vacker. Jag pussade henne löst på panna och reste mig upp. Jag gick ut ur hennes rum och stängde dörren efter mig. Sedan kollade jag igenom alla rum ifall att de skulle vara någon där eftersom att dörren hade stått öppen och sedan gick jag ut genom dörren. Jag tog ett par nycklar som låg i hallen och låste dörren. Man kunde fortfarande öppna från insidan men ifall att de skulle komma någon låste jag. Jag gick in till Harry men nu var de bara Lou och Niall kvar i köket. Alla andra var borta.

”Hur gick de? Hittat några snygga tjejer?” frågade Lou och blinkade med ena ögat. Niall började som alltid skratta.

”Absolut”


 

Less perspektiv:

Jag vaknade av att jag låg i min egen säng. Jag undrade hur jag hade kommit hit. De ända jag minns var att jag hade gått till kyrkogården, pratat lite med Britney och sedan hade Zayn kommit och jag hade somnat mot hans axel. Han hade säkert burit hem mig. Jag reste mig upp och kollade på klockan. 09:02 visade den. Jag klev upp och bestämde mig för att springa en runda. Jag tog på mig alla kläder och sedan gick jag ner för trappan.

Jag kom tillbaka helt dyngsur. De hade spöregnat ute. Jag klev in i mitt varma hus och klev in i duschen. Jag stod där länge. När jag klev ut torkade jag håret lite lätt innan jag gick in i mitt rum. Jag tog snabbt på mig rena svarta underkläder och sedan ett par gråa mjukis byxor. Jag hittade ett vanligt svart linne som jag också slängde på mig. Jag gick ner till tv:en och satte på den. Jag bläddrade lite bland kanalerna men hittade inget bra. Istället började jag tänka på vad som hände i går. Utan förvarning började tårarna rinna ner för mina kinder igen. Tänk om Harry och jag aldrig skulle bli sams igen? Fast innerst inne vet jag inte om jag vill de.. Jo de vill jag nog. De hade gått bra ett tag nu när jag hade träffat honom och innan de hade de varit ett rent helvete så de är klart jag vill bli sams med honom igen. Jag la mig ner under en filt och gömde huvudet i kuddarna. Just nu ville jag inte tillbaka till världen. Jag låg så länge och bara tänkte. Allt från bråket i går, till Britney och hur de hade gått på alla intervjuerna när jag kände en knack på axeln. Jag ville inte vända mig om, jag hade varken orken eller lusten. Visst de kunde vara en tjuv eller någon men chansen var större att de var någon av killarna, Anne eller Gemma. Jag låg kvar och kände hur personen knackade igen. Denna gång orkade jag inte häller vända mig om. Då känner jag ett par armar som vrider mig runt. Men fortfarande öppna ögon tittar jag tomt på personen. Och denna person var då Zayn. Han log lite men när han märkte att jag inte besvarade leendet slocknade även hans. Han lyfte upp mina fötter, satte sig där och la sedan mina fötter i hans knä. Han tittade på mig länge och jag tittade minst lika länge på honom.

”Har du ätit något?” Jag skakade på huvudet.

”Ska jag göra något åt dig?” jag skakade på huvudet igen och nu märkte jag att de hade började rinna tårar längst mina kinder igen. Zayn var snabbt där och strök bort dom. Jag snyftade lätt och gömde ansiktet i händerna. Just nu ville jag inte vara kvar. Varför skulle jag börja bråka med Harry igår? Fast allt var väll inte mitt fel? Harry hade faktiskt sakt att mamma gjorde fel fast en han hade gjort precis likadant. Då var de väll inte konstigt att jag blev sur eller arg.

”Kom” Jag vaknade av att Zayn satte mig upp och drog in mig i hans famn. Han kramade om mig hårt och strök mig över ryggen. Jag lutade huvudet mot hans bröst och just nu kändes de väldigt skönt att ha någon att gråta ut hos. Han pussade mig på huvudet men höll fortfarande om mig. På något sett fick han mig lugn med hans ständiga strykande på min rygg och hans gämna andetag. Inte någon annan kunde få mig så här lugn och de förvånade mig att Zayn kunde de. Jag slutade så småning om snyfta och då släppte Zayn mig och kollade in i mina ögon.  Hans armar var fortfarande runt mig medans hans ansikte nu kollade in i mitt. Hans ögon borrade sig in i min själ och de kändes som att han kunde se rakt igenom mig. Att allt jag någonsin försökt gömma kunde nu Zayn se. De var lite läskigt men de störde mig inte heller. Han strök försiktigt en hår slinga bakom mitt öra men släppte inte blicken från mina ögon. Jag såg hur hans ansikte kom i mot mig i slowmotion. Jag visste vad som var på väg att hända men ändå stoppade jag de inte. Han lutade sig fram emot mig med blicken fäst på mina läppar. Helt plötsligt nuddade våra läppar varandra och de kändes som en stöt gick genom hela min kropp. Jag kysste honom tillbaka och när vi sedan gled ifrån varandra var jag nästan besviken på att de var slut. Hans blick for nervöst upp och ner över mitt ansikte för att se någon reaktion men de ända jag kunde göra var att sitta och stirra på honom.

”Snälla säg något” sa Zayn oroligt. Jag tittade fortfarande på honom när ett leende uppstod på mina läppar. Han pustade ut och jag skrattade lätt. Jag lutade mig mot hans bröst och han strök mig över ryggen åter igen. Ännu en gång fick han mig lugn. Efter en liten stunds tystnad satte jag mig upp. Jag gick fram till tv:en och öppnade skåpet som stod under tv:n. Jag letade lite bland filmerna som fanns. Tillslut hittade jag en jag ville se. Grown ups som bla. Adam Sandler var med i. Jag bestämde mig för att vi skulle se den och satte sedan i den. När jag gick tillbaka till soffan som Zayn fortfarande satt i kollade han undrande på mig. Jag kastade fodralet till honom medans jag valde språk. Zayn nickade lite och sedan satte jag på. De var en komedi så vi skrattade en hel del. Jag hade sett den tidigare så jag visste vad som skulle hända men de var ändå lika kul varige gång.

”Less” sa Zayn när eftertexterna började rulla. Jag tittade upp på honom och då la jag märke till att han såg ganska nervös ut.

”Ja?” frågade jag och log lite.

”De var inget viktigt” sa han sedan och vände bort blicken.

”Jo, vad var de?” jag tog tag i hans haka med mina händer och vände hans huvud så han var tvungen att titta på mig. De såg ut lite som att han tvekade om han skulle säga något eller inte.

”Ähm.. Jag undrar om du.. Kanske men du behöver inte.. gå på dejt med mig?” undrade han och tittade osäkert på mig. Jag tänkte efter lite. Visst Zayn var väldigt snygg, han var snäll mot mig och brydde sig om mig så varför inte testa? Plus att när vi kysstes så hände något inom mig som jag var osäker på vad de var. Ett leende spred sig på mina läppar när jag tänkte på de.

”Okej, när?” frågade jag. Zayn sken upp i ett stort leende.

”Ikväll? Var klar halv sju!” sa han. Jag nickade och log. Sedan gick han för att antagligen göra sig i ordning och sedan fixa de vi nu skulle göra ikväll. Själv gick jag in till mitt rum för att leta efter något jag skulle kunna ha på mig. Jag gick in i min garderob och började leta. Första dejten på jag vet inte hur länge och de kunde nog bli rätt bra.


De var Kapitel 17! Vad tyckte ni? Har skrivit på de här sen i söndags så skulle uppskatta lite kommentarer. Jag kommer åka hem i morgon så kommer bli svårt att hinna med ett då men om ni verkligen vill ha ett så kan jag ta mig tid till att skriva ett om ni kommenterar bra. Minst fem kommentarer så får ni ett i morgon annars får ni vänta tills på lördag eller söndag! Ha de bra :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: