odnovel

Moments Kapitel 33

Kategori: Allmänt

Senaste:

Jag lirkade upp tidningen ut väskan och bestämde mig för att läsa hela artikeln.

ÄR DETTA ZAYNS NYA FLICKVÄN ELLER BARA EN I MÄNGDEN?

I går syntes Zayn Malik från de kända pojkbandet One Direction kyssa en brunett inne på Nandos. Någon minut tidigare hade resten av bandet lämnat restaurangen, avslöjar en hämlig källa. Ut ur restauranten gick sedan Zayn hand i hand med den mystiska tjejen. Är alla flickhjärtan förstörda nu när Zayn också verkar ha en flickvän. Sedan tidigare vet vi att Louis Tomlinson har än flickvän, Eleanor Calder och Liam Payne även han har en flickvän, Danielle Peazer. Är det bara Niall och Harry som fortfarande är singlar? De återstår att se.

När jag hade läst färdigt var de ända jag kunde göra att sucka. Varför skulle alla tidningar och allt lägga sig i allt HELA tiden. Jag suckade ännu en gång och la ifrån mig tidningen. Jag får helt enkelt prata med Zayn imorgon.


 

Less perspektiv:

Äntligen fredag. Igår hade jag läst artikeln om mig och Zayn och bestämde mig för att prata med honom i dag. Klockan var nu tre så jag slutar om bara en timme. Innan lunch var jag ute och jobbade så nu fick jag stå i kassan.

”Hej och välkommen, vad vill du beställa?” frågade jag med ett leende på läpparna.

”En latte, tack” svarade han framför mig. De var en kille i kanske tjugo års åldern som verkligen såg bra ut måste jag säga. Jag nickade och slog in de i kassaapparaten.

”Är de bra så?” Han nickade och gav mig pengarna sedan bad jag honom sätta sig ner medans jag gjorde kaffet. Han gjorde som jag sa och gick och satte sig vid ett av dom lediga borden. Jag gjorde snabbt i ordning kaffet och slängde en blick bort till Amber. Hon stod och torkade ett bord och eftersom att de inte var någon annan som ville beställa bestämde jag mig för att gå ut med kaffet själv. Jag gick snabbt fram med kaffet och ställde ner de framför honom. Han log stort och tackade. Jag log tillbaka och började gå där ifrån. 

”Hallå!” ropade han efter mig och jag vände mig om med ett höjt ögonbryn. Jag gick långsamt tillbaka till honom och frågade snällt om jag kunde hjälpa honom med något mer.

”Kanske kan jag få ditt nummer?” frågade han och log.

”Jag har en pojkvän” hävde jag snabbt ur mig och blev lite generad.

”Okej, jag har själv en flickvän så de var inte så jag menade. Jag är ny här och har inte så många vänner än och du verkade trevlig de var därför jag frågade” svarade han och ett skratt bubblade upp. Jag rodnade och tittade ner.

”Jaha, men visst okej” han log stort och gav mig hans telefon. Jag slog snabbt in mitt nummer och döpte mig till ’Less den bästa!’ innan jag gav tillbaka telefonen. När han såg de så skrattade han. Jag blinkade med ena ögat innan jag vände mig om och gick tillbaka till kassan.

 

”Zaine!” skrek jag och hoppade upp i hans famn. Han skrattade åt mig och kramade om mig. När han släppte mig kysste han mig mjukt. Efter en stund kunde jag inte hålla mig och började fnittra. De fick honom att le stort och dra sig loss. Jag tog av mig skorna och hängde skinnjackan på en krok innan jag gick efter honom till vardags rummet med väskan i handen.

”Jag behöver prata med dig” sa jag allvarligt när vi hade satt oss ner.

”Okej” svarade han lite osäkert och tittade oroligt på mig. Okej han hade ingen aning om vad jag skulle säga de såg man. Jag tog upp tidningen och gav den till honom. Hans ögon blev stora som golfbollar när han såg omslaget. Han bläddrade snabbt fram till rätt sida och läste de som stod om oss. När han var klar kollade han oroligt på mig. Innan han hann säga något sträckte jag mig efter hans telefon på bordet. Snabbt gick jag in på twitter och gav den sedan till honom. Han tog emot den och läste. Hans ögon blev nu ännu större och jag såg hur ilskan bubblade upp i honom. Jag suckade och lutade huvudet bakåt och slöt ögonen.

”Vad tycker du om de?” Jag ryckte lite på axlarna men öppnade inte ögonen. Vad skulle jag svara liksom? Att jag tycker om att få hat? Nej inte direkt..

”Tycker du att vi ska gå ut med de?” frågade han sedan. Frågan skrämde mig och öppnade hastigt ögonen och stirrade på honom.

”Jag vet inte” mumlade jag. Om vi gick ut med de och Zayn sa något i stil med att han bryr sig om mig så kanske inte så många skulle hata mig och vara glad för hans skull. Men samtidigt skulle ju de hat som fortfarande skulle finnas vara riktat mot mig och inte bara någon hemlig tjej Zayn går ut med. Jag suckade igen och mötte hans blick. Efter mycket övervägande så bestämde vi oss för att Zayn skulle gå ut med de i en intervju i övermorgon. Vad var de värsta som skulle kunna hända? Plus att fansen bryr sig verkligen om Zayn så dom skulle nog vara glada för hans skull. Vi får helt enkelt hoppas på de bästa.

 

Jag vaknade av att något slog mig i magen. Jag satte mig yrvaket upp och hittade en sovande Zayns arm ligga över min mage. Jag skrattade lite innan jag försiktigt tog bort den och reste mig upp ur sängen. Jag gick ut ur rummet och sedan in i badrummet. På mig hade jag en av Zayns stora tröjor och håret stod åt alla håll. Jippi! Jag slet snabbt av mig tröjan och underkläderna innan jag hoppade in i duschen. När jag var klar så gick jag ut och drog på mig underkläderna igen. Sedan tog jag tröjan i handen och fortsatte till Zayns sovrum. Där låg fortfarande Zayn och sov sött. Jag log innan jag tog på mig mina jeans shorts sen i går och lånade en t-shirt av Zayn. Efter som att de var slutet på Juli så var de rätt så varmt. När jag skulle kolla klockan så såg jag att jag hade fått ett meddelande från Amber.

Hej snygging! Undrar om vi kanske kan hitta på något i dag. Shoppa kanske? (: x

Jag skrattade när jag läste de och tänkte precis svara nej när jag kom på en sak.

Hej gumman! Hade planer på att träffa pojkvännen men du kanske vill träffa honom också? (; x

Jag la ifrån mig telefonen och väntade på svar. Eftersom att Zayn endå skulle gå ut med allt om oss i morgon så skadar de väll inte att Amber får veta lite tidigare. Jag kände mobilen vibrera i gen och öppnade snabbt sms:et.

Perfekt! Är säker på att han är ur snygg (; Ses om en halvtimme på Starbucks och sedan lite shopping? x

Super! Ses då. Håll tassarna borta för han är min.. haha(; Ska bara få upp honom ur sängen först! (; x

När jag skickat de sista meddelandet gick jag in till Zayn. Han låg på rygg så jag satte mig gränslös över honom med ett ben på båda sidorna.

”Vakna älskling” viskade jag i hans öra. Han muttrade något och vände sedan huvudet åt andra hållet. Försiktigt började jag kyssa hans nacke innan jag gick ner till axlarna. Han hade ingen tröja och de gjorde så att de brev små smack ljud. Långsamt smög sig ett leende upp i hans ansikte vilket gjorde så jag började fnissa smått.

”Gubben vi ska träffa en av mina vänner på Starbucks om en halv timme” viskade och då vände han sig om så han låg på rygg. Och så klart ramlade jag av honom och hade oturen att ramla rätt ner på golvet. Jag kved svagt till och Zayn var snabbt uppe på fötter och hjälpte mig upp. Jag fick ju fortfarande inte anstränga mig för mycket så ramla ner för en säng var nog inte de bästa. Haha.

”Jag är så ledsen, vart gjorde du illa dig?” frågade han oroligt och när jag mötte hans blick så lös oron i hans ögon.

”De är okej” svarade jag innan jag reste mig upp och satte mig på sängen igen. Zayn såg fortfarande oroligt på mig och följde varje steg jag tog. Jag fnissade till lite och slog honom över armen.

”Allvarligt jag är okej” skrattade jag. Denna gång verkade han tro på de lite mer och log svagt. Jag la mig ner på rygg så då hittade han en chans att sätta sig på mig. I stället för att sätta sig på magen som han säkert trodde att jag hade ont i satte han sig på mina lår. Jag log mot honom och han strök bort en hår slinga från mitt ansikte.

”Jag älskar dig” viskade han.

”Ja älskar dig med” jag log stort och sedan böjde han sig ner och kysste mig. Länge och mjukt. När den avslutades rodnade jag lite.

”Du är söt när du rodnar” påpekade såklart Zayn vilket inte gjorde saken bättre. För såklart började jag rodna mer. Jag vände bort huvudet men när jag märkte att de inte hjälpte la jag händerna för ansiktet. Han tog tag i mina handleder och drog sakta bort mina händer med ett leende.

”Du är vacker” sa han och tittade rakt in i mina ögon. Ännu en gång började jag rodna men denna gång behöll jag blicken fäst i Zayns bruna vackra ögon.

”Du ser inte så illa ut du heller” sa jag efter en liten stund och blinkade med ena ögat. Han skrattade och klev sedan av mig och ställde sig upp.

”Vi ska träffa en av mina kompisar om..” jag dröjde lite och var tvungen att titta på klockan.

”Shit om en kvart på Starbucks!” Zayn fattade att de var bråttom och skyndade sig med att få på sig ett par jeans. I går hade han sagt att han var ledig och att jag skulle bestämma vad vi skulle göra så de hade jag gjort. Vi skulle spendera dagen med Amber. Om jag ska vara ärlig så var jag väldigt förväntansfull. Amber hade nästan blivit min bästa tjejkompis så de skulle bli kul att äntligen få visa upp henne för killarna eller åt mindstånde Zayn. Jag log för mig själv när jag gick ut i hallen för att sätta på mig skorna. När dom var på så kom även Zayn ut ur sovrummet fullt påklädd. Han satte på sig skorna även han och sedan var vi på väg ut genom dörren.

 

Zayns perspektiv:

Vi satte oss i bilen och jag började köra mot Starbucks. De var kul att Less hade fått en tjejkompis här eftersom att Danielle och Eleanor var borta ganska ofta och hänga med oss killar hela tiden kan nog bli ganska tråkigt i längden. Jag log för mig själv och slängde en blick mot Less. Även hon log stort.

”Vad ler du åt?” frågade jag nyfiket men ändå roat.

”Tycker bara att de ska bli kul att du äntligen ska få träffa någon av mina kompisar” svarade hon och ryckte på axlarna. Jag nickade och fortsatte köra. Några minuter senare var vi framme vid Starbucks och vi hoppade ur bilen. Inne var de inte så mycket folk så Less behövde inte söka med blicken länge för att märka att henne hon sökte inte fanns där.

”Hon har inte kommit än” sa hon och satte sig vid ett bord. Jag satte mig mitt emot henne med ryggen mot dörren och tog upp min telefon. Inga missade samtal eller meddelanden så jag la ner den igen. Plötsligt plingade dörren till och Less ställer sig upp med ett stort leende på läpparna.

”Amber!” utbrister hon och springer förbi mig. Fan, de kan inte vara sant. Amber! Hon sa ju att hon jobbade på Starbucks.. FAN! Fast de kanske inte är samma Amber. Medans jag höll andan så ställde ja mig upp. Sakta vände jag mig om och.. FAN, FAN, FAN! Amber..


Kapitel 33! Jag vet att de har dröjt alldeles för länge men har varit magsjuk.. min bärbara data är på lagning sedan ganska länge så jag har skrivit på våran gemensamma data. Men nu när jag har varit sjuk så har jag inte fått vara inne på den, i fall att de skulle komma baciller på den eftersom att alla andra i familjen också använder den. Så jag har helt enkelt inte haft någon möjlighet att lägga upp något. Har grymt dåligt samvete över de så därför blev detta kapitel lite längre. Bilderna suger jag vet men tycker de är så svårt att hitta passande bilder.. Hoppas iaf att ni tycker de var bar och glöm inte att KOMMENTERA! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: