odnovel

Moments Kapitel 44

Kategori: Allmänt

Senaste:

”Vet du?” frågade jag och hon skakade på huvudet. ”Det spelar ingen roll hur länge du har hållit på, det viktigaste är att du slutar så fort som möjligt. Och jag kommer hjälpa dig” hon log och hennes tårar började rinna ännu mer. Hon slängde sina armar runt min hals och tryckte in sitt huvud i min axel.

”Jag älskar dig”

”Jag älskar dig mer” viskade jag och pussade henne på huvudet. Jag visste att detta skulle bli tufft. Få henne att komma över allt. Men jag visste att hon skulle lyckas med min och killarnas hjälp. Jag skulle inte ge upp förens hon var samma gamla Less som hon var när jag lämnade henne för två år sedan.


 

Harrys Perspektiv:

 

En vecka hade gått sedan Less kommit hem. Less hade velat träffa alla killarna utom Zayn.. Hon hade förstått att så småning om så var hon tvungen att reda ut saker och tings med honom men kände sig inte redo att göra det på en gång. Och jag förstod henne. Hon hade repat sig bra. Hon åt nu som hon gjorde innan och tränade inte lika mycket. Efter flera timmars gråtande, skrattande och skrikande på varandra hade jag äntligen lyckats få in i Less huvud att hon inte var tjock. Allt vad alla fans hade sagt hade tagit kol på henne. Och det värsta var att hon trodde på allt dom skrev. Men nu hade hon i alla fall förstått att dom bara var avundsjuka och inte menade allt vad dom skrev. Medans jag försökte hålla ögonen på vägen knappade jag in ett sms till Less.

 

Till Less: 10:33

Vaken? Lust att hitta på något? Grymt sugen på att bada.. xx

 

Från Less: 10:35

Japp, vaken! Bada låter kanon :) xx

 

Till Less: 10:38

Kommer hem och hämtar dig om fem! Lust att slänga ner mina badbyxor i en kasse? xx

 

Från Less: 10:39

Redan gjort!

 

Jag hade varit tvungen att dra till studion en snabbis för att hämta en låda skivor som vi skulle signera och var därför på väg hem nu. Jag svängde in på parkeringen innan jag klev ut och fortsatte upp till våran lägenhet. Innan jag hann öppna dörren öppnades den inifrån. Där stod Less med en kasse i ena handen och såg allmänt vacker ut.

”Hej” sa jag glatt och lutade mig fram och kramade om henne.

”Hej” viskade hon i mitt öra. Huden knottrade sig bara av att höra hennes röst.

”Ska vi gå?” hon nickade men sen verkade hon komma på något.

”Kom” Jag tog snabbt av mig skorna innan jag följde efter henne. I farten tog hon upp sin iphone ur ena bakfickan. Hon gick fram till Louis dörr och öppnade försiktigt så att den inte skulle knarra. När dörren hade gått upp helt såg jag Lou och El i sängen. Dom låg sked och på sig hade El en av Louis stora t-shirtar medans han själv sov i endast pyjamas byxor. Täcket hade dom antagligen sparkat av sig efter som att de låg nere vid fotändan. Jag log och tittade på Less som log minst lika stort tillbaka. Hon smög upp på Louis sida och höll upp mobilen ovanför dom. Hon tog sedan bort den och visade mig kortet hon hade tagit. Jag log. Dom var riktigt söta. Vi smög ut lika tyst som vi hade smugit in och satte sedan på oss skorna. Less tog tag i kassen med sin ena hand och min hand i den andra. Vi gick ut på parkeringen och sedan mot bilen. Om någon skulle se oss nu så skulle ingen tveka på att vi var ett par. De gjorde mig lite rädd men jag ville ändå inte släppa Less hand.

 

”Framme!” tjöt Less förtjust. Jag skrattade lätt åt henne innan vi hoppade ut ur bilen. Less tog åter igen påsen som hon höll i handen och började svinga med den.

”Varför är de bara vi här?” frågade hon efter att ha tittat sig omkring en liten stund.

”För att det är våran strand, jag och kollarna har köpt den” Less tittade förvånat på mig. Jag log bara som att försäkra att jag var seriös med de jag sagt.

”Coolt!” skrek hon innan hon sprang fram till vattnet. Jag skrattade åter igen innan jag gick fram till henne. Hon stod med fötterna vid strandkanten så bara tårna nuddade vattnet.

”Det är varmt” sa hon innan hon gav mig påsen. ”Byt om så kan vi bada” jag nickade innan jag tog påsen och började gå upp mot bilen. Jag ställde mig bakom den för att sedan dra av mig kläderna och sätta på mig badbyxorna. När jag kom tillbaka stod Less i bara bikini riktad mot mitt håll. Slutna ögon och ansiktet mot solen. Långsamt och så tyst som möjligt smög jag fram till henne. När jag var framme slängde jag snabbt och smidigt upp henne på min axel innan jag började spring ut mot de djupare.

”Nej! Släpp ner mig!” skrek hon och skrattade. Hon sprattlade med ben och armar för att komma loss men det gjorde bara så jag tog ett hårdare grepp om hennes lilla kropp.

”Inte en chans” och med dom orden sagda drog jag ner oss båda under vatten ytan. När jag kom upp igen var Less redan uppe och skrattade villt.

”Du jag ska ge igen” sa hon med ett busigt flin på sina underbara läppar. Rätt som de var började hon skvätta vatten på mig. Jag skrattade innan jag skvätte tillbaka. När jag märkte att hon hade övertaget gick jag närmare henne för att ta tag i hennes händer. Jag lyckades och när jag vände huvudet framåt så märkte jag hur nära vi nu stod. Bara några centimeter ifrån varandra. Less slutade veva med armarna när hon också märkte de. Vi stod tysta en stund innan jag tog mod till mig och böjde mig lite ner. Nu var våra läppar endast någon centimeter från varandra. Less ställde sig på tå och då kände jag hur hennes mjuka läppar nuddade mina. En stöt gick igenom mig ända nerifrån tårna upp till huvudet och jag kände hur huden knottrade sig. Hennes händer gled smidigt ur mina och upp till min nacke. Mina händer drogs istället ner till hennes höfter i början på hennes bikinikant. Hennes läppar rörde sig mot mina i början lite försiktigt men sedan mer och per passionerat. Tillslut drog hon sig ifrån mig. Jag kunde inte låta bli att känna mig lite ledsen över att dom nu var borta. Jag log stort och hon besvarade de med ett osäkert leende.

”Vad är de?” frågade jag försiktigt och hon kollade ner. ”Du gillade de inte?” frågade jag och kände hur skammen sjönk över mig.

”Jo!” skyndade hon sig med att säga. ”Jag gillade kyssen och jag gillar dig, men jag måste lösa allt med Zayn först” Jag nickade förståligt och kunde inte låta bli att le igen. Hon gillade kyssen! Och ännu bättre, hon gillar mig!
Vad tycker ni om kapitel 44? Kommentera gärna era åsikter och vill ha både bra och dålig kritik. Hur kommer pratet med Zayn gå? Och tror ni det kommer bli något mellan Harry och Less nu? KOMMENTERA så kommer nästa kapitel upp på torsdag!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    skitbra! :)

    2012-11-19 | 21:44:29
  • sofia säger:

    sjukt bra, mer med zayn nu bara! Dom får inte bli vänner för fort o hon ska inte förlåta honom än på ett tag :D

    2012-11-19 | 22:15:08

Kommentera inlägget här: