odnovel

Moments Kapitel 34

Kategori: Allmänt

Senaste:

Zayns perspektiv:

Vi satte oss i bilen och jag började köra mot Starbucks. De var kul att Less hade fått en tjejkompis här eftersom att Danielle och Eleanor var borta ganska ofta och hänga med oss killar hela tiden kan nog bli ganska tråkigt i längden. Jag log för mig själv och slängde en blick mot Less. Även hon log stort.

”Vad ler du åt?” frågade jag nyfiket men ändå roat.

”Tycker bara att de ska bli kul att du äntligen ska få träffa någon av mina kompisar” svarade hon och ryckte på axlarna. Jag nickade och fortsatte köra. Några minuter senare var vi framme vid Starbucks och vi hoppade ur bilen. Inne var de inte så mycket folk så Less behövde inte söka med blicken länge för att märka att henne hon sökte inte fanns där.

”Hon har inte kommit än” sa hon och satte sig vid ett bord. Jag satte mig mitt emot henne med ryggen mot dörren och tog upp min telefon. Inga missade samtal eller meddelanden så jag la ner den igen. Plötsligt plingade dörren till och Less ställer sig upp med ett stort leende på läpparna.

”Amber!” utbrister hon och springer förbi mig. Fan, de kan inte vara sant. Amber! Hon sa ju att hon jobbade på Starbucks.. FAN! Fast de kanske inte är samma Amber. Medans jag höll andan så ställde ja mig upp. Sakta vände jag mig om och.. FAN, FAN, FAN! De var Amber..


 

Zayns perspektiv:

Amber kramade om Less med ansiktet mot mig och när hon såg mig blev hon lika förvånad som jag.

När Less släppte så log hon stort mot Amber som kollade chockat på mig. När Less blick sedan vandrade över till mig så var jag tvungen att le och verka som vanligt.

”Hej, kul att träffas” sa jag och gick fram till henne. Hon fattade vinken och spelade med.

”Zayn” sa jag och försökte le så mycket som möjligt medans jag sträckte fram min hans.

”Amber” svarade hon och skakade den. Less log mot oss hela tiden och drog sedan med oss till bordet Less och jag satt vid innan. Som tur var så satte sig Amber bredvid henne.

”Jag går och beställer, vad vill ni ha?” frågade Less och ställde sig upp.

”Nej men jag kan gå” sa jag och reste mig också upp. Mest ville jag bara gå för att jag inte ville vara själv kvar med Amber.

”Nej jag går” sa hon snabbt och log.

”Vad vill du ha?” Jag suckade tyst för mig själv och märkte som tur var att Less inte märkte de. Eftersom att jag visste att Less inte skulle ge upp så satte jag mig lydigt ner.

”En kaffe och en macka” sa Amber och log mot Less.

”Samma” sa jag. Less nickade innan hon vände på klacken och gick iväg för att beställa.

”Shit” suckade Amber och la huvudet i händerna.

”Vi kan inte säga något till Less” sa jag snabbt och spände blicken i Amber som tittade upp.

”Nej, jag vet” sa hon och kollade ner. Efter vi hade bestämt att inte säga något till Less och uppföra oss normalt hela dagen så såg vi henne komma. Hon slog sig sedan ner bredvid Amber igen och gav oss varsin macka och kaffe.

”Vad har ni pratat om då?”

”Dig” sa jag och log. De var ju faktiskt sant. Hon skrattade lite och började äta på sin egen macka.

 

Efter fem timmars shopping så var jag trött. Fötterna värkte och hungern började komma. Amber hade varit den värsta helt klart och handlat mest. Hon hade säkert tio påsar i vardera händer plus att jag bar två. Själv hade jag fyra och Less sju. Paul som jag ringt för kanske tio minuter sedan såg vi nu komma körandes i den svarta stora skåp bilen. Less vinkade som vanligt och Paul vinkade tillbaka. Han körde in framför oss och stannade. Medans Less, mina påsar och hälften av Ambers fick platts i bakluckan så fick resten av hennes ligga på sätet bakom Amber och Less. Själv satt jag själv bredvid Paul där fram. Han började köra och efter inte mer en tio minuter senare stannade han hemma hos Amber. Hon tackade för skjutsen och lyckades på något underligt sätt få med sig alla påsar med en hängande i munnen. De såg kul ut så vi alla tre skrattade när vi åkte där ifrån. Efter några minuter till så stannade Paul utanför Less hotell. Hon skulle sedan efter att ha packat upp och allt komma över och äta middag med mig och killarna. Jag klev ut och öppnade bakluckan så Less kunde ta sina påsar.

”De var kul” sa Less och log mot mig. Jag skrattade lite och nickade.

”Ja de var de” sa jag och log tillbaka. Hon ställde sig på tå och tryckte sina läppar mot mina. Självklart besvarade jag kysser och drog henne närmare. När hon sedan drog sig undan kändes de tomt men jag skulle ju få träffa henne om bara några timmar.

”Jag älskar dig” sa hon och tittade rakt in i mina ögon. Även fast jag hade hört de många gånger förut så blev jag varm i kroppen varje gång hon sa de. Jag kan helt enkelt inte fatta att denna tjej är min. Och självklart så fick jag dubbelt så dåligt samvete nu en vad jag hade innan.

”Jag älskar dig med” svarade jag istället och försökte skuta undan alla andra tankar. Jag pussade henne snabbt på munnen innan hon försvann in på hotellet. Jag klev in i bilen igen och så började Paul köra hem till mig.

 

Less perspektiv:

När jag klev in på mitt rum så pustade jag ut. Visst hade de varit super kul men samtidigt var jag väldigt trött nu. Shoppa var väll kul ibland men jag kan inte påstå att de var en av mina favorit hobbys. Jag la ner mina påsar på sägnen och satte mig sedan bredvid dom. Jag har nog aldrig handlat såhär mycket samtidigt. Jo fast de är klart en gång hade jag ju de..

”Ta dom här med” sa Harry innan han gick bort för att leta efter mer kläder. Jag hade fått pengar från mamma så jag kunde handla lite nya sommar kläder. Jag gick in i prov rummet och började prova de som Harry hade tagit fram. De första jag provade var en klänning. Jag använde de inte så ofta men när jag hade satt på mig den här och såg att den faktiskt såg ganska bra ut på så log jag stort.

”Less?” hörde jag Harry ropa utanför provhytterna.

”Här!” ropade jag tillbaka och drog upp draperiet. När Harry såg mig så tappade han hakan. Jag skrattade bara åt honom.

”Wow” fick han fram och gick runt mig för att se hur den såg ut. Jag skrattade igen och lät honom granska mig.

”Du är så vacker” sa han och log stolt åt mig. De var verkligen den blicken jag älskade mest av allt på hela jorden. Den blicken Harry gav mig när han var stolt över mig. Jag blev liksom varm på något sätt. Jag gick in i provhytten igen utan att dra för draperiet och granskade mig själv i spegeln. Harry gick in och ställde sig bakom mig. Han log åt mig igenom spegeln och jag log tillbaka. Han pussade mig snabbt på kinden innan han gick ut igen.

”Ska se vad jag kan hitta mer!” och så var han borta. Jag skrattade och provade alla kläder han kom med. Efter jag hade handlat upp alla mammas pengar och lite från Harry som han jade tvingat mig att ta så hade jag kläder för flera år framåt. När mamma kom och hämtade oss så blev hon väldigt chockad. Eftersom att jag inte gillar att shoppa och brukar högst hitta två saker när jag var med henne och handlade så förstod jag henne.

”Jag ska nog ge dig lite pengar oftare och tvinga ut Harry och shoppa med dig” sa hon och skrattade. Vi skrattad med och sedan bar de av hemåt.

Jag skrattade för mig själv innan jag reste mig upp och började packa upp allt ur alla påsar och lägga i en hög på golvet. Jag skulle nog få köpa en till resväska för att få med mig allt de här hem. När jag var klar hoppade jag in i duschen. Jag tvättade snabbt håret innan jag gick ut och virade in mig i en stor vit handduk. För lat för att föna håret torkade jag de snabbt med en annan handduk och gick sedan in i sovrummet och letade efter passande kläder. Jag orkade inte vara super fin så jag drog bara på mig ett par jeans och en t-shirt. När jag var färdigsminkad, håret var ganska torrt, skorna var på och hörlurarna i ögonen så var jag klar och gick ut från hotellet. Klockan var kvart i sju och jag skulle komma sju så jag skulle bli lite tidig. Efter en långsam promenad så såg jag killarnas lägenhet framför mig. Jag kollade på klockan och såg att den var fem i. De var endå inte för tidigt. Zayn hade smsat innan och sagt att vi skulle vara i Harrys och Louis lägenhet så de var dit jag begav mig. Så fort jag knackade på så hördes de springande steg inifrån. Dörren slets upp och där stor Harry med ett sort leende på läpparna. Han slängde sig i armarna på mig och jag skrattade. Jag kramade honom tillbaka och jag kunde nästan känna hans leende.

”Varför så glad?” frågade jag när han släppte mig.

”För att få träffa dig såklart” svarade han glatt.

”Ja, vad ska man säga” svarade jag lite malligt och slängde med håret. Han skrattade innan resten kom ut i hallen för att hälsa. Danielle skulle var här men El hade någon fotogrej hon var tvungen att vara på. Liam kramade först om mig och sedan Niall. Dani kom ut från köket och när hon såg mig skrek hon till.

”L!” även hon slängde sig i mina armar.

”Fint, ett smeknamn på mitt smeknamn” skrattade jag och kramade om henne. Hon skrattade också och släppte mig. Då kom Zayn ut från toan. Han sken upp när han såg mig. Han gick fram till mig och drog in mig i en kram och kysste mig sedan mjukt.

”Åh skaffa ett rum” gnällde Louis och jag skrattade vilket ledde till att vi drog oss ifrån varandra. Zayn tog sin arm runt Louis axlar och sa någonting och började sedan gå in mot tv rummet. Resten började också gå mot tv rummet och lite diskret drog jag tag i Harrys tröja. Han vände sig om och kollade frågande på mig.

”Kan jag prata med dig?” frågade jag osäkert och direkt såg jag något oroligt i hans ögon.

”Självklart” Han tog tag i min hand och drog  med mig till sitt rum. Han stängde dörren efter oss och satte sig på sängen. Jag gick efter och satte mig också på sängen.

”Jo..” började jag. Fortfarande såg jag något oroligt i hans ögon.

”Har du sett artikeln om mig och Zayn?” han nickade lite och jag tycktes skymta något ogillande i hans blick men skakade snabbt av mig de.

”Vi har pratat och Zayn tyckte att de skulle vara bra om han gick ut med de i eran intervju i morgon” jag kollade ner i knät och väntade på hans reaktion.

”Och vad tycker du om de?” frågade han.

”Jag vet inte, jag tycker väll de är bra för då kan vi gå ut själva utan att behöva oroa oss för paparazzi’s men jag vet också vilket hat jag kommer få” suckade jag. Han nickade förstående och kollade in i mina ögon.

”Det spelar ingen roll hur mycket hat du kommer få, jag kommer ändå alltid älska dig och finnas där för dig” sa han och jag kände hur varm jag blev. Jag nickade och fick fram ett leende.

”Jag tycker ni ska gå ut med de om ni känner att de är bäst. Jag kan inte säga vad du ska göra men oavsett vad ni bestämmer så kommer jag finnas där för dig och stötta dig” Jag kände hur ögonen tårades av lycka och innan jag viste ordet av så rann en tår ner för min kind.

”Gråt inte” bad han och torkade bort den. Jag slängde mig i hans armar och han kramade om mig  hårt.

”Jag älskar dig” snörvlade jag mot hans bröst.

”Jag älskar dig med” viskade han och pussade mig på huvudet. Oavsett hur allt skulle bli så visste jag endå alltid vart jag skulle ha Harry.


Så här är kapitel 34! Vad tycker ni? De kom iaf snabbare en förra.. Blev något konstigt med bilderna men ska försöka fixa de senare. Nu har jag gjort ett schema som förhoppningsvis kommer hjälpa att lägga upp kapitel oftare så de inte hinner gå en hel vecka mellan några. Blev ganska nöjd över detta kapitel både på innehållet och längden så kommentarer uppskattas! Efter allt de här med Less/Zayn/Amber problemet så kommer de hända lite mer med resten av killarna. Ni får gärna komma med förslag om vad som ska hända sedan. De här med Less/Zayn/Amber har jag redan bestämt så de går tyvärr inte att påverka om ni inte kommer med någon super ide, haha. Ha de bra så ska jag försöka lägga up ett så snart som möjligt. ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: