odnovel

Moments Kapitel 35

Kategori: Allmänt

Senaste:

”Kan jag prata med dig?” frågade jag osäkert och direkt såg jag något oroligt i hans ögon.

”Självklart” Han tog tag i min hand och drog  med mig till sitt rum. Han stängde dörren efter oss och satte sig på sängen. Jag gick efter och satte mig också på sängen.

”Jo..” började jag. Fortfarande såg jag något oroligt i hans ögon.

”Har du sett artikeln om mig och Zayn?” han nickade lite och jag tycktes skymta något ogillande i hans blick men skakade snabbt av mig de.

”Vi har pratat och Zayn tyckte att de skulle vara bra om han gick ut med de i eran intervju i morgon” jag kollade ner i knät och väntade på hans reaktion.

”Och vad tycker du om de?” frågade han.

”Jag vet inte, jag tycker väll de är bra för då kan vi gå ut själva utan att behöva oroa oss för paparazzi’s men jag vet också vilket hat jag kommer få” suckade jag. Han nickade förstående och kollade in i mina ögon.

”Det spelar ingen roll hur mycket hat du kommer få, jag kommer ändå alltid älska dig och finnas där för dig” sa han och jag kände hur varm jag blev. Jag nickade och fick fram ett leende.

”Jag tycker ni ska gå ut med de om ni känner att de är bäst. Jag kan inte säga vad du ska göra men oavsett vad ni bestämmer så kommer jag finnas där för dig och stötta dig” Jag kände hur ögonen tårades av lycka och innan jag viste ordet av så rann en tår ner för min kind.

”Gråt inte” bad han och torkade bort den. Jag slängde mig i hans armar och han kramade om mig  hårt.

”Jag älskar dig” snörvlade jag mot hans bröst.

”Jag älskar dig med” viskade han och pussade mig på huvudet. Oavsett hur allt skulle bli så visste jag endå alltid vart jag skulle ha Harry.


Harrys perspektiv:

Efter Less och mitt lilla ’prat’ ville jag inte spendera denna kväll med alla som till en början hade verkat jätte kul. De ända jag ville var att ligga i sängen helt själv och bara tycka synd om mig själv. Andledningen varför jag inte kunde dejta andra medans Less och jag var ’osams’ eller vad man ska kalla de var ju för att jag hade känslor för någon annan. Och denna någon annan är Less.. Jag har alltid gillat henne på något annat sett en vänskapligt men har varit för rädd att förlora den nära kontakten vi alltid har haft. Ända sedan vi var några år gamla har vi alltid hållit ihop. Våra mammor är nämligen lika gamla och gick på gymnasiet tillsammans, dom var bästa kompisar precis som mig och Less. Jag suckade tyst inom mig och gick ut efter Less. Hennes hand var fast i min och på något sätt kändes de väldigt bra. De kändes som att hennes lila hand passade in i min stora. När vi kom ut till dom andra hade dom redan börjat med maten. Less släppte min hand och gick fram till Zayn. Han tittade lite frågande på Less ifrån spisen men Less bara skakade på huvudet som att de inte var något viktigt. Zayn nickade och drog henne till sig och gav henne en lätt kyss. Även fast deras läppar i princip bara nuddade varandra och sedan drog sig bort så gjorde de ont. Riktigt ont. Alltid när Less hade haft ett förhållande så hade jag varit svartsjuk och aldrig gillat killarna.

Telefonen ringde och jag tog långsamt upp den.

”Hallå?” svarade jag trött. Direkt efter skolan hade jag lagt mig i sängen och tydligen slumrat till.

”Hej, sovit?” frågade en glad röst på andra sidan. De fick mig att skina upp i ett leende där jag låg.

”Haha, kanske..” svarade jag och drog ut på kanske. Ett ljuvligt skratt hördes på andra sidan innan hon tog ett djupt andetag.

”Jo, du har ju velat träffa Chase ganska länge nu och jag tänkte att de passade bra nu? Mamma och Britney är inte hemma utan bara jag och Chase så vi alla tre kanske kunde äta middag?” Klart att jag ville träffa Chase och se vilken kille han var till Less men ändå visste jag redan innan att jag inte skulle gilla honom hur snäll han än var. Chase var en av dom populära killarna på skolan och var utsedd till en av skolans tre ’Player’s’ Han var väll den mins populära bland dom tre men fortfarande populär. Alla tjejer hände efter Christofer, Chan och Chase. Lite lustigt att alla började på C men så var de. Chase’s längsta förhållande hade varat i två veckor med en tjej som var MYCKET populärare än Less och då men jag MYCKET. Less var knappt synliga på skolan innan men nu var hon känd som ’Chase flickvän’.

”Ja visst, kommer över om fem” svarade jag kort. Försökte verkligen låta glad för Less skull men även de var svårt.

Snabbt klev jag ur mina mjukis byxor som jag hade klivit i när jag kom hem och satte på mig ett par jeans. Försökte hålla humöret uppe medans jag gick ner för trappan till mamma som satt i köket.

”Äter hos Less” sa jag snabbt och började gå mot dörren. Efter som att de här hände nästan varje dag att Less åt här eller jag hos Less så blev inte mamma förvånat utan mumlade bara något till svar.

”Hejdå!” ropade jag innan jag drog igen dörren. Långsamt gick jag ut på vägen och svängde sedan in hos Less. I fönstret såg jag något som jag inte ville se. Där stod Less och Chase och kysstes. Jag ryste till innan jag snabbt gick fram och plingade på för att avbryta dom. Istället för att vänta på att någon skulle öppna som dom ändå inte skulle göra så slet jag upp dörren.

”Hallå?!” ropade jag och sparkade av mig skorna.

”Hej!” ropade Less till svar och kom ut i hallen. Hon sken upp när hon såg mig och kramade om mig hårt. Chase stod lite i bakgrunden och verkade inte trivas i situationen vilket fick mig att dra ut på kramen lite till. Less presenterade oss som pojkvän och bästa vän och sedan gick vi in i köket för att börja med middagen.

”Harry är du okej?” Louis hade dragit ut mig ur köket och tittade oroligt på mig. När jag blinkade kände jag hur ögonen var tårfyllde och en ensam tår sakta rann ner för min kind. Jag torkade snabbt bort den och nickade. Han skakade på huvudet och kollade lidande på mig.

”Vi pratar sen, okej?” Jag nickade lite när jag förstod att de inte var någon ide att göra något annat för han skulle inte ge upp. Han kramade lätt om mig innan vi gick in till dom andra igen. Som tur var märkte inte dom andra att jag inte var så glad utan log bara lite utan att fråga när Lou och jag kom in i köket. Efter maten satte vi på en film som tydligen var ’romantik’ och då skulle såklart Less och Zayn sitta och mysa i en av fåtöljerna. Dani kommenterade flera gånger hur gulliga dom var och Less rodnade. Jag kunde inte göra mer en att tänka att Less satt hos mig men när Zayn böjde sig ner och kysste henne så blev de för mycket och jag var tvungen att vända bort blicken. Kväller flöt på ungefär likadant som den börjat med en film till och sedan var alla för trötta och skulle hem. Niall skulle hem till sig, Liam och Dani hem till Liam och självklart Less till Zayn. Jag försökte att inte se allt för missnöjd ut när jag kramade om sig och njöt av varje sekund hon var i min famn. När dom slutligen gick så gick jag snabbt in på mitt rum och hoppades att Lou skulle ha glömt att han skulle prata med mig. Jag slängde mig raklång i sängen och efter mindre en tio sekunder så öppnades dörren igen. Jag suckade men orkade inte vända mig om och möta Louis blick.

”Vad vill du?” mumlade jag istället knappt hörligt. Han svarade inte utan gick bara fram och la sig på andra sidan om mig. När jag tittade på honom så låg han med ena handen under huvudet, den andra på magen och tittade upp i taket. Jag la mig också på rygg och tittade upp i de vita taket. Jag hittade en svart liten fläck som jag fäste blicken på.

”Berätta” befallde Lou och jag suckade.

”De är inget viktigt” svarade jag bara och ryckte på axlarna.

”Såklart de är!” Han satte sig snabbt upp och fortsatte. ”Du gillar Less och står helt enkelt inte ut med att se henne med Zayn” Med de sagt så tittade han på mig med en ’visst hade jag rätt’ blick.

”Hur vet du de?” frågade jag förvånat och nu var de min tur att sätta mig upp. Jag la benen i kors så nu satt vi i skräddar ställning mot varandra. Om någon hade kommit in hade de nog sett ut som att vi satt och spelade kort eller något.

”Jag tror hela värden kan se de” svarade han lugnt och jag rodnade lite.

”Vad ska jag göra?” jag la mig ner men Lou satt fortfarande kvar och vi behöll ögonkontakten.

”Jag vet inte, hon har ju Zayn nu.. ” Jag nickade och han fortsatte, ”Om du berättar för henne och hon inte känner likadant så kanske ni inte kommer stå varandra så nära som ni gör. Men om du inte berättar så kommer du aldrig på reda på om hon känner likadant” Jag nickade och sedan förblev de tyst. Långsamt kände jag hur jag började skaka men de kändes så löjligt att börja gråta nu så jag knep ihop ögonen och läpparna hårt. När jag trodde att jag hade lugnat ner mig så öppnade jag munnen för att andas men då brast de. Jag vände mig ner med huvudet i kudden och snyftade lågt. Lou drog mig på ryggen medans han försökte hyssa mig.

”Om de är menat att bli ni så kommer de bli så de”


Kapitel 35! Vad tycker ni? Jag skulle kunna komma med massa ursäkter som att jag har inte hunnit p.g.a. läxor, träningar och massa shit. Men har ingen lust med de. Tänkte iaf lägga upp ett i helgen men åkte till landet där de varken finns Internet eller 3G.. Vad tycker ni om att Harry har känslor för Less? Tror ni hon känner likadant eller bara är intresserad av Zayn? Kommentera vad ni tror så kanske någon av er har rätt ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: