odnovel

Moments Kapitel 2

Kategori: Allmänt

Senaste:
När jag kom hem gick jag direkt in på mitt rum. Jag la mig ner på sängen med huvudet tryckt mot kudden. Jag kramade om en tjocktröja han glömt här och drog in hans mjuka doft. Jag suckade tungt och började sedan le när jag tänkte på alla roliga saker vi gjort tillsammans under alla år. Jag la mig sedan med huvudet uppåt så jag kollade rätt upp i taket. Jag saknar honom riktigt mycket. Jag saknar min Harry.


 

Harrys perspektiv:

Jag vaknade av att någon hoppade på mig. Jag suckade och slog upp ögonen. Där satt Louis med ett stort leende på läpparna. Jag suckade och satte mig upp.

”Vad vill du?” frågade jag ganska surt och de gjorde så att Louis började skratta högt.

”Klockan är tolv så jag tänkte att du kanske ville gå upp” jag suckade och puttade ner honom från sängen. Jag ställde mig upp och gick fram till min hel kropps spegel. Jag granskade mig själv och började sedan borsta igenom håret lite med fingrarna. På mig hade jag bara kalsonger så Louis skrattade när han såg mig. Jag ignorerade honom och kollade sedan på mig själv igen. Men blicken fastnade på någonting annat. På spegeln fanns de två kort uppsatta. Ena var på mig och Less som två åringar. Vi satt i en sandlåda på dagis och skrattade. På den andra var de bara Less, hon tittade ner och rånade. De gjorde hon ofta. Hon var så blyg och varje gång man gav henne en komplimang om hennes utseende sa hon emot. De var så gulligt och när jag sökte efter hennes blick vände hon ofta bort huvudet. Jag tänkte på alla stunder jag delat med henne och hur mycket jag verkligen saknar och älskar henne.

”Sluta tänk på henne, du måste glömma och gå vidare” sa plötsligt Louis som hade ställt sig bakom mig. Jag tittade på honom igenom spegeln och sen på mig själv. Först då märkta jag hur mina ögon glänste. Jag tittade sedan ner och gick mot sängen igen.

”Men ska du inte gå upp?” Frågade Louis förvånat men jag bara skakade på huvudet. Han suckade och satte sig ner på min sängkant igen.

”Du måste gå vidare, om de är meningen att ni passar i hopp och är menade för varandra så kommer ni träffas igen” sa han lugnt och nu var de min tur att sucka. Jag vände honom ryggen och då hörde jag hur de knackade på dörren. Louis ropade kom in och in kom Liam. Jag kände hur han också satte sig på sängkanten och hur Louis och han började viska lite smått. Jag vände mig om och mötte Louis blick. Han log uppmuntrande mot mig och jag log tappert tillbaka. När jag mötte Liams ögon fick jag samma blick även av honom. Jag satte mig upp så att Louis och Liam kunde sätta sig på varsin sida av mig vilket dom gjorde.

”Vet du? I dag ska vi ha roligt på våran lediga dag, vi ska gå på tivoli!!” skrek Liam ut och Louis kollade på honom glatt. Jag log lite också och sen kom Niall och Zayn också in i rummet. Jag kollade undrande på dom men dom bara log.

”Har du hört?” frågade Zayn och jag nickade. Han log och desamma gjorde Niall. Jag reste på mig och gick ut till köket. Killarna följde mitt initiativ och gick bakom mig. Jag satte mig ner och började bre en macka. Killarna gjorde desamma och satte sig bredvid mig.

”Men deppa inte över henne nu, du ska ju ändå på dejt med Amber ikväll” sa Niall och flinade lite. Jag nickade och vi fortsatte äta.

 

”Men kom igen Harry!!” tjatade Louis.

”Du vet att jag inte gillar karuseller och hur stor risk tror du de är att jag åker denna då?” frågade jag och tittade upp på karusellen. Framför oss stod de ett stort frittfall som Louis försökte tjata med mig upp i men som jag vägrade.

”Snälla? För min skull?”

”Nej” sa jag och vände honom ryggen. Jag gick och satte mig på en bänk och Louis gick surt tillbaka till dom andra som skulle åka. Själv satt jag kvar här nere med Zayn.

”Sockervadd?” frågade Zayn och log. Jag nickade lite och han gick i väg. Snart hörde jag skrik framför mig och springande kom Louis.

”De var så kul, du måste bara prova” sa han men jag skakade på huvudet. Denna gång gav han upp och sen kom Zayn med en varsin sockervadd till alla. Alla tackade och sen bestämde vi oss för att gå hem. Väl hemma började jag fixa i ordning mig så att jag skulle vara klar för min date. Jag satte på mig en vanlig t-shirt med en kavaj över och till de ett par slitna jeans. Jag kollade mig själv i spegeln och gick sedan ut för att visa dom andra. Dom log och jag log tillbaka. Eftersom att klockan redan hunnit bli kvart över sex och jag skulle vara där halv sju bestämde jag mig för att gå. Jag sa hejdå och gick sen ut i hallen och tog på mig skorna. När jag kom ut satte jag mig i bilen och började köra mot hennes lägenhet. Väl framme så kände jag mig lite nervös. Men jag slog snabbt bort nervositeten och gick ut ur bilen. Jag knackade på och inifrån hörde man fotsteg. Efter bara några sekunder öppnade hon med ett leende på läpparna. Hon gick fram till mig och kramade mig. Jag kramade henne tillbaka men jag kunde inte sluta tänka på hur de skulle vara att krama Less. Hon fanns alltid där i mina tankar hur mycket jag än försöka skjuta undan henne. När hon släppte mig log hon och jag log tillbaka. Hon tog sin väska och vi gick sedan ut till bilen igen.

”Så vart ska du ta mig?” frågade hon. Jag flinade lite och skakade bara på huvudet i en gest att hon inte skulle få veta något. Hon suckade lite och skakade på huvudet.

När vi var framme vid restauranten jag skulle ta henne till gick vi in och fick vårat bord. Vi beställde mat och började sedan prata. När vi var klara reste vi oss och gick ut.

”Jag gillar dig” sa hon och jag log mot henne. Jag skulle precis säga något när jag hörde hur det började åska. Hon tog försiktigt min hand och sen gick vi ganska snabbt hem. Nu när de åskade så tänkte jag på Less igen. Hon var så otroligt rädd får åska och varje gång de åskade så fick jag hålla om henne eller åt minstånde hålla henne i handen. De spelade ingen roll om de var mitt i natten de började utan jag kom i alla fall för att finnas där för henne.

När vi kom hem till henne släppte jag hennes hand. Hon log mot mig och utan förvarning ställde hon sig på tå och kysste mig. Jag ryggade tillbaka av den plötsliga chocken och de fick henne att baka tillbaka hon med. Jag tänkte på hur de hade varit att kyssa Less, då hade jag INTE bakat tillbaka.

”Förlåt men jag trodde du ville” sa hon skamset.

”De trodde jag också, men jag hade visst fel” sa jag och hon kollade ledset på mig.

”Förlåt men de här funkar inte” sa jag och lämnade henne sen stående utanför sitt hus. Jag började gå och när jag inte såg henne längre kom tårarna. Tänk att de skulle bli såhär varje gång jag dejtar något. Jag jämför allt med Less. Jag sparkade på en sten och satte mig sen på en bänk, jag slog in Louis nummer och satte sedan mobilen vid örat. De dröjde några sekunder tills han svarade men sen hörde man hans glada stämma på andra sidan luren.

”Hallå”

”Tänk att de alltid ska bli så här” Sa jag och snyftade.

”Jag kommer, vart är du?”

”Utanför hennes hus..”

”Okej kommer om fem!” Sa han och la på. Jag suckade och la mig ner på den blöta bänken med huvudet upp mot himmelen.

 

”Jag älskar dig” sa hon och jag log.

”Jag älskar dig mer” sa jag och kramade om henne hårt där vi låg bredvid varandra i min säng.

”Tänk att om en vecka ska du flytta” sa hon och snyftade tyst. Jag kramade om henne hårdare och viskade i hennes öra,

”Jag kommer alltid finnas där för dig och de vet du, de spelar ingen roll vad som än händer”

”Jag vet och jag kommer alltid älska dig”

 

Jag vaknade upp ur mina tankar av att någon skakade mig. Jag var nu ansikte mot ansikte med Louis.

”Kom” sa han lugnande och drog in mig i en varm kram. ”De kommer bli bättre jag lovar”. Jag nickade lite och snyftade mot hans axel. Jag hade sedan Less och jag skildes åt försökt att dejta så många som möjligt för att glömma henne men de gick inte. Jag kände ingenting hos någon annan en henne. Louis släppte mig sakta och jag satte mig upp. Han ledde mig till hans bil och sen hoppade han in på förarsidan. När han började köra brast de och jag började snyfta högt. Han klappade mig på låret och jag såg att han verkligen led av att jag var ledsen.

”De blir så här varje gång. Jag kanske bara ska glömma alla tjejer” sa jag och Louis skakade på huvudet.

”Du kanske bara ska ta en paus och koncentrera dig på musiken till 100%?” jag nickade för de lät som en bra ide. Nu ska jag koncentrera mig på musiken helt och hållet. Om en vecka åker vi till USA för att göra lite intervjuer och en konsert så då ska jag tänka på annat. De kommer bli bra.

 

Less perspektiv:

Jag vaknade av att telefonen ringde. Jag reste mig snabbt upp och svarade.

”Hallå?”

”Hej, är de Lesley?” sa en ljus kvinnoröst på andra sidan.

”Ja de är jag de” sa jag och hon skrattade lite.

”Men så bra då. Jo de är så här att du har sökt in till att ta över för Britney i NTR (ett radio program) för att hon ska vara mamma ledig, inte sant”

”Jo de stämmer” sa jag lite förvånat.

”Och du har fått jobbet! Du ska då intervjua kändisar i en månader och de innebär att du måste åka runt lite”

”Är de sant?” sa jag och gjorde ett glädje hopp.

”Ja du börjar om prick en vecka. Och de första stället du ska till är USA så packa dina grejer” sa hon glatt och jag kunde inte fatta att de var sant.

”Vi skickar flygbiljetten och betalar för eventuella kostnader för boende och så vidare” sa hon men jag kunde inte få fram ett ljud.

”Är du kvar?”

”Ähm, förlåt. Ja men de låter bra”

”Jo men så bra då, då ses vi om en vecka” sa hon och la på. Jag sprang snabbt ner till köket för att kolla om mamma var där. Men såklart jobbade hon och de låg en lapp på bordet.

 

Hej gumman, jag är och jobbar. Hoppas du får en bra dag och ville bara säga att jag kommer hem på Onsdag (lördag nu). De ligger pengar i skålen på byrån i hallen och de finns lite mat i kylen. Ha de bra, Älskar dig. KRAM mamma!

 

Jag suckade och gick sedan över till Gemma. Jag sprang in genom dörren och där satt Anne vid köksbordet.

”Oj vad du verkar glad då gumman” sa hon och reste sig upp. Hon gick fram och kramade om mig hårt och jag besvarade den. Anne hade nu på senaste tiden varit som en extra mamma till mig. Eftersom att mina föräldrar är skilda sedan länge och jag bara bor hos mamma som jobbar hela tiden.

”Jag fick jobbet” sa jag och hon log stort.

”Vad duktig du är, när åker du?”

”Om en vecka och första stället är USA. Sen kommer jag nog stanna mest i London, för de var någon stor festival där” sa jag glatt och hon log stort.

”Jag vill bara meddela att Harry bor i London men de är jätte stort där så chansen att ni stöter ihop är inte så stor” sa hon och då kom jag på de. De var där Harry bodde men som sagt de är stort där så vi kommer nog inte ses.

”Okej” sa jag bara och sprang sedan upp till Gemmas rum. Jag knackade på dörren men ingen öppnade. Efter en liten stund tröttnade jag på att stå där så jag gick in. Där låg hon och sov djupt. Jag sprang fram till sängen och började hoppa på henne.

”Jag fick jobbet!!” Skrek jag och hon reste sig snabbt upp.

”Är de sant?”

”Ja, jag åker om en vecka!”

”Men gud så kul!” sa hon och kramade om mig. När hon släppte mig gick jag sedan ner för trappan och in i mitt hus igen. På vägen tog jag med mig posten. Jag satte mig vid köksbordet och kollade igenom den lite. Jag fastnade med blicken på ett skvallerblad. Där på framsidan var de Harry som kysste en blond tjej. Och de stod att bilden var tagen igår.


 

Så de var kapitel 2. De blev nu ett extra långt p.g.a att de inte blev något igår. Hoppas ni tyckte om de och skulle vara jätte kul att få någon kommentar om eran åsikt!

Kommentarer

  • Linnea säger:

    Börjar läsa denna novell nu, och jag tycker den verkar vara jättebra! :)

    2012-12-01 | 15:47:04

Kommentera inlägget här: