odnovel

Moments Kapitel 9

Kategori: Allmänt

Senaste:

När hade ätit upp och vi var på väg tillbaka till hotellet började de små dugga och vi skyndade oss in. Vi tog hissen upp till killarnas våning där vi sa hejdå innan jag åkte upp en våning till till mitt rum. Först då märkte jag att jag inte hade fått tillbaka kortet från Harry och tog fram extra kortet jag fått och låste upp. När jag kom in tog jag snabbt av mig kläderna, satte på mig pyjamasen och kröp sedan ner under de varma täcket. Inte långt där efter sov jag som en stock.


Harrys perspektiv:

Jag vaknade av ett högt buller. Jag slog snabbt upp ögonen och tittade runt i rummet. Louis som låg bredvid mig sov fortfarande tungt och såg inte heller ut att vakna. Plötsligt hördes de igen, jag gick fram till fönstret och tittade ut. Där spöregnade de, åskade och blixtrade som bara den. Jag tittade ner på marken och såg att de satt några fans där vilket  förvånade mig. Jag släppta tanken på fansen och tittade på klockan. 4:40 visade den och jag suckade. Sedan kom jag och tänka på Less, hon avskyr ju åska så om jag känner henne rätt så sitter hon livrädd inne i sitt rum nu. Utan att tveka tog jag på mig min onepice, tog hennes kort som jag "glömt" lämna tillbaka och mitt eget rums kort och gick ut genom dörren. Jag tog hissen upp en våning och gick sedan ut och fram till hennes dörr. I fall att hon sov så ville jag inte väcka henne så jag låste upp tyst och de hördes ett litet klick innan jag kunde skjuta upp dörren. Och mycket riktigt satt hon och skakade med ryggen åt dörren och tittade ut på de hemska vädret. Jag gick försiktigt fram till henne och satte mig ner på sidan av henne och kramade om henne. Hon skrek till och flög upp och när hon vände sig mot mig såg jag att hon var rödgråten. När hon såg att de var jag så pustade hon ut och satte sig ner igen. Hon kröp ner i min famn och jag kramade om henne hårt. Visst tyckte jag att de var konstigt att hon var så himla rädd för åska och blixtrar men hon hade ju sin förklaring. Anledningen var att när hon var liten eller i princip hela sitt liv har henne mormor talat om hur blixten slog ner i deras hus och de började brinna. Hennes ena syster brann inne och när dom tillslut fick ut henne var de för sent och hon var redan död. Visst Less hade aldrig träffat henne men hon har varit rädd för åska, blixt och eld sedan dess vilket jag kan förstå för själv gillar jag de inte heller. Jag släppte tanken och kramade om henne hårdare. 

Less perspektiv:

Jag vaknade av att någon reste sig upp ur sängen och när jag öppnade ögonen såg jag att de var Harry. Vi hade tydligen somnat i går och när jag tittade ut så såg jag att de var soligt ute vilket måste betyda att de var morgon. Jag reste mig också upp och Harry hoppade till lite när han såg att jag var vaken. Jag skrattade lite innan jag gick fram till min väska. Jag tog fram kläder jag skulle ha när jag åkte vidare till London vilket blev en vanlig mjukisdress och sedan började jag packa ihop allt.

"När ska då åka?" frågade Harry som nu hade satt sig på sängen igen. Han visste om att jag skulle åka men inte vilken tid och vart så. Han trodde nog antagligen att jag skulle hem.  

"Klockan 15:30 går planet, men jag måste nog vara där en timme innan" sa jag och Harry tittade ledset ner i golvet. Jag slängde ett öga på klockan och såg att den var 09:13 så en så länge hade jag ganska gott om tid. När jag packat klart allt så gick vi ner till frukosten där vi skulle träffa killarna. Harry hade talat om att han hade somnat hos mig och då hade dom bestämt att vi skulle äta frukost tillsammans. När vi kom ner satt killarna trött utanför ingången till "frukosten" och väntade. De såg nästan ut som att Zayn och Louis skulle ramla i hop och somna när som. När vi kom fram gick Louis fram till Harry och gav honom en lång kram. Harry blev förvånad men kramade sedan tillbaka och vi andra bara stod och tittade på. Sedan vände han sig om och gick in till frukosten. Vi andra tittade på varandra och skakade på huvudet innan vi gick in efter honom.

"När åker du?" frågade Zayn som stod bakom mig i "ledet" eller vad man ska kalla de där man tar mat.

"Här i från någon gång vid 14:00" sa jag och han nickade. Han verkade på något sett ledsen över de som jag inte riktigt fattade varför han var. Visst han var snäll och jag skulle nog sakna dom alla lite men han hade inte ens känt mig en vecka. Jag tänkte inte mer på de utan började ta mat. De fanns lite allt möjligt så jag tog en macka men ost, en voffla och sedan ett glas med juice och en kopp kaffe innan jag var klar. Jag undrade om jag skulle kunna äta upp allt eftersom jag bara brukar dricka en kaffe till frukost. Vi satte oss ner vid ett bord och när jag kollade runt på alla andras tallrikar var dom överfulla med mat och min mat kanske täckte halva talriken.

"Ska du verkligen äta allt de?" frågade Louis förvånat och kollade på min mat.

"Ha-ha" sa jag och räckte ut tungan åt honom men han bara flinade tillbaka. När Niall hade hämtat mer mat en gång och Liam mera Te så var vi klara. Jag gick upp på mitt rum och packade ner de sista i väskorna. När jag var klar så bestämde jag mig för att gå över till killarna. Jag gick ut och när jag hade åkt ner en våning så knackade jag på Louis och Harrys dörr. När dörren öppnades så stod en glad Lou där.

"Hej, får jag komma in?" frågade jag och kan släppte in mig. Inne satt Harry och spelade Fifa och de såg ut som att Lou också spelade eftersom att de låg en kontroll bredvid. När Harry såg mig studsade han upp och flög på mig. De slutade med att jag låg på golvet med honom över mig. Jag skrattade och han hjälpte mig sedan upp. Dom började spela igen och jag satt bredvid och kollade på.

 

Jag vinkade hejdå till dom alla och gick igenom säkerhets kontrollerna. Killarna hade följt med för att säga hejdå och när jag inte kunde se dom längre gick jag mot ingången där jag skulle gå ombord. Kvinnan som stod där kollade min biljett och visade sedan att jag kunde gå in. Jag gjorde som hon sa och satte mig på min platts. Då började jag tänka på att killarna faktiskt bodde i London och Harry hade sagt innan att dom skulle åka hem i morgon. Då kan jag ju överraska dom.


Kapitel 9!! Vad tyckte ni? Jag skulle ha lagt upp de i går men fick inte kontakt med blogg.se på hela dagen. Kan ha varit att jag inte hade något nät men tror dessvärre att de var blogg.se. Kommentera!

Kommentarer

  • Nichole säger:

    Hej, skulle betyda sjukt mycket för mig om du kunde kolla in min nystartade 1D novell! :) xx

    2012-07-10 | 15:41:21
    Bloggadress: http://passionstorm.blogg.se

Kommentera inlägget här: