odnovel

Moments Kapitel 32

Kategori: Allmänt

Senaste:

Jag och Zayn var på omslaget till någon skvallerblaska. Visserligen såg man inte mitt ansikte vilket jag var glad för. Paniken steg och jag kollade bak på Amber som började komma närmare.

”Popcorn” sa jag i ren panik. Hon tittade frågande på mig.

”Jag vill ha popcorn, kan du hämta de?” frågade jag och gjorde hundvalps minen. Hon skrattade och började gå iväg mot popcornen. Snabbt tog jag upp tidningen och bläddrade fram till rätt sida.

ÄR DETTA ZAYNS NYA FLICKVÄN ELLER BARA EN I MÄNGDEN? Löd rubriken.

Vadå en i mängden? Jag suckade frustrerat. Jag såg Amber komma närmare och gömde snabbt tidningen bakom ryggen.

”Ähm.. Du kan väll packa?” frågade jag och hon nickade. Jag började lassa upp allt på bandet och la sist upp tidningen som jag snabbt stoppade ner i väskan när tjejen i kassan hade tagit betalt för den. Vi betalade och gick ut. Vi började gå mot amber med varsin kasse och efter bara några minuter stannade hon.

”Här bor jag” sa hon och pekade in på en lägenhet. Jag nickade lite och log innan vi gick in i trapphuset.


 

Less Perspektiv:
 
”Men kolla du då!” skrattade jag fram så jag var tvungen att lägga mig på golvet. De var mjöl överallt. mjöl i håret, mjöl på kläderna, mjöl i princip hela köket och lite i hallen. Efter att Kolan hade tagit slut så hade vi öppnat en dunk vin som de inte fanns så mycket kvar i vid de här laget. De innebar att vi skrattade åt allt. Meningen var att vi skulle baka choklad bollar men när Amber såg att de fanns mjöl i skafferiet hade hon tagit fram de och nu var de mjöl överallt och inga choklad bollar var gjorda. Plötsligt hör jag min sms signal och reser mig upp. Skrattandes vinglar jag ut i hallen och tar upp min telefon som låg i väskan.

”Less” skrattar jag fram utan att kolla vem de är först.

”Less? Vad skrattar du åt?” frågade Zayn roat.

”Haha, allt” får jag fram och sätter mig ner på golvet.

”Okej.. Men skulle vi inte äta lunch ihop idag?” frågade han och jag kunde höra besvikelsen i hans röst fast än han försökte dölja den. Just de, de hade jag helt glömt..

”Jag är så ledsen, jag gick ut och åt med en tjej på jobbet” svarade jag och nu skrattade jag inte längre.

”De är okej, men vi kanske kan hitta på något när du slutar i morgon?”

”Ja, visst ringer dig i morgon” svarade jag snabbt.

”Hejdå, puss” sa han och var på väg att lägga på.

”Vänta, Vänta. Älskar dig med” sa jag lite generat och kollade ner. Han började skratta smått.

”Älskar dig mer, hejdå”

”Puss hejdå” svarade jag och lade på. När jag hade stoppat ner telefonen i väskan igen så gick jag in till Amber. Hon hade rest sig från golvet och satt nu på en köksstol.

”De är jobb i morgon så jag ska nog ta mig hemmått” sa jag och började soppa upp lite mjöl från golvet.

”Ja” svarade hon bara och hjälpte mig att städa. När de inte fanns något mjöl kvar, glass paketen, godis papperna och alla skålar + glas var borta så sa jag hejdå.

”Vi ses i morgon” sa hon och drog in mig i en kram.

”De gör vi” svarade jag och vi släppt varandra. Jag vinkade lite och greppade tag i min väska innan jag gick ut genom dörren. När jag var ute på gatan igen så gick jag in på twitter. Direkt såg jag massa hat till den tjejen de nu var på bilden i tidningen. Jag suckade lite. Bra att ingen har fått reda på att de är jag i alla fall. Jag läste några.

Vem tror hon att hon är?

Hon ska inte komma och tro att hon kan ta Zayn ifrån mig. När jag får reda på vem hon är kommer de inte bli kul för henne!

Jävla Bitch! Vad fan ser Zayn hos henne?

Jag blev nästan tårögd av alla elaka saker. Dom såg inte ens mitt ansikte, hur kan dom då tycka att jag är ful? Jag suckade och låste telefonen. Så såg jag att jag nästan var vid hotellet. Jag sprang den sista biten tills jag kom fram till dörrarna som jag snabbt puttade upp och gick in. I receptionen satt de en trött tjej som log lite mot mig när jag gick förbi. Jag log tillbaka och gick upp till mitt rum. Väl inne slet jag av mig kläderna och hoppade ner i sängen. Jag orkade varken ta bort sminket eller borsta tänderna. Jag lirkade upp tidningen ut väskan och bestämde mig för att läsa hela artikeln.

ÄR DETTA ZAYNS NYA FLICKVÄN ELLER BARA EN I MÄNGDEN?

I går syntes Zayn Malik från de kända pojkbandet One Direction kyssa en brunett inne på Nandos. Någon minut tidigare hade resten av bandet lämnat restaurangen, avslöjar en hämlig källa. Ut ur restauranten gick sedan Zayn hand i hand med den mystiska tjejen. Är alla flickhjärtan förstörda nu när Zayn också verkar ha en flickvän. Sedan tidigare vet vi att Louis Tomlinson har än flickvän, Eleanor Calder och Liam Payne även han har en flickvän, Danielle Peazer. Är det bara Niall och Harry som fortfarande är singlar? De återstår att se.

När jag hade läst färdigt var de ända jag kunde göra att sucka. Varför skulle alla tidningar och allt lägga sig i allt HELA tiden. Jag suckade ännu en gång och la ifrån mig tidningen. Jag får helt enkelt prata med Zayn imorgon.


Har försökt ladda upp detta kapitel i ett par timmar nu men de har inte funkat. Antingen är de mitt Internet eller så är de blogg.se..Nu är de iaf uppe. Kanske inte de mest intressanta kapitlet men lite hände ju. Vet inte när nästa kommer upp men ska börja med de på måndag tror jag! Kommentera var ni tyckte! ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: