odnovel

Moments Kapitel 12

Kategori: Allmänt

Senaste: 

”Vi kan väll gå ut och äta i kväll och sedan gå på bio?” föreslog Liam och alla tyckte att de var en bra ide och nickade instämmande. Vi bestämde att de var en bra ide och att vi skulle ses halv sex här hos Harry och Lou. Efter som att klockan snart var ett och om alla skulle duscha och göra sig i ordning så sa vi hejdå. Jag kramade om alla och när jag kom till Harry kramade han om mig lite extra länge. När han släppte så kollade jag undrande på honom men han bara log. Jag log tillbaka och sedan började jag gå till hotellet jag bodde på. När jag kom fram gick jag in och tog på mig träning kläder innan jag gick ut och sprang.


 

Bild 1. Harry och Louis i badrummet. Bild 2. Tröjan som Less fick låna.

Liams perspektiv:

I går hade varit en grymt kul kväll. Danielle och Eleanor hade inte kunnat vara med men vi bestämde att vi skulle ses i dag i stället. Just nu satt jag vid köksbordet och hade precis ätit frukost. Klockan var inte mer en halv nio så jag hade flera timmar på mig att göra vad jag ville. Danielle skulle fixa en grej nu på morgonen och var klar med de runt ett, Eleanor jobbade i dag och var inte klar förens fyra och Less skulle ha två intervjuer som skulle sluta tre. Så Alla tjejer skulle komma till Harrys och Louis lägenhet vid halv fem så skulle vi äta middag där sedan. Jag reste mig upp och gick vidare till tv rummet. Jag satte mig i soffan och precis när jag hade satt mig ringde de på dörren. Jag suckade och reste mig upp. När jag öppnade dörren flög en glad Niall in och sprang förbi mig. Han sprang fram till kylskåpet och tog ut smöret och började bre en macka. Jag skrattade för mig själv innan jag gick tillbaka till soffan och satte mig. Efter en liten stund kom även Niall och satte sig med en stor macka i handen. När han kollade på mig log han tacksamt och jag besvarade leendet.

Harrys perspektiv:

”Harry!” hörde jag Louis skrika utanför dörren.

”Ja?” frågade jag och stängde av vattnet.

”Jag behöver borsta tänderna!” jag suckade innan jag klev ut ur duschen, låste upp och klev sedan in i duschen igen. In kom en trött Louis.

”Vet du hur länge du har stått där?” frågade han och satte på kranen.

”Nej”

”45 minuter” sa han och jag skrattade. Visst jag brukar stå i duschen länge men de här var nästan rekord. Jag stängde åter i gen av vattnet innan jag gick ut och tog en handduk som jag lindade in mig i. Jag ställde mig bredvid Lou framför spegeln och började blåsa håret. När jag var klar stod vi bara och tittade på varandra. Tillslut kunde ingen av oss hålla sig så båda började skratta hej villt åt ingenting. Jag pussade honom snabbt på kinden och gick sedan ut ur badrummet och in i sovrummet. Där plockade jag snabbt fram En vit t-shirt med en ficka på vänster sidan av bröstet och till de ett par svarta jeans. När jag var klar gick jag in till Louis som nu hade gått in i sitt rum. Han låg mitt på sängen fortfarande i sina pyjamas byxor och en t-shirt. Jag slängde mig på sidan om honom och han skrattade. Jag kollade snabbt på klockan och såg att alla skulle komma om bara en halvtimme och skrattade för mig själv.

”Skulle inte du duscha innan alla kommer?” frågade jag med ett flin på läpparna.

”Jo, hur så?”

”Dom kommer om en halv timme om du ville veta” Louis hoppade upp ur sängen och innan han ens hade kommit ut ur rummet så hade han slitit av sig hälften av kläderna. Jag skrattade åt honom innan jag gick ut till köket och började med maten. Tacos skulle de bli.

 

”Pling plong” lät de och både Lou och jag rusade till dörren. Ingen hade kommit en och maten och allt var klart. Långsamt öppnade jag dörren och där stod ingen mindre en världens vackraste tjej. Less klev in genom dörren och kramade snabbt om Lou innan hon gick vidare till mig. När jag kramade om henne såg jag över hennes axel att Danielle kom gående i korridoren. Jag väntade med att stänga dörren tills hon hade gått in och även henne kramade både Lou och jag om. När hon kom till Less log hon stort och Less sträckte fram handen. Dani ignorerade den totalt och drog in henne i en kram som Less självklart besvarade. Sedan började dom prata som att dom känt varandra i flera år och Lou och jag tittade förvånat på varandra. När vi precis tänkte gå tillbaka in så ringde de igen och där stod Eleanor, Zayn, Liam och Niall. Jag kramade om El och gjorde ett handslag med killarna innan vi gick in till köket.

Less perspektiv:

När jag klev in i killarnas lägenhet var jag den första som hade kommit. De var rätt skönt att jag inte var sist och nu när jag var först skulle jag få hälsa på alla en i taget i stället för alla på en gång. När jag hade kramat om Lou och Harry såg jag en tjej med brunt stort hår komma innan för dörren. Jag log lite och sträckte fram handen. Hon sket i den och kramade om mig hårt. Förvånat kramade jag tillbaka och när vi släppte taget hade hon ett stort leende på läpparna.

”Jag är Danielle men du kan kalla mig Dani. Liams flickvän” sa hon och log.

”Jag är Less, Harrys barndomsvän” sa jag och hon log stort.

”De visste jag redan. Harry har berättat så mycket om dig”

”Bara bra saker hoppas jag” sa jag och hon skrattade och nickade. Samtalet flöt på tills de plingade på dörren igen. Dani fortsatte att babbla på om allt möjligt och i ögonvrån såg jag hur Lou kysste en söt tjej och även hon hade brunt hår. Dani slutade prata och gick fram till den andra tjejen som jag gissar var Eleanor. Hon kramade om henne och drog med henne till mig. Även jag fick en kram och hon log stort.

”Eleanor, Louis flickvän och du måste vara Less?” frågade hon glatt. Jag nickade och sedan började både Dani och Eleanor babbla på om massa grejer och jag hängde med så gått jag kunde. Efter en liten stund kom resten av killarna och kramade om mig. Jag besvarade dom och när jag kom till Zayn kändes hans kram mycket varmare en alla andras och mitt i kramen viskade han tyst ”hej” i mitt öra. Han kramade om mig lite längre en alla andra och när han släppte mig log han stort. Jag tittade lite frågande på honom men han bara log och drog med mig in i köket där alla andra redan hade gått in. När vi kom in var alla i full gång med att duka och lägga upp maten i olika skålar så vi gjorde likadant. När allt var klart sate vi oss ner. Jag hamnade mellan Zayn och Danielle. Zayn satt längst ut på vänster sida om mig och mitt emot honom satt Niall. Mitt emot mig satt Eleanor och bredvid henne satt Louis som också satt mitt emot Dani. Bredvid Dani satt Liam och mitt emot honom satt Harry som också satt bredvid Louis. Då och då tittade Harry på mig och gav mig blicken ”Har du kul?” och varje gång log jag åt honom. Vi åt och när vi var klara och de ändå fanns mat kvar var vi alla propp mätta. Vi hjälptes åt att duka av och när allt var klart gick vi och satte oss i sofforna.

”Kan inte några åka och hyra film och några handla snacks?” frågade Eleanor och tittade runt på alla. Alla nickade till svars och tyckte att de var en bra ide. Vi reste oss upp och gick ut till hallen där vi tog på oss skor och utterkläder. När alla var klara bestämde vi att Dani, jag, Eleanor och Louis skulle åka och hyra film och sedan resten av killarna skulle fixa något att tugga på samt dricka. När vi kom till bilen hoppade El och Louis in där fram och sedan Dani och jag där bak.  De gick ganska snabbt att åka till videobutiken så vi var där på mindre en tio minuter. När vi kom in var de inte en ända människa där vilket var ganska skönt. Vi spred ut oss och kollade runt lite.

”Den här då?” frågade Dani mig som stod mitt emot henne med en hylla i mellan. Jag granskade omslaget och nickade lite. De såg ut att vara någon slags komedi som jag inte hade sett. 

”Ja visst” sa jag och hon log. Hon gick iväg och visade den för El och Lou. Dom tyckte också att den var bra så vi tog några filmer till innan vi var klara och gick ut. Vi körde tillbaka till lägenheten och när vi kom fram var dom andra redan hemma. När vi kom in stod de upp dukat med massa läsk, chips, godig och mycket mer på bordet. Jag undrade verkligen hur vi skulle orka få i oss allt de här men släppte tanken när Liam stoppade i en av filmerna. De var någon slags skräck film som alla killar tyckte var ”jätte bra” men som ingen av oss tjejer tyckte var de minsta bra. När de hände något som inte ens var så läskigt skrek jag högt och Harry som satt på ena sidan om mig skrattade och kramade om mig. Jag kröp ner i hans famn och när de kom något läskigt gömde jag huvudet i hans bröst. Han kramade om mig hårt och när filmen äntligen var slut så skakade jag lite smått. Hans arm var fortfarande runt mig och Zayns blick som hade bränt hål på mig under hela filmen slutade inte. Jag hade inte vågat möta hans blick och när jag tog mod till mig och gjorde de vände han bort blicken som ingenting. Jag suckade för mig själv och sedan började vi titta på en ny film. Den här var dock en komedi som tur var och var grymt kul. Alla skrattade jätte mycket och till och med Zayn tittade på filmen istället för på mig och Harry. När även den filmen var slut var klockan halv två och eftersom att killarna skulle upp och jobba i morgon och även jag och Danielle så bestämde vi oss för att säga hejdå. Danielle bestämde sig för att sova hos Liam och gå direkt där ifrån till jobbet i morgon, Elenor bestämde sig även hon för att sova hos Louis eftersom att hon inte ens skulle jobba i morgon och då var de bara jag kvar så jag började gå mot dörren. Harry var snabb med att följa efter.

”Om du vill kan du sova här” sa han lite osäkert.

”Nej de är lugnt, jag måste upp och jobba i morgon” sa jag och började ta på mig jackan. Han stoppade mig och log.

”För de första är de mörkt ute så du kan inte gå, för de andra så ska Danielle också jobba och hon sover över hos Liam och för de tredje så kan jag köra dig till jobbet i morgon” Efter mycket övertalande och jag märkte att han inte gav sig gav jag mig och gick med på att sova över. Vi gick in till tv rummet igen där nu bara Lou och El var kvar eftersom att resten hade gått hem till sitt. Dom satt i soffan och halvsov mot varandra. Harry och jag log mot varandra innan han gick fram och viskade något i Louis öra.  Utan att öppna ögonen nickade han till svar och efter en liten stund ställde han sig upp och bar in El i hans sovrum. Harry skrattade lite innan även vi begav oss till Harrys sovrum. När vi kom in låg de kläder lite överallt men jag var för trött för att bry mig så jag kastade mig rak lång över hans säng. Harry skrattade åt mig innan han snabbt drog av sig sina jeans och gick in i badrummet intill hans rum. Man hörde att han började borta tänderna och då smög jag in bakom honom och satte mig på toastolen. Han hade inte märkt mig konstigt nog men när han skulle torka händerna på handduken och jag satt där skrek han till. Jag skrattade och efter en liten stund gjorde även han de. Vi gick tillbaka till hans rum där han tog fram en t-shirt till mig som han kastade på mig. Jag gick snabbt in i badrummet och drog av mig kläderna innan jag tog på mig den. När Harry drog fram den ur garderoben trodde han nog ett de var en vanlig svart t-shirt men de var de inte. På den var de en vit text som löd: Life if short & so is your penis. Jag skrattade när jag läste den. Jag borstade snabbt igenom håret med händerna innan jag gick tillbaka till Harry. Tröjan gick precis nedanför rumpan så jag drog ner den lite när jag gick. När Harry såg mig först log han men när han såg vilken tröja de var han hade gett mig blev hans ansikte knallrött.

”Ähm.. um, jag trodde att de var en vanlig svart t-shirt” ursäktade han sig. Jag skrattade bara innan jag la ner mina ihop vikta kläder på golvet bredvid och la mig på vänster sida om Harry. Eftersom att han hade en stor dubbelsäng så fick vi båda platts utan problem. Jag låg och tänkte en stund tills Harry tyst viskade god natt. Jag besvarade de med ett god natt innan jag blundade och denna gång tog de inte mer en någon minut så sov jag.


Kapitel 12! Vad tyckte ni? Nu fick ni även två bilder med, ska jag fortsätta med de? De blev även ett långt kapitel så skulle uppskatta lite kommentarer! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: