odnovel

Moments Kapitel 36

Kategori: Allmänt

Senaste:

”Du gillar Less och står helt enkelt inte ut med att se henne med Zayn” Med de sagt så tittade han på mig med en ’visst hade jag rätt’ blick.

”Hur vet du de?” frågade jag förvånat och nu var de min tur att sätta mig upp. Jag la benen i kors så nu satt vi i skräddar ställning mot varandra. Om någon hade kommit in hade de nog sett ut som att vi satt och spelade kort eller något.

”Jag tror hela värden kan se de” svarade han lugnt och jag rodnade lite.

”Vad ska jag göra?” jag la mig ner men Lou satt fortfarande kvar och vi behöll ögonkontakten.

”Jag vet inte, hon har ju Zayn nu.. ” Jag nickade och han fortsatte, ”Om du berättar för henne och hon inte känner likadant så kanske ni inte kommer stå varandra så nära som ni gör. Men om du inte berättar så kommer du aldrig på reda på om hon känner likadant” Jag nickade och sedan förblev de tyst. Långsamt kände jag hur jag började skaka men de kändes så löjligt att börja gråta nu så jag knep ihop ögonen och läpparna hårt. När jag trodde att jag hade lugnat ner mig så öppnade jag munnen för att andas men då brast de. Jag vände mig ner med huvudet i kudden och snyftade lågt. Lou drog mig på ryggen medans han försökte hyssa mig.

”Om de är menat att bli ni så kommer de bli de”


Less perspektiv: (en månad senare)

När jobbet på Starbucks var ’slut’ så hade jag åkt hem i några dagar men sedan fått ett erbjuden om att fortsätta. Han som skulle ha tagit jobbet efter mig hade tydligen tackat nej så då undrade dom om jag ville fortsätta istället eftersom att jag nu visste hur man gjorde allt. Såklart tackade jag ja för att jag tyckte de var grymt kul att jobba med Amber plus att jag behövde ett jobb. Så varför inte Starbucks? Då hade jag fått stannat längre på hotellet. Zayn hade kommit hem sent på kvällarna och gått tidigt ganska mycket och därför tyckte vi fortfarande att de var bättre att jag bodde på hotell men att jag kunde sova där när de passade oss båda. Zayn hade gått ut med att jag var hans flickvän och såklart hade jag fått hat. Mycket mer en El och Dani vilket jag inte fattade varför. Efter någon vecka när dom flesta kvällarna hade slutat upp i tårar hade Zayn och alla anda killarna förbjudit mig från att läsa allt på twitter. Ärligt talat så hade dom förbjudit mig från att vara inne där alls så de hade jag inte sedan dess. Zayn hade blivit ganska frånvarande och hade mycket att göra så jag hade fått vara med killarna mer. Varför Zayn hade mycket mer att göra en resten av killarna visste jag inte heller. Jag hade frågat en gång om varför han var borta mycket mer och om han försökte undvika mig, men då hade jag bara fått ett, ’såklart inte’. De hade sett ut som att han menade de så jag hade inte frågat mer om de. Ute hade de blivit lite kallare. De blåste och regnade vilket jag inte tyckte de inte borde göra redan i början på september. De gick fortfarande att bada men i luften var de lite kallare. 

”Jones, tar du kassan?!” ropade Amber inifrån lagret.

”Okej!” Ropade jag till svars och gick fram till kassan där en tjej stod.

”Hej och välkommen, vad får det lov att vara?” frågade jag artigt och log.

”Om inte du lämnar Zayn ifred så kommer de inte sluta kul för dig” sa hon hotfullt och jag blev helt stum. Tjejen hade långt brun/svart hår och bruna ögon. Innan hon hade sagt något så hade hon verkat trevlig men nu undrade jag vad de är för fel på henne.

”Ursäkta?” frågade jag och undrade om jag verkligen hade hört rätt.

”Jo, om du inte lämnar Zayn i fred så ska jag se till att du gör de. Bitch!” väste hon.

”En Cola, var de bra så?” sa jag istället och kollade undrande på henne. Utan att vänta på svar så fortsatte jag. ”Bra då kan du sätta dig där” Jag pekade mot ett bort och tjejen gav mig en till bitch-blick och gick sedan om satte sig vid bordet jag pekat på. Jag hällde snabbt upp en Cola och kollade runt. Vid ett av borden satt en gubbe men de var också den ända. Han hade dock inte sett något och var helt inne i sitt kaffe och tidningen han hade i handen. Med ett leende gick jag mot tjejen och när jag bara var en meter ifrån så ’snubblade’ jag. Hela Colan hälldes ut över hennes huvud och för att göra de lite trovärdigare så slängde jag mig på marken som att jag verkligen ramlade. Hon började skrika hej villt och gubben kom framspringande och hjälpte mig upp. Jag log tacksamt mot honom innan jag vände blicken mot tjejen igen.

”Jävla missfoster ser du vad du har gjort! Hela mitt hår! ÅÅÅÅÅ, jävla BITCH!” skrek hon ut och försökte torka bort Colan med ett papper vilket inte gick så bra.

”Jag är så ledsen” sa jag och tog mig för munnen. Hon skrek massa i stil med att jag gjorde de med flit. Men som jag hoppades var gubben på min sida och försvarade mig.

”Du såg ju att hon snubblade, det var inte hennes fel de inte.” svarade han lugnt. Jag nickade lite vilket gjorde tjejen ännu argare. Hon skrek till en sista gång innan hon klampade ut genom dörren i all protest. Hon vände sig om en gång och allt jag gjorde var att flina till svar. Gubben sa att han kunde betala för Colan eftersom att hon inte gjorde de men jag hade bara sagt att de var okej. Han hade nickat till svars. De visade sig sedan att han var klar och gick. När jag vände mig om så stod en chockad Amber där vid kassan. Hon hade antagligen kommit när tjejen hade skrikigt. Jag gick med ett leende tillbaka till henne och när jag gick för bi henne så tog jag upp hennes hand och gjorde high five.

”Haha, där fick hon allt”

 

Zayns perspektiv:

”Hej” sa Amber när hon kom innanför dörren.

”Hej” svarade jag med ett leende. Hon gick fram och kysste mig mjukt och jag kysste tillbaka. När vi drog oss ifrån varandra så log hon. I handen hade hon en påse med thai mat som hon ställde på bordet. Hon gick in i köket och sträckte sig upp för att nå glasen. När hon sträckte på sig för att nå så passade jag på att lägga armarna runt henne bakifrån. Hon fnittrade till vilket fick mig att le lätt och tänka på Less fniss. Lika snabbt som tanken kom slog jag bort den och log mot henne. Hon vände sig om och kysste mig igen. Visst det kändes bra men ändå så himla fel på samma gång.


Kort kapitel och uppdateringen är sämst, jag vet. Har nästan skrivit klart även kapitel 37 så om jag får tre kommentarer så får ni de på tisdag. Nästa kapitel är både längre och roligare. För nu händer de. Avslöjandet.. Hur tror ni Less kommer få reda på de? Kommentera vad ni tror och som sagt. 3 kommentarer och kapitel 37 finns uppe på Tisdag!

Kommentarer

  • Alexandra säger:

    Du skämtar, måste jag vänta tills tisdag på nästa? :(
    Är det okej att jag typ skriver sisådär 10 kommentarer själv och jag får ett redan ikväll?? :DDD
    Älskar verkligen denna novellen, den är så spännande och man sitter alltid och kommenterar karaktärerna tyst för sig själv! Jag tycker till exempel att Less ska lämna Zayn och gå till Harry, Zayn kan gå och strula med Amber och ja, dem andra har jag inte så mycket att tilläga! :)
    Hoppas verkligen på ett till snart och förlåt att jag har sugit på att kommentera men kan inte göra det från min mobil! :/ xx

    2012-10-07 | 14:03:08
    Bloggadress: http://theonedirectionnovells.blogg.se
  • Sandra! :) ♥ säger:

    NEJ ZAYN! SLUUUTA! :'( OMG varför gör han så? :( Men ändå, sjukt bra kapitel!<3

    2012-10-07 | 14:09:32
    Bloggadress: http://novellbloggonedirection.blogg.se

Kommentera inlägget här: