odnovel

Moments Kapitel 14

Kategori: Allmänt

Senaste:

Samtalet flöt på bra tills hon nämnde sin familj. Snabbt bytte jag samtals ämne och som tur var verkade hon inte märka att något var fel. Jag kan inte påstå att jag kände mig jätte trygg av att pratar om min familj. Om man ens kan kalla de för en familj. En död syster, en pappa som inte finns med i bilden som jag inte ens vet vem han är och en frånvarande mamma som låter mig göra i princip vad jag vill. Kan man ens kalla de en familj? Visst jag har såklart Anne och Gemma men de verkar nog konstigt om jag säger de till Danielle som jag har känt i mindre en ett dygn.. Vi pratade på och när de var dags att gå gick vi ut och där var de två fans som ville ta kort med Dani. Jag agerade som fotograf och sedan sa vi hejdå. Danielle vinkade när hon gick åt andra hållet än mig och jag vinkade tillbaka.


 

Less perspektiv: (Tisdag två veckor senare)

”Tack för att ni kom”

”Tack själv för att vi fick komma” Jag log innan dom gick ut. Hot Chelle Rae hade nu precis varit här och dom var dom sista jag skulle intervjua. Jag var nu klar med mitt jobb här och skulle nu få åka hem igen till Holmes Chapel. Sarah hade bokat en flyg biljett till mig i morgon men efter som att kilarna skulle åka om en vecka till Harry så bestämde jag mig för att stanna och som tur var kunde man skuta upp flygturen. Jag gick ut ur lokalen som jag hade haft dom flesta intervjuerna i och gick till fika rummet. Där hade jag min jacka så jag tog snabbt på mig den innan jag gick mot utgången. Harry skulle hämta upp mig där för några minuter sedan och mycket riktigt stod han där när jag kom. Jag log och hoppade in i bilen. Allt hade varit ganska så vanligt mellan mig och Harry dom senaste två veckorna. Egentligen var de ända som var skillnad mot tidigare att jag, Danielle och Eleanor hade kommit närmare varandra. Dom var som mina bästa vänner båda två men en så länge hade jag lyckas hålla mitt ”familje problem” från dom så dom hade inte fått reda på något än vilket jag tyckte var ganska skönt. Zayn hade varit ganska frånvarande. Ibland så kollade han knappt på mig under en hel kväll och ibland satt han nästan på mig i soffan när vi tex skulle kolla på film. De frånvarande gillade jag inte så värst mycket men att han satt nära mig och så gillade jag på något konstigt sätt. Jag visste inte varför men på något sett trivdes jag då.

”LESS!!” skrek Harry och viftade med händerna framför mina ögon. Jag rycktes upp från mina tankar och tittade undrande på honom.

”Ja?”

”Du var helt frånvarande. Var tänkte du på?” frågade han och log. Jag tänkte efter en stund innan jag svarade.

”Inget” han ryckte lite på axlarna och började sedan köra. De såg ut som att han var på väg till deras lägenhet vilket jag i och för sig inte hade något emot. Precis som jag trott stannade han lite senare och båda klev ut.

Jag vaknade av att någon hoppade på mig. Jag satt mig upp och såg att de var Louis. Jag skrattade trött och satte mig upp. Jag måste ha somnat i soffan i går eftersom jag hade gårdagens kläder på mig. Louis satte sig ner där mina fötter tidigare legat och slog på tv:n. De visades inget bra så han började spela Fifa. Han frågade om jag villa vara med men jag tackade nej för tillfället och gick in i köket för att börja göra i ordning frukost. Där hittade jag även en trött Eleanor. Hon sov med huvudet mot köksbordet och jag undrar när hon hade kommit. Hon hade sovkläder på sig vilket måste betyda att hon hade sovit här men jag mins inte att hon kom igår.. Jag struntade i att tänka mer på de då jag märkte att de ändå inte kom någon vart eftersom att jag var för trött och började istället göra frukost. De blev pannkakor. Igen..

När jag nästan var klar kom Louis in i köket. Han log stort och började genast duka. Som vanligt gick jag min vanliga vända. Först till Liam, sedan till Niall och sist till Zayn och frågade om någon ville ha frukost. Alla tackade ja och till min glädje skulle även Danielle komma. Jag log stort innan jag gick in i Harrys och Louis lägenhet igen. Jag kom på att jag inte sett Harry än så jag gick upp till hans rum. Där låg han och sov djupt. På sig hade han inte någonting eftersom att täcket han hade låg på golvet. Jag satte snabbt handen för ögonen innan jag gick fram och tog tag i täcket och drog de över honom. Jag pustade ut lite innan jag försökte väcka honom. Jag strök honom över håret som jag gör med alla när jag försöker väcka dom. Han mumlade något och jag skrattade.

”De finns pannkakor” viskade knappt ohörbart i hans öra. Jag visste sedan länge att han älskade de så han öppnade snabbt ögonen. När han såg mig log han.

”Låt mig ligga en liten stund till sedan kommer jag” sa han och sträckte på sig. Jag visste mycket väl att om jag lät honom vara så skulle han somna om och inte vakna igen. Han blundade igen när han trodde att jag gett upp. Jag började långsamt dra i hans täcke och han slog snabbt upp ögonen och greppade tag i de.

”Jag kommer dra av de om du inte kommer” sa jag och försökte låta hotfull.

”Tro mig de vill du inte” sa han och blinkade med ena ögat.

”Nej du har rätt” han kollade förvånat på mig eftersom att jag förstod vad han menade.

”Täcket låg på golvet när jag kom in” skrattade jag och han spärrade förskräckt upp ögonen. Hans ansikte började nu likna en tomat och jag skrattade och gick ut. Visst hade jag inte sett mycket vilket var skönt men de var alltid kul att jävlas lite med honom. När jag kom ner till köket satt alla redan runt bordet. El satt nu och sov mot Nialls axel istället för mot bordet. Han struntade fullständigt i de och proppade i sig pannkakor. Som tur hade jag gjort väldigt många så jag var säker på att de skulle bli några över när alla var klara. Jag satte mig ner mellan Danielle och på andra sidan fans de en tom platts som Harry skulle sitta på. Jag la upp en pannkaka på min tallrik och tog sylt på. När jag skulle börja skära den så kom en trött Harry in.

”God morgon” sa alla i mun på varandra.

”God morgon” svarade han trött innan han slog sig ner bredvid mig. När han kollade på mig så märkte jag att han blev lite generad. Jag skrattade där emot bara åt de hela.  När alla var klara dukade vi bort och sedan satte vi oss alla i soffa.

”Så vad ska vi göra idag?” frågade Liam. Alla ryckte lite på axlarna. I dag var alla lediga så vi bestämde oss för att göra något tillsammans. Jag tittade ut och såg att de var skinande väder ute.

”Har ni inte någon nöjespark?” frågade jag och Louis sken upp.

”Jo de har vi. Kan vi inte åka dit? Snälla!” alla skrattade åt honom men sedan bestämde vi att de faktiskt var en bra ide. Alla började springa runt och sedan gick Danielle hem till Liam och alla andra killar hem till sig för att göra sig i ordning. El och jag stannade här och eftersom att El var här väldigt ofta så hade hon lite kläder här som jag kunde få låna. Jag tackade självklart ja och sedan bar vi i väg till Louis rum. Hon gick in och sedan till garderoben.

”Så vad vill du ha?” frågade hon och höll upp ett linne. Jag ryckte lite lätt på axlarna. Hon tog fram en jätte fin lila skjorta som jag fastnade för direkt. Den var ganska lysande men väldigt cool.

”Får jag låna den?” frågade jag och hon log stort.

”Självklart, du skulle passa jätte bra” jag tackade och sedan gav hon mig ett guldigt halsband som hon sa att jag skulle ha till. Jag nickade sedan och gick iväg. Jag gick in i Harrys rum och slet av mig min tröja från igår. Sedan satte jag på mig den lila skjortan. Den passade jätte bra. Till de hade jag mina slitna svarta jeans som jag hade haft dagen innan. Jag granskade mig själv i spegeln ett tag innan jag gick in på toaletten. Där tvättade jag bort de gamla sminket och kletade på nytt. Jag lät håret vara som de var och eftersom att jag hade plattat de igår så var de fortfarande ganska rakt. Jag gick ut från toan och hittade nu Harry i sitt rum. På sig hade han ett par jeans och stod och letade efter en passande tröja. Jag gick fram till garderoben där han stod och tog fram en grå t-shirt. Han tackade och tog sedan på sig den. När han såg vad jag hade på mig log hade om möjligt ännu större.

”Snyggt” sa han medans hans blick for upp och ner över min kropp. Jag log och vi gick sedan ut från hans rum.

 

”Kom igen nu!” tjatade jag. Zayn skakade bara envist på huvudet. Han var den ända som inte ville åka. Vi var nu på en stor nöjespark och var på väg att åka en av alla attraktioner som fanns. Alla stod och väntade på Zayn. Han skakade envist på huvudet. Till och med Harry hade gått med på att åka den. Varför vet jag inte.

”Snälla. Du kan sitta bredvid mig” sa jag och han skrattade.

”Ska de få mig att vilja åka?” frågade han och skrattade ännu mer. Bakom mig hörde jag massa fniss.

”Ha-Ha” sa jag sarkastiskt. Efter mycket tjat bestämde vi oss för att åka och Zayn hade tillslut gett upp när han märkte att alla var emot honom. Vi stod nu i kön. De var en karusell med vagnar som man satt två och två i så Liam och Danielle skulle åka. Eleanor och Lou, Niall ville absolut åka med Harry så då blev de Zayn och jag. När vi stod längst fram märkte jag att Zayn började skaka lite smått. Jag vände blicken mot honom såg hur nervös han var. Vi klev i vagnen och eftersom de var fyra platser med två i varje passade de perfekt för alla oss. Lou och El hamnade längst fram, Niall och Harry tvåa, Liam och Dani trea och jag och Zayn sist. Nu skakade han ganska mycket så jag greppade försiktigt tag i hans hand. Han kollade förvånat på mig men sedan log han. Han kramade om den och när karusellen började kramade han om den hårdare. De gick väldigt snabbt och hela tiden höll Zayn hårt i min hand. När den stannade uppe på en hög kulle och väntade där en stund innan den skulle ner igen slängde jag en snabb blick på Zayn. Han satt och blundade hårt. Jag skrattade lite och sedan började den igen. Jag skrek glatt och Zayn med men mest i rädsla. Hans hand var fortfarande i min och kramade om den hårt. När vi tillslut kom fram log jag stort. De var grymt kul. Zayn satt bara och blundade, han trodde säkert inte att den var slut. Jag puttade lite på honom med min fria hand. Han ryckte till och tittade sig omkring. När han märkte att den hade stannat helt pustade han ut. Han släppte sakta min hand och sedan reste vi på oss och gick ut. När vi kom ner på marken igen satte sig Zayn på marken och alla tittade på honom.

”Aldrig mer” sa han och vi andra skrattade.


 Så nu var kapitel 14 ute! Vad tycker ni? Själv blev jag ganska nöjd, både för att de var långt och ganska bra. Skulle vara grymt kul om ni kommenterade vad ni tycker! Så snälla, KOMMENTERA!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: