odnovel

Moments Kapitel 52

Kategori: Allmänt

Senaste:

 

”Det är Melanie” viskade jag tillbaka och han nickade oförstående.

”Ja, jag vet. Men vad är det med det?” frågade han. Jag suckade och himlade med ögonen åt att han inte förstod.

”Det är Melanie från Subway” något i hans blick förändrades och han började le stort.

”Du har rätt, hon är söt” Log han vilket fick mig att rodna ännu mer. Han skrattade bara åt mig och la en arm över mina axlar. Jag log lite och vände sedan blicken mot marken igen.


 
 
 

Nialls Perspektiv:

 

Vi gick på planet och la upp vårat handbagage på hatt hyllan ovanför oss. Vi hade två rader att sitta på för Paul hade en ensam stol lite längre bort. På ena raden framför slängde sig Harry in och satte sig mot fönstret, Louis slängde sig in bredvid honom och Zayn satte sig lite lugnare bredvid. Liam satte sig på raden bakom mot fönstret medans jag satte mig bredvid. Jag funderade på vem som skulle sitta bredvid mig när jag plötsligt stelnade till. Den enda som var kvar var Melanie. Jag svalde nervöst och tittade upp. Där stod hon. Vackrare en någonsin och om jag inte såg fel så såg hon nervös ut. Fast jag måste såklart ha sett fel, för vad har hon att vara nervös för? Hon harklade sig lite innan hon började prata.

”Äh, kan jag sitta här?” okej nu såg man tydligt att hon var nervös. Kanske över vad jag skulle svara? Nej… Säkert över något annat…

”Ähm, visst” fick jag fram och viftade med händerna i en gest att hon skulle slå sig ner. Jag slängde en blick på Liam som log stort mot mig. Jag log lite nervöst tillbaka innan jag vände mig mot Melanie. När jag såg henne upptäckte jag att hon redan kollade på mig och mina kinder ändrade snabbt färg och av någon konstig anledning blev även hennes lite rosa röda. Hon kanske var ett fan? Ja, jag vet inte… Jag vände mig om mot Liam igen som höll på att leta efter något i sin ficka. Jag kollade undrande på honom när han fiskade upp ett par hörlurar.

”Jag är lite trött så jag hoppas det inte gör något om jag försöker sova en stund?” frågade Liam Melanie och jag blängde på honom. Jag visste exakt vad han skulle göra. Jag gav honom en blick som kunde döda men han tittade bara på mig och log.

”Nej, absolut inte” svarade Melanie och log mot Liam. Han log tillbaka innan han snabbt stoppade lurarna i öronen, vände sig mot fönstret och slöt ögonen. En pinsam tystnad lade sig över Melanie och mig och jag förbannade Liam som gjorde detta mot mig. Denna resan skulle bli lång och utan sömn. Det visste jag redan nu…  

”Berätta lite om dig själv” sa jag efter en stunds tystnad och förvånansvärt så lät jag inte så nervös längre. Hon tystnade och stirrade rakt fram. ”Om du vill förstås” la jag snabbt till och hon tittade på mig med ett litet leende på läpparna.

”Jag vet inte riktigt vart jag ska börja… ” sa hon och kliade sig lite i håret.

”Börja från början” skämtade jag vilket fick hennes bedårande skratt att eka genom planet. Jag log mot henne och hon mot mig. Det kändes skönt nu att umgås med henne och den pinsamma tystnaden var nästan helt bortblåst.

”Ähm, jag bor i en lägenhet i London själv. Min mamma bor också i London och min pappa bor i New York. Jag har en liten hund som för det mesta bor hos min kompis som också bor i London. Kanske fem minuters promenad ifrån min lägenhet. Om du kommer i hår så möttes vi på Subway?” Jag nickade. ”Ja, Där jobbade jag för att känna i hopp lite mer pengar. För jag har inte haft så många stylist eller make up jobb än så jag har inte tjänat ihop så mycket pengar på det än. Min dröm är att bli en känd make up artist eller kanske designer” avslutade hon och ryckte lite lätt på axlarna. ”Så mycket mer tror jag inte att jag har att säga” skrattade hon. Jag log mot henne. ”Så nu får du berätta om dig” log hon. Så hon var alltså inte ett fan som jag först trodde.

”Vad ska jag säga?” skrattade jag och hon ryckte på axlarna.

”Vi kör 20 frågor” utmanade hon. Jag nickade lite.

”Du börjar”

”Okej, favorit djur?”

”Hund” svarade jag. ”Favorit mat?”

”Pizza, favorit film?”

”Taken, favorit serie?”

”One Tree Hill” svarade hon och verkade tänka ut en fråga. ”Vad heter dina föräldrar?”

”Maura och Bobby, Några syskon?”

 

Melanies Perspektiv:

 

Vad skulle jag svara? Att jag hade en bror fast jag inte visste vart han var eller om han ens levde? Eller skulle jag svara att jag inte hade någon? För det kanske jag inte har heller.

”Nej” svarade jag och bet mig i läppen för att försöka glömma allt om honom. ”Har du några syskon?”

”Ja, Greg. Någon pojkvän?” Frågade han och man såg hur hans kinder blev lite svagt rosiga.

”Nej, flickvän?”

”Nej Någ..” mer hann han inte fråga för maten kom. Det serverades tydligen frukost. Det innebar att klockan redan var 08:00. Jag tittade ner på armbandsuret som hängde runt min handled och det stämde. Klockan var redan 08:00. Ja, tiden går fort när man har roligt. Dom frågade om man ville ha något och i så fall vad. Jag beställde en macka och kaffe och Niall samma sak. Liam lät vi vara för han sov djupt. Precis när jag skulle ta upp plånboken hindrade Niall mig. ”Jag tar detta” Jag tänkte protester men innan jag hann göra det så sträckte Niall fram sitt kort mot damen framför mig. Han slog sedan in sin kod och sedan gick hon vidare mot Harry Louis och Z.. Juste! Zayn på raden framför. Louis köpte en kaffe till sig själv men dom andra två sov så dom lät han vara. Jag högg in på mig macka och i ögonvrån såg jag att Niall gjorde det samma. Tanken var att jag skulle hinna äta något innan vi gick på planet men det han jag inte så det fick bli en macka nu istället. Mackan blev snabbt uppäten och lika så Nialls. Jag ställde mig upp och Niall tittade frågande på mig. Jag tog ner min handväska och satte mig ner igen. Ur den tog jag ut fem godispåsar och två burkar cola. Niall kollade storögt på allt som jag ställde på mitt bort och man såg tydligt hur det vattnade sig i munnen på honom. ”Men hur fick du tag på de där? Man får ju inte ha något med sig igenom säkerhets kontrollen?” frågade han förvirrat.

”Kommer du ihåg att jag sa att jag kulle på toa?” frågade jag. Han nickade lika oförstående som innan. ”När jag hade gått på toa så köpte jag detta på vägen tillbaka” log jag.

”Ahaaa” sa han och nickade. Jag skrattade lite. Han försökte dra sin blick från godispåsarna men det gick inte. Jag skrattade åt honom och han kollade upp på mig som jag nyss hade kommit på honom för något alvarligt. Typ tagit droger eller något. Jag hade egentligen tänkt att ha en cola till senare och sedan var det något specialerbjudande på godispåsar så det var därför jag köpte fem. Men nu när Niall var här delade jag gärna med mig till honom. Men först tog jag tag i en godispåse och ställde mig upp. Jag gick fram till Louis som satt och lyssnade på musik samtidigt som han nynnade med till musiken med slutna ögon.

”Louis” sa jag men han hörde inget. ”Louis!” sa jag nu högre men han hörde inte. ”LOUIS!” skrek jag och folk i planet vände sig om. Förvånat drog han ur hörlurarna ur öronen och tittade upp på mig.

”Hej” sa han och log. Jag skrattade lite.

”Hej, hej! Vill du ha en godispåse?” han sken upp och ryckte snabbt åt sig den.

”Tackar!” sa han och log ett överdrivet stort leende. Jag skrattade igen och gick bak till Niall. Hans blick var fortfarande på dom andra godispåsarna och colan tills jag kom för då tittade han upp på mig. Jag skrattade innan jag räckte honom en godispåse och en cola. Han kollade förvånat på mig.

”Får jag?”

”Trodde du att jag skulle sitta här och proppa i mig fyra godispåsar själv och två burkar cola?” frågade jag och flinade. Han rodnade lite. Han tog nu emot godispåsen och colan innan han snabbt slet upp godispåsen. Han började trycka i sig och likadant gjorde jag.


Tack för alla fina kommentarer på förra kapitlet! Ser ni, bara för det så skrev jag lite längre, lite snabbare plus att jag la till bilder! Så vad tycker ni? Vad kommer hända här näst?

Vad tycker ni om att det snart är jul? Själv längtar jag ganska mycket.. Haha. Men snön kan för min del försvinna. Usch, bara kallt och jobbigt. Den kan få ligga kvar till efter jul men det behöver definitivt inte komma mer…

Tillbaka till kapitlet, vad tycker ni? KOMMENTERA så kommer nästa snabbare och vem vet, den kanske blir lång den också.. ;)
 
Ha det bra! / Kram Jenny

Kommentarer

  • Linnea E säger:

    Jättebra! Meer :)

    2012-12-18 | 16:30:02
    Bloggadress: http://mydnovel.blogg.se
  • Anonym säger:

    Vart bor du? För utanför göteborg i kungsbacka har all snö försvunnit :( ville ju ha mer!! Men skit bra kapitel, glömm inte bort zayn o less (som"par") bara ' ;)

    Svar: Jag bor i Stockholm och där snöar det mer eller mindre varje dag.. Tack och ska såklart inte glömma Less och Zayn ;)
    None None

    2012-12-18 | 21:25:55
  • Sandra<3 säger:

    Men hallå! Jag ville ju läsa mer :( ;) <3

    2012-12-19 | 18:09:24

Kommentera inlägget här: