odnovel

Moments Kapitel 27

Kategori: Allmänt

 Senaste:

Zayns perspektiv:

Nu var jag hemma och de var min sista vecka här. De kändes lite sorgligt men ända så skulle de bli kul att träffa killarna igen och även börja jobba på dom nya låtarna. Amber och jag hade kommit ganska nära varandra igen. Vi hade inte träffats något mer men vi hade smsat varige dag och även pratat i telefon ett par gånger. Vi bestämde att vi skulle träffas när jag kom tillbaka till London och de visade sig att vi inte bodde mer en tio minuters promenad mellan varandra. Less hade jag pratat med varige kväll och vi hade även bestämt att hon skulle åka ner till London om två veckor och bo hos mig. Alltså en vecka efter att jag hade kommit hem.

”Gubben de är mat!” Ropade mamma nerifrån jag vaknade upp ur mina tankar och tittade på klockan. Oj den visade redan halv sju. Jag gick ut från mitt rum och ner till köket där resten av alla satt.

”Vad är de för mat?” mamma lyfte på locket så jag såg vad de var. Någon kycklinggryta och till de ris. Jag log lite och sedan började vi äta.


Zayns perspektiv:

De var skönt att vara tillbaka i London igen men samtidigt så saknar jag familjen redan. Just nu stod jag på flyggplatsen tillsammans med Liam och Paul och väntade på Niall. Harry och Lou skulle komma om först några timmar så Paul skulle hämta upp dom då.

”NIALL!” skrek Liam och jag vaknade upp ur mina tankar. Jag tittade mig omkring tills jag kunde se Niall. Jag log stort och såg honom komma springande mot oss. Först kramade han om Liam för att han var närmast sedan slängde han sig i min famn. Jag skrattade och släppte honom. Vi började gå ut från flyggplatsen och väll där ute så var de inte mer en femtio pers. De var de jag gillar med London att de aldrig är så mycket fans här. Visst är de kul med fans men inte om man bara är trött och vill hem och sova som man oftast är efter att ha flugit i flera timmar. På vägen ut till bilen skrev vi några autografer och tog några foton. När alla var nöjda satte vi oss i bilen och började köra mot våran lägenhet. När vi var framme så tog vi våra väskor och åkte sedan enskilt upp till våra våningar. När jag kom innanför dörren så pustade jag ut. Hemma. Jag sket i att packa upp väskorna och slängde mig bara raklång i sängen. Jag satte på telefonen och kollade på klockan som visade 14:03, då kunde jag gått sova en timme. Jag hade även fått två sms från Less men tänkte att jag öppnar de sedan. Snabbt gled jag ur mina jeans och min t-shirt och la mig under täcket. Inte långt där efter hade jag somnat.

Jag vaknade av att de knackade på dörren. Jag reste mig trött upp och tog upp mobilen. 18:17. Shit. Plus 15 missade samtal och 11 sms. Louis och Harry hade ringt två gånger var, antagligen för att säga att dom var hemma. Less hade ringt 4 och Amber 5. Sedan var de ett Sms från Lou som de stod att dom var hemma, ett sms från Liam som frågade vad jag gjorde, 3 sms från Amber och 6 från Less. Innan jag hann titta på dom från Amber och Less så knackade de på dörren i gen och då kom jag på att de var de jag hade vaknat av. Jag slet snabbt på mig ett par shorts och gick mot dörren. De var säkert bara någon av killarna. Jag kliade mig lite i huvudet samtidigt som jag öppnade dörren. Amber. Hon blev genast chockad när jag kom som jag gjorde med ingen tröja. Hennes blick fastnade på min mage och automatiskt log jag fast slutade när jag kom på vad jag gjorde.

”Vad gör du här?” frågade jag och log lite.

”Tänkte att vi kanske skulle hitta på något men du svarade inte så jag kom förbi. Och nu förstår jag varför” sa hon precis när jag gäspade. Vi skrattade lite och sedan släppte jag in henne. Hon kramade om mig hårt och länge och jag kunde inte hindra tankarna på hur de hade varit om vi fortfarande var tillsammans. Jag drog in hennes doft som doftade någon blandning mellan vanilj och jordgubb. Precis som förut. När hon släppte mig så log hon och jag besvarade de med ett leende jag med. Jag stängde dörren och sedan gick vi in till tv rummet och satte oss i soffan. På vägen ryckte jag med mig en t-shirt som jag slängde på mig.

”Så vad vill du göra?” frågade jag när vi satt oss. Hon ryckte lite på axlarna och de såg ut som att hon funderade.

”Kanske äta något?”

”Visst. Ska vi gå ut?” Hon nickade och vi reste oss från soffan. Vi satte på oss skorna och gick sedan ut. Efter lite argumenterande om vart vi skulle gå så bestämde vi att vi skulle äta thaimat. Undertiden vi gick så pratade vi lite om allt möjligt. När vi kom fram så beställde vi och sedan satte vi oss vid ett bord. Vi började äta och de smakade verkligen gott.

”Så hur går de med Less?” frågade Amber plötsligt. Juste Less hade ju ring och smsat medans jag sov. Jag tog snabbt upp mobilen och såg utterligare ett sms. 7

Hej älskling vad gör du? xx

Varför svarar du inte, ni borde väll ha kommit hem nu? XO

Jag har testat att ringa dig nu fyra gånger men du svarar inte!

Har jag gjort något? I så fall kan du inte säga vad?

ZAYN! Nu börjar jag bli riktigt orolig, du har inte svarat på din telefon i över nio timmar!

Jag har kollat och vet att ditt plan har landat så varför svarar du inte? Du brukar alltid svara. Om jag har gjort något så snälla säg de då! Har även ringt Harry men han svarar inte heller.

Nu är jag seriös ZAYN! Om du inte svarar nu så kommer jag åka och kolla om du är okej! Snälla jag är riktigt orolig för dig!

De sista sms:et var skickat för åtta minuter sedan.

”Hallå Zayn?” ropade Amber och viftade med händerna framför mig. Jag vaknade upp ur mina tankar en stund och titta på henne. Sedan reste jag mig upp.

”Förlåt men måste bara ringa ett samtal” sa jag artigt och gick en liten bit därifrån. Jag slog snabbt in Less nummer och tryckte på grön lur. Inte ens an signal hann gå fram tills hon svarade.

”Zayn? Är du okej?” frågade hon och andades andfått.

”Ja, när jag kom hem från flyget så var jag så trött att jag råkade somna” svarade jag lite skamset. Hon pustade ut. Vi pratade en liten stund till tills jag var tvungen att åter gå till Amber som väntade otåligt.

Less perspektiv: (En timme tidigare)

Varför svarar han inte? Okej nu börjar jag bli riktigt orolig. Jag hade också provat att ringa Harry men han svarade inte heller. Jag gick runt otåligt i köket och väntade på att Zayn eller Harry skulle ringa men de gjorde dom inte. Efter ytterliggare fem minuter så klarade jag inte av stressen längre. Tänk om något har hänt dom? Fort gick jag upp på mitt rum och satte på mig träningskläderna och packade en väska med rena kläder. När de var klart så tog jag mobilen i handen och gick ut. Jag satte mig på bussen och åkte sedan till gymmet. Jag visste mycket väl att jag inte fick träna men jag klarade inte av stressen längre. När bussen var framme klev jag av och gick sedan in. Jag lämnade min väska men tog med mig mobilen ut till hallen där man tränar. Jag startade ett av löpbanden och började springa. Gud vad skönt de var. Få ur sig all stress från allt. Jag kände så klart att de gjorde ont i magen men jag försökte tränga bort de. Plötsligt Vibrerade min telefon och jag tar snabbt upp den. Zayn stod de.

”Zayn, är du okej?” frågade jag medans jag försökte hämta andan.

”Ja, när jag kom hem från flyget så var jag så trött att jag råkade somna” svarade han lite tyst.

”Åh” var de ända jag fick fram.

”Varför är du andfådd?” frågade han sedan. Shit vad skulle jag svara nu?

”Ähm, jag sprang för att hämta telefonen när du ringde och den var där nere” svarade jag och Zayn hummade något men han verkade gå på de. Visst ville jag inte ljuga för Zayn men han skulle inte bli glad om han visste att jag tränade.

”Så vad gör du?” frågade jag.

”Du vet den där gamla kompisen jag berättade om?”

”Ja”

”Jag är faktiskt ute med henne och äter middag”

”Henne?”

”Ähm, ja.. Jag ville inte oroa dig men de är en hon.. Men jag lovar dig vi är bara vänner” svarade han snabbt.

”Okej men de är lugnt, ha så kul då så kan vi väll höras i morgon?” svarade jag lugnt. Om han sa att hon bara var en vän så var hon säker de. Om de var något jag gör så är de att lita på Zayn.

”Ja okej, vi hörs, puss”

”Puss”


Hinner inte lägga upp någon bild eller kolla igenom de. Ska försöka lägga upp bild senare. Vad tycker ni? Lite längre för att jag inte gav er något den 20 när jag skulle ha gjort de. Iaf när man lägger ner flera timmar ibland dagar på ett kapitel så måste jag säga att de är lite tråkigt att bara få en högst två kommentarer på de. Jag vet ju att ni är flera så varför inte slänga in en kommentar om ni ändå läser? Kommentarer uppskattas och ger mig även mer inspiration i skrivandet plus att om jag får många kommentarer gör de så jag tycker att ni är värda att få ett till så snart som möjligt. Kommer försöka lägga in ett på lördag så sålänge kan ni kommentera vad ni tycker!

Kommentarer

  • Sandra!♥ säger:

    Sjukt bra! :D <3 Du är så fantastiskt bra på att skriva! Du förtjänar varje bra ord som går att skriva! Älskar novellen så sjukt mycket!<3

    2012-08-24 | 15:37:27
    Bloggadress: http://novellbloggonedirection.blogg.se/

Kommentera inlägget här: