odnovel

Moments Kapitel 11

Kategori: Allmänt

 

Senaste:

"De finns mat hos Harry och Lou" innan jag rusade iväg. Jag hörde hans skratt efter mig vilket bara fick mig att skämmas ännu mera. När jag kom fram till Harry och Lou satt dom andra redan vid bordet och de dröjde inte länge innan Zayn också kom tillbaka. Fast påklädd denna gång. Under hela middagen lät jag bli att prata med honom och efteråt när vi skulle titta på film hamnade jag självklart bredvid honom. De blev ganska pinsamt men efter en och en halv film somnade jag i alla fall på något konstigt sett. De sista jag mins var att jag la huvudet på Zayns axel och var för trött för att ta bort de.


Zayns perspektiv:

Less hade somnat på min axel och i och med de hade jag lite svårt att sova. Första gången jag såg henne så smälta jag inombords. Hon var så vacker men jag visste att om hon nu kände likadant (vilket hon säkert inte gör) så kunde de inte bli något iaf för jag visste att hon var Harrys. Dom kanske inte dejtade men man såg tydligt att han gillade henne. Innan maten då hon kom och jag stod i handduk var lite pinsam för mig men nog mera för henne. Hon började ju rodna så de måste betyda att hon skämdes, och som vanligt var hon grymt söt då med. Nu hade jag varit vaken i någon timme och var också den ända vaken. Alla andra sov utspritt i sofforna och här och där hörde man snarande. Jag var verkligen tvungen att gå på toa men eftersom att Less halvlåg över mig kunde jag inte ens resa på mig. Försiktigt lyfte jag upp henne från mig och la sedan ner henne i soffan igen. När hon inte vaknade pustade jag ut och gick i väg till toaletten. När jag var klar gick jag in i köket och lyckligtvis fanns de frukost eftersom att Less handlade i går. Jag tog en macka som jag snabbt slängde i mig innan jag tog cigg paketet i ena handen och tändaren i den andra innan jag gick ut.

Louis perspektiv:

Jag vaknade av att jag fick en spark på axen. Jag öppnade ögonen och hittade Nialls fot några centimeter från mitt ansikte. Jag hoppade till av chocken vilket gjorde så att Less som jag hade benen över också vaknade. Hon tittade surt på mig och jag skrattade åt henne.

”Hungrig?” hon nickade och följde sedan efter mig ut i köket som jag redan hade börjat gå till. I kylskåpet fanns de mat som Less handlat i går och jag tittade tacksamt på henne. Smöret hade någon redan tagit av så jag gissar att de var Zayn som inte låg kvar och sov. Han hade antagligen gått hem till sig eller ut och rökt så han lär väll komma tillbaka snart om inte så får vi väll ringa honom. Jag tittade länge utan att kunna bestämma mig om vad jag ville ha så tillslut tog Less fram ingredienser till pannkakor så jag gissade på att de var de hon skulle göra. Så i stället för att ta något satte jag mig ner på en av stolarna vid köksbordet och tittade på.

”Vad ska vi gör i dag då?” frågade jag och hon riktade sin uppmärksamhet på mig i någon sekund.

”Jobbar inte ni?”

”Nej vi börjar först på måndag” (lördag nu)

”Okej” sa hon medans hon blandade i mjöl i bunken. Hon blandade allt och började sedan steka dom. När hon nästan var klar började jag ställa fram tallrikar och bestick. När jag var klar tog jag fram glas, dricka och lite olika sylter plus sirap. När Less var klar gick jag in och väckte alla.

”Harry” viskade jag i Harrys öra. Han mumlade något och vände sig sedan om.

”HARRY” skrek jag då och han flög upp. Alla andra vaknade också och jag skrattade åt Harrys chockade ansikte. När han fattat att jag bara drev med honom gjorde han en sur min.

”Frukost” sa jag och rufsade runt hans hår innan jag lämnade dom alla och gick in i köket. Någon sekund efter kom Niall in i köket med världens leende på läpparna.

”Pannkakor!” utbrast han glatt och slog sig ner på en av köks stolarna. Less skrattade åt honom innan hon ställde ner ett fat med säkert 50 pannkakor på mitt framför ögonen på Niall. Hans ögon blev stora som golfbollar och ett stort leende dök upp på hans läppar. Less och jag skrattade åt honom och precis då kom Harry och Liam in. När dom såg alla pannkakor slog dom sig också ner vid bordet och alla högg in på maten.

”Var är Zayn?” frågade plötsligt Less. Alla ryckte på axlarna och hon rynkade pannan.

”Ingen vet men ändå så ska ingen leta efter honom?”

”Han kommer säker, antagligen är han hemma eller ute och röker” svarade Niall lugnt och Less ställde sig upp.

”Jag går och kollar om han ska ha mat” Alla nickade och sedan gick hon iväg.

Less perspektiv:

Ingen verkade bry sig om att leta efter Zayn så då fick ag väll gå och leta själv. Jag gick ut genom dörren i gårdagens kläder och säker svart runt hela ögonen men jag orkade inte bry mig. Jag började med att gå ner och ringa på Zayns dörr. Ingen öppnade så jag kände på handtaget. De var upp låst så jag chansade och öppnade dörren.

”ZAYN!” ropade jag utan att gå in. Ingen svarade så jag ropade två gånger till. Ingen svarade då heller så jag chansade och gick in. När jag kom in letade jag lite efter honom men när jag inte hittade honom och var på väg att ge upp såg jag att balkongdörren var öppen. Jag gick ut och såg Zayn sitta där med en cigarett i ena handen, telefonen i andra och lurar i öronen. Försiktigt så petade jag honom på axeln och han hoppade till och slog snabbt upp ögonen.

”Förlåt men dörren stod öppen och jag ville bara säga att vi äter frukost nu” rabblade jag ursäktande och han skrattade åt mig.

”De är okej, ja jag kommer” sa han och reste sig upp. Han gick igenom hela lägenheten med mig efter och sedan ut genom dörren. Han gick upp till Harrys och Louis lägenhet och när vi var inne så hörde man massa skratt. När vi kom in tystnade dom och alla vände sin uppmärksamhet på oss. Zayn slog sig ner på den lediga platsen och jag på min innan vi började äta.

”Vi kom aldrig fram till något vi skulle göra” sa plötsligt Lois och tittade på mig.

”Nej” sa jag och skrattade.

”Så vad ska vi göra?” frågade han sedan. Alla ryckte lita på axlarna. Jag tittade ut och såg att de var halv molnigt så kanske inte bada.

”Vi kan väll gå ut och äta i kväll och sedan gå på bio?” föreslog Liam och alla tyckte att de var en bra ide och nickade instämmande. Vi bestämde att de var en bra ide och att vi skulle ses halv sex här hos Harry och Lou. Efter som att klockan snart var ett och om alla skulle duscha och göra sig i ordning så sa vi hejdå. Jag kramade om alla och när jag kom till Harry kramade han om mig lite extra länge. När han släppte så kollade jag undrande på honom men han bara log. Jag log tillbaka och sedan började jag gå till hotellet jag bodde på. När jag kom fram gick jag in och tog på mig träning kläder innan jag gick ut och sprang.


Nu skrev jag inte bara i Less eller Harrys perspektiv som jag har gjort innan, kommer nog fortsätta med de så mycket som möjligt. Vad tycker ni om de? KOMENTERA!

Kommentarer

  • Ida säger:

    Din novell ee bra :) men det är lite skumt att hon kysser (eller kysste) harry fast dom inte är ihop... hehe ;)

    Svar: Tack, ja jag vet men de jag försöker skriva eller komma fram till är att dom stod varandra väldigt nära.. Kul att du kommenterade! :)
    None None

    2012-07-11 | 15:27:47

Kommentera inlägget här: