odnovel

Moments Kapitel 49

Kategori: Allmänt

Senast:

”Hon jobbade bara här några veckor för att tjäna ihop lite extra pengar. Hon slutade i Fredags.. Och tyvärr kan jag inte ge ut hennes telefon nummer” Sa hon och tittade medlidande på mig. Jag nickade förstående. Det var ändå snällt av henne att säga det hon gjorde. Jag tackade för den informationen jag fått jag gick sedan ut till taxin igen. Fan.. Hur ska jag få tag på henne nu? Det ända jag vet är att hon heter … . Jag suckade och hoppade in i taxin som fortfarande stod och vände. Jag log när jag klev in. Jag sa att jag ville till samma adress som han hämtat mig på och han började köra.


 

Zayns Perspektiv:

 

Jag tog upp en cigg och gick ut på balkongen som hörde till studion. Vi hade fått en fem minuters rast och som vanligt tog jag tillfället i akt och gick ut och rökte en cigg eller två. Denna balkong var på baksidan av studion så än så länge hade inte några fans hittat hit. Jag andades in den tjocka röken och behöll den i munnen en stund innan jag andades ut. Röken bildade små cirklar som jag länge tränat på att göra. Ljud hördes inifrån och ut kom Liam.

”Vi ska börja nu” sa han och ställde sig framför mig. Jag nickade och tog ett bloss till. Han suckade och tog cigaretten ur handen på mig.

”Men!” klagade jag och tittade upp på hans hand där min cigarett vilade. Han skakade på huvudet med en ledsen min.

”När ska du och Harry prata med varandra igen?” Jag ryckte på axlarna och tittade ner. Ända sättet vi skulle bli sams på var om någon sa förlåt till den andra. Och eftersom jag känner både Harry och mig själv ganska väl vet jag att det inte kommer att hända. Han tycker jag gjorde fel med att ligga med Amber vilket jag också tycker. Och jag tyckte han gjorde fel med att inte låta mig prata med Less vilket han inte tycker. Liam suckade och slängde ner Cigaretten på marken. Där stampade han på den och tog sedan upp den. Han tittade ner på mig där jag satt lutad mot väggen och sträckte ut handen mot mig. Jag suckade och tog tag i den. Han drog upp mig och ledde mig in till studion igen. Jag följde lydigt efter honom med vetenskapen att han bara skulle bli irriterad om jag inte gjorde det. Han släppte mig när vi kom fram till dom andra och ställde sig framför Harry. ”Ni måste prata med varandra!” Sa Liam och viftade med händerna framför Harry. ”Ni måste prata och reda ut allt för ni är bästa vänner. Och det vet ni lika väl som vi ..”  sa han och alla Niall och Louis nickade instämmande. Alla tittade bedjande mellan oss och väntade på någon reaktion.

”Synd, för jag har inget att säga honom” svarade Harry drygt och vände sig om för att gå. Liam suckade och tog försiktigt tag i hans axel för att få honom att stanna. Men Harry skakade bara av sig hans hand och gick iväg. Jag suckade också högt och gick åt andra hållet. Detta kommer ta lång tid att reda ut. Om det någonsin blir uträtt det vill säga.

 

Nialls perspektiv:

 

Melanie. Mel. Melanie med dem blåa ögonen. Melanie med det vackra blonda håret. Melanie med det fantastiska leendet. Miall. Nelanie. Ja. Niall och Melanie passar bra ihop. Problemet var bara att jag inte visste om vi ens kommer att träffas igen, någonsin.. Jag suckade tungt och satte mig ner i sängen. Idag i studion hade varken Harry eller Zayn kommit tillbaka så vi andra fick sjunga våra delar så får Zayn och Harry komma tillbaks i morgon. Samtidigt.. Undra hur det kommer att gå. Jaja. Det är deras problem som dem får lösa då. Dörrklockan ringde och jag reste mig trött upp. Jag gick fram till dörren och öppnade den.

”Dem pratar fortfarande inte med varandra! Åh, jag blir galen! Vad ska vi göra?” sa Liam irriterat medans han klev in i lägenheten.

”Välkommen in..” suckade jag och gjorde en chest med handen som att han kunde komma in. Han klappade mig på axel.

”Förlåt men jag blir bara så himla irriterad.. ” suckade han.

”Nehä?” sa jag sarkastiskt och gick in och la mig i soffan. Just nu har jag ingen ork att lösa problem. Och speciellt inte någon annans. Liam följde efter mig och gick fram till soffan. Han lyfte upp mina ben, satte sig ner där dem legat och la dem sedan i sitt knä igen.

”Vad tycker du vi ska göra?” Frågade han förbryllat.

”Låt dem vara ett tag så löser det sig nog” mumlade jag och sträckte mig efter tv dosan. Slappt satte jag på den och såg att ’two and a half man’ visades.

”Men jag har ju låtit dem vara i en hel vecka! Till och med mer än en vecka!” skrek han och slog ut med armarna. Oj, han var verkligen upprörd.

”Men vad tycker du jag ska göra åt det här?” frågade jag och han ryckte på axlarna. Jag satte mig upp och försökte fånga hans blick som nu hade sänkts till ner till hans knä. ”Jag kan göra exakt lika mycket som du kan” Han nickade och suckade igen.

”Så hur är det med dig då?” frågade han och försökte byta samtals ämna.

”Bra” svarade jag enkelt. ”Hur är det med dig?” Han ryckte på axlarna.

”Bra antar jag” Jag nickade och det blev tyst. Inte en skön tystnad utan en ganska jobbig där ingen visste vad man skulle säga. Så här blev det inte ofta mellan oss. Vi brukade kunna prata på om allt men inte nu. Liams mobil avbröt tystnaden och jag suckade av lättnad.

”Liam” svarade han lika trevligt som vanligt. ”Ja, okej” sa han och verkade fundersam. ”När då?.. Hur länge?” ”Va?!” skrek han. ”En hel månad?!” ”Ja okej” avslutade han och såg ganska ledsen ut.

”Vi ska tydligen på turné..” suckade han.

”Jaha.. Men är inte det Kul?” frågade jag misstänksamt. Han var den som brukar vara den antusiastiskaste till sådana saker och tycka att det var roligast. Men nu. Nu satt han bara och såg nerstämd och ledsen ut.

”Jo, men den är om en vecka. I en hel månad.. ” suckade han. ”Dani kommer inte ha hunnit komma hem då.. Och antagligen är inte Harry och Zayn sams än då heller.. ” Danielle var tydligen och dansade någonstans för Liam åkte med henne och sa hejdå vid flygplatsen i förrgår.

”Åh..” mumlade jag.

”I detta fall borde du vara glad att du inte har någon flickvän” log han och tittade på mig. Jag nickade lite och log tillbaka men innerst inne ville jag visst ha en flickvän. Jag ville ha Melanie. Kanske lite konstigt att jag känner på det här sättet när jag bara har träffat henne en gång och knappt pratat med henne men jag kan inte rå för det. Hon var så vacker och jag ville så gärna lära känna henne. Ha henne hos mig när hon var ledsen. Trösta henne. Fast det förståss. Hon kanske redan har en pojkvän. En pojkvän som är mycket snyggare än vad jag är. En pojkvän som bryr sig om henne. En pojkvän som inte reser över hela världen utan finns där för henne dygnet runt. En bättre pojkvän en vad jag någonsin kommer att bli. Och även om hon inte har en pojkvän vad får mig att tro att hon skulle vilja dejta mig när det finns så mycket snyggare killar. Killar med muskler. Killar med magrutor. Killar med tatueringar. Killar som är några huvuden längre en henne själv, för jag är rätt säker på att jag bara var någon centimeter längre en henne om ens de. Jag kanske till och med var kortare.. ”Vad är det med dig?” Jag vaknade upp ur mina tankar av att Liam satt och viftade med armarna framför mig. Jag blinkade till och märkte att ögonen tårades. Inte för att jag var ledsen och grät utan att jag hade stirrat med ögonen öppna för länge, så ögonen hade börjat torka. Jag blinkade snabbt bort vattendropparna i ögonen och vände blicken mot Liam.

”Inget. Tänkte bara”

”På vad då?” frågade han nyfiket. Jag ryckte på axlarna.

”På turnén” svarade jag och tittade ner för att han inte skulle se att jag ljög. Om det var något jag var dålig på så var det att ljuga. Och vara seriös förståss..


Kapitel 49! Hatar vårat nät såååå mycket just nu! Men glad att jag kunde lägga upp det i dag över huvud taget. Nu ska jag nog bege mig till skolan om jag inte ska komma försent. KOMMENTERA om ni vill ha nästa kapitel! ;)

Kommentarer

  • Alexandra säger:

    Ååh så bra! :D hoppas verkligen att nästa del kommer snart!:D är så nyfiken på ifall Harry och Zayn kommer lösa det! :)

    2012-12-06 | 09:21:27
    Bloggadress: http://theonedirectionnovells.blogg.se
  • Linnea E säger:

    Jaa jag vill ha fortsättningen nu! :)
    Åh den är så himla bra, hoppas att Niall hittar sin tjej :)
    Kram

    2012-12-06 | 15:22:56
    Bloggadress: http://mydnovel.blogg.se
  • Sandra<3 säger:

    Omg! Fattar inte hur do kan skriva så sjukt bra!

    2012-12-06 | 16:24:29
  • Julia säger:

    Superbra

    2012-12-06 | 19:25:53
  • Anonym säger:

    Du kan ha internät delning från telefonen till datorn annars, finns bland inställningar, super bra iaf ;)

    Svar: Har kört med internet delning några gånger förut men där jag bor så har inte telenor så bra tekning och om man då ska ladda upp ett inlägg från datan brukar det tyvärr inte gå.. Men tack iaf för tippset!
    None None

    2012-12-07 | 09:37:40

Kommentera inlägget här: