odnovel

Moments Kapitel 57

Kategori: Allmänt

Senaste:

”Vad får jag om jag hjälper dig att städa upp här” frågade jag och la armarna i kors på bröstet. Han skrattade ännu en gång och verkade fundera.

”En kram” log han lite frågande mot mig medans han sträckte ut armarna. Jag låtsades fundera vilket fick honom att flina.

”Kör till” flinade jag tillbaka och han ställde sig upp och kramade om mig hårt. Nu kände jag den där trygga känslan som jag senast kände hos honom när vi var tillsammans. Jag lutade mitt huvudet mot hans axel och slöt ögonen. Njöt av att vi var sams igen. För det känns skönt att äntligen ha Zayn tillbaka. Kanske inte på samma sett som förut men ändå ha honom vid min sida. Det är något jag har saknat enormt.


 
 
 
 

Melanies Perspektiv:

 

Jag gick fram och tillbaka igenom rummet och slängde gång på gång en blick på dem två klänningarna som låg bredvid varandra på sängen. Åh, ska det vara så svårt att bestämma sig? Jag gick fram till sängen och ställde mig och granskade den ena. Den var guldig med paljetter på. Sedan gick jag fram till den andra och tittade på den, den var lysande orange, nästan neon orange. Efter mycket funderande kom jag på att den orangea skulle passa bättre med min fortfarande bruna kropp, så det fick bli den. Och eftersom att det fortfarande var mitten av september var det inte för kallt för att bara ha den och ingenting annat på benen. Jag slängde en snabb blick i spegeln och kom på att jag fortfarande hade handduken virad runt huvudet sedan jag duschade. Jag suckade och gick in i badrummet. Där tog jag bort handduken, borstade snabbt igenom håret och fönade det sedan. När jag var klar och håret var själv lockigt var jag rätt nöjd med hur håret såg ut. När jag var liten hatade jag att jag hade självfall och plattade det varenda dag. Men nu har jag vant mig och tycker dessutom att det är ganska snyggt. Jag tog fram min necessär och valde hur jag skulle sminka mig. Det fick bli lite rouge, sotad ögonskugga, kajal, eyeliner, ögonbryns penna, och såklart maskara. När jag var klar med sminket gick jag ut till sängen och satte på mig klänningen. När den var på kollade jag mig i spegeln igen med ett stort leende på läpparna. Det såg bättre ut en jag hade förväntat mig. Snabbt slängde jag en blick på klockan. 19:21. och vi skulle träffas i lobbyn 20:00 för att sedan gå ut på en klubb som Less hade hört var bra. Och eftersom att killarna hade hela kvällen plus morgondagen ledig så tyckte vi alla att det var en bra ide. För att fördröja tiden tog jag fram ett matchande nagellack ut en annan väska och började noggrant måla naglarna. När jag var klar med det hade det inte gått mer en fem minuter och jag la mig ner rastlös på sängen. Där fick jag inte ligga mer en några sekunder innan det knackade på dörren. Vem kommer nu? Irriterat reste jag mig upp och gick fram till dörren för att sedan slita upp den och stirra på personen på andra sidan. När jag då märkte att denna personen var Niall sprack jag istället upp i ett leende.

”Stör jag?” undrade han lite osäkert när han först såg min irriterade min.

”Nej nej, självklart inte! Kom in” sa jag och gick åt sidan. Han nickade lite misstänksamt men gick ändå förbi mig in i rummet. Jag stängde dörren efter honom och gick efter. Han hade satt sig på sängkanten så jag följde hans initiativ och satte mig bredvid honom. Först nu såg jag att han hade två skjortor i varsin hand.

”Ähm, jag skulle behöva lite hjälp” sa han och kliade sig i huvudet. Jag nickade och väntade på att han skulle fortsätta. ”Jo, du är ju stylist så jag tänkte att du kanske kan hjälpa mig att välja vilken du tycker är snyggast?” Han höll upp dem två skjortorna bredvid varandra och täckte sitt ansikte med den ena när en röd nyans prydde hans kinder. Jag log lite och tittade sedan på skjortorna. Den ena var blå, vit rutig och den andra var röd, vit rutig. Snabbt bestämde jag mig för den blå, vit rutiga eftersom att den skulle passa perfekt tillsammans med hans vackra blå ögon. Eller bara blå ögon! Jag skakade på huvudet innan jag drog i den blåa som han hade för ansiktet.

”Den här” sa jag. Han nickade och granskade den lite noggrannare.

”Bra val” sa han och log tillbaka. Jag skrattade åt hans svar och såg hur han började gå mot dörren.

”Ähm, om du vill så kan jag fixa ditt hår. Alltså om du vill. För du vet jag har ju grejer här och så. Och jag är klar så jag har inte så mycket att göra” fick jag ur mig och kliade mig försiktigt i hårbotten.  Han nickade tacksamt och gick tillbaka in i rummet.

”Jag hade tänkt fråga men visste inte om det var för mycket begärt” skrattade han lite osäkert.

”Absolut inte. Sätt dig” Jag drog ut pallen som stod vid fönstret och gestikulerade att han skulle sätta sig på den. Han gjorde som jag ville och satte sig. Snabbt gick jag iväg till väskan jag hade alla grejer till killarna i och rotade fram en burk vax och sedan en flaska hårspray. Jag öppnade vaxet och kletade snabbt ut lite i händerna innan jag började smeta in det i Nialls hår. Medans jag fixade hela Nialls hår yttrade ingen av oss ett ända ord. När jag var klar gick jag och hämtade en spegel som jag sedan räckte Niall. Han tog den och granskade resultatet.

”Otroligt att du kan få det så mycket bättre än vad jag kan fast än jag har gjort detta nästan varje dag sedan jag var femton” sa han och skakade på huvudet. Jag kunde inte låta bli att skratta åt honom. Han log innan han reste sig upp. ”Du får lära mig någon gång” Jag nickade glatt.

”Jag lovar” sa jag innan Niall började gå mot dörren för andra gången. Men denna gång försökte jag inte hindra honom utan följde istället bara efter.

”Tack för att du hjälpte mig men skjortorna och jag gissar på att vi ses igen om..” han kände på båda framfickorna innan han drog upp en svart Iphone ur vänster bakficka. ”tjugo minuter” fortsatte han. Jag nickade och log. Han vände sig om och började gå igenom korridoren medans jag stod kvar och kollade efter honom. När han precis var på väg att svänga runt hörnet vände han sig om och vinkade. Generat vinkade jag tillbaka och gick in. Varför skulle jag stå kvar och titta efter honom? Åh. Jag suckade för mig själv över min pinsamhet innan jag slängde mig på sängen igen.

 

Less Perspektiv:

 

Louis stannade den svarta skåpbilen utanför bakdörren till hotellet sekunden vi klev utanför dörren, så det var bara att hoppa in. Eleanor fram bredvid Louis. Melanie, Niall och Liam bakom. Och Harry jag och Zayn längst bak. Det var nog bra att jag satt mellan Zayn och Harry för jag såg hela tiden hur dem slängde irriterade blickar på varandra. Båda tittade sig irriterat omkring och när Harry tyst muttrade ”Måste han följa med” suckade jag högt.  Jag hade pratat med Harry innan om att han skulle reda ut saker med Zayn. Han hade vägrat en väldigt lång tid men när jag slutligen hade använt min ’snälla, jag ber dig’ blick vek han ner sig och gick med på det.  Medans jag tittade rakt fram la jag ner en hand på Zayns knä och en hand på Harrys knä. Bådas blickar drog sig motvilligt från varandra och riktades istället mot mig.

”Ni lovade att försöka” sa jag och tittade först på Harry och sedan Zayn. Båda hade skyldiga blickar och tittade ner på sina händer.

”Jaja” sa båda i mun på varandra. Jag tog bort mina händer och tittade rakt fram tills Louis en halvtimme senare svängde in på en ganska stor parkering. Där kunde alla äntligen hoppa ut och sträcka på sig. Jag tror mina ben hann somna en gång, vakna och somna igen. Så nu var det lite svårt att stå. För första steget utanför bilen vek sig mina ben och det dröjde inte länge innan jag låg på marken och skrattade för full hals. Harry som hoppade ut efter mig såg vad som hände och skrattade också medans resten såg ut som frågetecken. Louis som stod närmast skakade bara på huvudet innan han hjälpte mig upp. Och medans mina ben vaknade tillräckligt för att jag skulle kunna gå fick han hålla i mig. När jag kände att jag hade känsel i mina ben igen släppte Lou mig och började gå med El i handen till ingången. Harry stöt upp på min ena sida och Zayn på den andra. När vi nästan var framme vid dörren känner jag en hand på min rygg. Och när jag tittar bakåt är det Zayn som borstar av något. Hans hand åker upp och ner på min rygg och en gång känner jag hur hans hand vandrar lite för långt ner.

”Förlåt, men du var lite smutsig” sa han sedan och jag log tacksamt för att han tog bort det. Juste, jag har ju vit klänning så inte konstigt att jag blev smutsig när jag ramlade. Min blick vandrade över till Harry och hans ögon var fulla av både avundsjuka och ilska. Jag la en lugnande hand på hans arm och gav honom en menande blick. En djup suck for ut hans läppar innan han nickade. Jag log mot honom och gick in genom ingången där vi nu var framme med Zayn och Harry hack i häl. Musiken dunkade när vi kom in och det var nästan så man fick huvudvärk direkt. Det var också ganska mycket folk så vi fick tränga oss förbi alla för att komma till baren. Där satte sig Louis och Eleanor som var först och vi andra följde deras initiativ. Alla beställde en drink förutom Liam som tog en cola. Eftersom han inte kan dricka så mycket erbjöd han sig att vara nykter i kväll så att han kunde vara den som körde hem. Alla hade glatt tackat honom och nu satt vi här med varsin drink i handen. Min var blå vilket jag tyckte var jätte coolt. Eftersom att jag inte brukar gå ut och festa och kanske har gjort det två gånger i hela mitt liv så har jag inte sett någon sådan förut. Och till min förvåning smakade den bra. En blandning mellan jordgubb och blåbär tror ja det skulle vara. När alla hade druckit några drinkar var begav sig Louis, El, Niall, Melanie och Zayns sig ut på dansgolvet. Liam ursäktade sig med att gå på toaletten och gick också iväg.

”Får jag låg?” frågade Harry och bugade sig så där som bara händer i filmer. Jag skrattade åt honom och skakade sedan på huvudet. Han gav mig en tillgjort förkrossad blick. Jag skrattade igen.

”Men du vet att jag inte kan dansa” sa jag och la armarna i kors över bröstet. Han suckade.

”Nej, jag har sett dig dansa och du är kanske inte bäst..” sa han och flinade. Jag skrattade sarkastiskt. ”Jag skojade bra. Du är duktig. Kom nu!” Fortsatte han. Jag skakade fortfarande på huvudet och satt kvar utan att röra mig ur fläcken. Han suckade åker ingen. ”En dans?” frågade han nu helt allvarligt. ”En ända dans?” bad han. Efter att ha tittat in i hans fantastiska ögon en stund kunde jag inte hålla emot längre och suckade. Harry där emot jublade högt och drog med mig igenom alla människor.

Jag skrattade svagt. Harry började hoppa till musiken och jag hängde på så gott jag kunde och försökte göra likadant som han gjorde. Helt plötsligt slutade han hoppa och stod still. Jag stannade också och kollade undrande på honom.

”Vad är det?” Han log mot mig och tog tag i mina händer. Han började dansa larvigt och snurrade mig i mellan åt. Jag skrattade åt honom. Han fortsatte och slog nu sin högra höft i min högra höft där vi stod mitt emot varandra på dansgolvet. När han sedan började göra något slags indianhopp kunde jag inte hålla mig längre utan brast ut i gapskratt och hängde på och larvade mig.  Jag kan nästan slå vad att både jag och Harry kommer ha magrutor i morgon så mycket som vi har skrattat. Fast vänta. Det har jag ju redan.. Jag skrattade för mig själv och vi fortsatte dansa. När båda var helt slut och vi tänkte gå tillbaka till baren känner jag två armar runt mig bakifrån och ett högt skratt i mitt öga. Och inte är det någons av killarnas. Och Melanie skulle jag inte kunna tänka mig att det är. Men vem är det då? Förskräckt vänder jag mig om.


Vem är det som är bakom Less? Bamp, bamp, ba! Och måste be om ursäkt för den hemska uppdateringen. Igen.. Men efter begravningen till min moster så har det varit väldigt mycket med boende, pengar, gravsten, arv och annat så har behövt ta tag i det tillsammans men mina föräldrar och hennes man. Sedan fick jag vinterkräksjukan och hade den i två veckor. Jag känner att 2013 började sådär halv bra för min del.. Hur som hälst så har jag sportlov denna vecka så jag hoppas att uppdateringen blir bättre. Eller bättre kommer den att bli men hur bra kan jag inte svara på. Kommer ha an del att göra men ska ändå försöka ta mig tid till att sätta mig och skriva en stund varje dag. Nästa kapitel vet jag inte när det kommer men det kommer iaf fortare om ni kommenterar! :) Och tack alla ni som har stannat på bloggen. Ni är guld! KOMMENTERA nu så kanske kapitel 58 kommer redan på Onsdag.

Kommentarer

  • Lisa säger:

    Älskar den :) fortsätt så!

    2013-02-25 | 22:53:55
  • one direction novell säger:

    jättebra novell! :D

    Har precis startat en novellblogg om dem.. Kolla gärna in och säg vad du tycker om den! Skulle vara jättekul i och med att det är min första novellblogg! :D

    Ledsen om du inte gillar sånnahär meddelanden. Kram!

    2013-03-09 | 10:12:51
    Bloggadress: http://novellermedonedirection.blogg.se

Kommentera inlägget här: