odnovel

Moments Kapitel 8

Kategori: Allmänt

Senaste:

”Ja, hon ska äta middag med oss i kväll” sa han och log. Jag log tillbaka. De skulle nog bli kul. Hon verkade vara väldigt trevlig på intervjun i alla fall och om Harry gillade henne så gör säkert jag de också. Jag var glad för Harrys skull. Att han och Less äntligen hade pratat och i bästa fall kanske var vänner igen om inte mer.


Less perspektiv:

När jag kom hem från den sista intervjun la jag mig trött i sängen. I morse hade jag sagt hejdå till Harry, gått ut och sprungit och tänkt över allt, ätit frukost och till sist haft dom där två intervjuerna. Jag längtade tills i kväll och bestämde mig för att ta fram kläder. Jag gick fram till min väska som jag bara hade ryckt ut sakerna ut i morse och började leta efter passande kläder. Jag ville inte vara för fin som att jag hade ansträngt mig för mycket för bara en middag men jag ville inte se sunkig ut med mjukiskläder eller något. Jag suckade för mig själv när jag inte hittade något och gick fram till min telefon som jag lagt på en byrå som stod mitt i rummet. Jag tog upp den och slog in Gemmas nummer. Jag tryckte på ring och efter tre signaler svarade hon glatt.

"Gemma"

"Hej, vad gööööör du?" frågade jag och drog ut på gör extra mycket vilket ledde till att hon började skratta.

"Inget särskilt, hjälpte mamma med lite tvätt nyss. Vad gör du själv?"

"Håller på att välja kläder tills i kväll men jag hittar inget" muttrade jag och hon skrattade. Jag hade redan berättat om att jag träffat Harry tidigare och att jag skulle äta med dom ikväll.

"Ta de lugnt. De behöver inte vara något fint för jag har träffat dom så jag vet att dom antagligen kommer ha vanliga kläder som typ t-shirt och jeans" sa hon lugnt och jag skrattade. Hon hade rätt, de var bara en middag så varför klä upp sig?

"Okej"

"Men jag måste gå nu, Jake kommer vilket sekund som hälst och då ska vi ut och äta" sa hon en aning stressat. Jag slog stort när jag hörde att de var med Jake. Jake var en kille som hon känt i evigheter och som hon sa bara var en vän men man såg i hennes blick att de var något mer en de. Hon hade umgåtts mycket med honom tidigare men nu på senaste tiden varit upptagen med att ta hand om mig vilket har hindrat att dom har kunnat träffas så ofta.

"Vad kul! Ska berätta för Harry att du ska på date" sa jag glatt.

"De är INGEN date!" skrek hon halvt och jag skrattade.

"Som du vill"

"Men allvarligt" jag skrattade och hon suckade.

"Men jag måste välja kläder nu. Ring mig sen och se till att du för en kyss i slutet av date:en. Älskar dig, puss hejdå" sa jag snabbt och la på innan hon hann protestera. Jag skrattade för mig själv innan jag gick fram till väskan med kläder igen. Jag hittade ett par ljusa jeans med massa hål i som jag la på sängen och sedan ett blommigt linne. Jag tog snabbt på mig de innan jag gick fram till spegeln och tittade hur jag sår ut. Jag bestämde mig för att låta de vara och började sminka mig i stället. Jag ville inte vara över sminkad så jag tog bara lite mascara och eyeliner innan jag gick fram till platt tången. När den var uppvärmd plattade jag lite snabbt innan jag gick fram till mobilen igen för att kolla vad klockan var. De visade sig att tiden hade gått väldigt snabbt och att klockan redan var kvart tjugo över sex. Och eftersom att vi skulle mötas i lobbyn halv så skyndade jag mig med att välja skor. Jag tog ett par vita Converse efter som att jag inte använder klackar så ofta och tog sedan en vit kofta som jag hängde över axlarna i farten. Eftersom att jag alltid ville vara i tid så bestämde jag mig för att gå nu. Jag öppnade dörren och gick ut. När jag gick i den tomma korridoren hördes bara mina skor slå i mot de hårda golvet och jag blev allt mer nervös på hur allt skulle gå. Jag menar sist vi sågs så sprang jag i från dom gråtandes plus att jag hade fått Harry att gråta vilket nog inte måsta ha gett ett så bra intryck på mig. Jag suckade högt innan jag klev in i hissen som tog mig ner till bottenvåningen. Där satt redan Louis, Harry och Zayn och väntade. Jag gick fram till dom och när dom såg mig log alla stort. En efter en gick och kramade om mig och jag satte mig sedan bredvid Zayn i soffan. Han log mot mig och jag log lite oskyldigt tillbaka. Efter en liten stund kom även Liam och Niall vilka också kramade om mig och gjorde något löjligt handslag med resten av killarna.

"Så vart ska vi gå?" frågade jag när vi kom utanför bakdörren där de inta var några fans. Alla ryckte lite på axlarna förutom Niall som hade ett stort leende på läpparna.

"Pizza" skrek han och pekade på ett ställe mitt emot som tydligen sålde pizza. Resten av killarna ryckta åter igen på axlarna och allas blickar hamnade på mig.

"Visst" sa jag och Niall jublade högt. Jag skrattade och vi gick sedan över gatan mot restauranten. När vi kom in satte vi oss vid ett bort och jag grävde i fickan för att hitta min mobil. När jag inte hittade den fick jag smått panik men kom sedan på att den låg i mitt hotell rum på byrån. Jag suckade och ställde mig upp. Alla kollade förvånat på mig.

"Jag glömde min mobil på rummet. Jag ska bara gå och hämta den" sa jag men då var Harry snabb med att ställa sig upp.

"Jag kan hämta den" sa han glatt.

"Nej, de är lugnt ja-" men hann jag inte säga innan Harry avbröt mig.

"Jag hämtar den" Han sträckte fram sin hand och jag la motvilligt nyckelkortet som man skulle ha för att låsa upp dörren med i hans hand. Visst litad jag på honom men jag ville bara inte låta honom gå när jag lika väl kunde göra de själv. Han gick ut från restauranten och precis då kom en servitris fram till oss och frågade vad vi skulle ha. Jag tittade förvirrat på Louis eftersom att Harry också skulle ha mat men han tittade lugnande på mig.

"Ingen fara, han tar alltid samma pizza så jag vet vad han vill ha" sa Louis och log.

"Fortfarande Hawaii?" frågade jag och Louis nickade och skrattade. Vi andra skrattade med honom innan vi sa vad vi ville ha. Jag tog en sallad eftersom att jag inte var så speciellt förtjust i Pizza. Zayn som satt bredvid mig kollade förvånat på mig när jag inte tog pizza men jag bara log. Han ryckte lite lätt på axlarna innan han återvände till sitt samtal med Liam. Zayn satt på min högra sida med Liam mitt emot sig. Harry som hade gått i väg satt på min vänstra sida med Niall mitt emot sig och Louis satt mitt emot mig. Efter en liten stund kom Harry tillbaka och då satte han sig ner och gav mig telefonen. Jag tog i mot den och stoppade ner den i fickan innan vi började prata om lita allt möjligt.

 

När hade ätit upp och vi var på väg tillbaka till hotellet började de små dugga och vi skyndade oss in. Vi tog hissen upp till killarnas våning där vi sa hejdå innan jag åkte upp en våning till till mitt rum. Först då märkte jag att jag inte hade fått tillbaka kortet från Harry och tog fram extra kortet jag fått och låste upp. När jag kom in tog jag snabbt av mig kläderna, satte på mig pyjamasen och kröp sedan ner under de varma täcket. Inte långt där efter sov jag som en stock.


Så här har ni kapitel 8! Skulle ju försöka med ett till i dag och här har ni de. Skulle vara grymt kul om ni kommenterade vad ni tyckte om de och om jag kan förbättra något. Ha de bra tills nästa kapitel!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: