odnovel

Moments Kapitel 15

Kategori: Allmänt

Senaste:

Jag skrek glatt och Zayn med men mest i rädsla. Hans hand var fortfarande i min och kramade om den hårt. När vi tillslut kom fram log jag stort. De var grymt kul. Zayn satt bara och blundade, han trodde säkert inte att den var slut. Jag puttade lite på honom med min fria hand. Han ryckte till och tittade sig omkring. När han märkte att den hade stannat helt pustade han ut. Han släppte sakta min hand och sedan reste vi på oss och gick ut. När vi kom ner på marken igen satte sig Zayn på marken och alla tittade på honom.

”Aldrig mer” sa han och vi andra skrattade.
 

 
 
 

Danielles perspektiv:

Jag satt nu i min lägenhet i väntan på att åka till Less. Jag skulle vara där vid ett och eftersom att de inte tog så långt tid att åka dit och klockan bara var halv ett så väntade jag. Less och alla killarna skulle åka hem till Harry i morgon så de här var sista chansen för mig och El att säga hejdå till alla. Dom skulle vara borta i en månad från London så jag skulle verkligen sakta dom alla. Dock hade faktiskt Liam lovat att jag skulle få åka hem och träffa hans föräldrar igen så jag skulle få spendera en vecka med dom. Jag satt och tänkte och upptäckte inte att klockan hade blivit kvart i. Jag reste mig snabbt upp innan jag gick ut i hallen och satte på mig ett par Converse innan jag drog med mig min skinnjacka och gick ut. Jag vinkade in en taxi som stannade och sedan sa jag adressen till hotellet Less var på. Vi hade inte varit där så mycket så vi bestämde oss för att säga hejdå där. Taxi resan tog kortare tid en vad jag trodde och inom tio minuter var vi där. Jag betalade taxi chauffören som tackade glatt för att jag åkte med honom. Jag log som svar och gick sedan in. Less hade skrivit upp på en lapp vilken våning och vilket rum så de första jag gjorde var att gå fram till Hissen. När den stannade klev jag ut och började gå med snabba steg mot hennes dörr. När jag kom fram tog de ett tag innan hon öppnade. När hon väl öppnade hade hon bara jeans på sig och en tröja som hon höll framför sig för att täcka magen och brösten. När hon såg att de var jag så pustade hon ut.

”Jag duschade nyss de är därför” sa hon och skrattade lite. Jag la märke till att hennes hår var blött så de kan nog stämma. Snabbt drog hon t-shirten som hon höll i handen över huvudet och satte sig på sängen. Jag skrattade åt de hela innan jag satte mig bredvid henne. Jag tog av mig skorna och jackan och började titta runt. De var lyxligt som bara den. De fanns en stor dubbelsäng och en stor toalett. De fanns även en lyxigt dusch och sedan en garderob. Golv ytan var stor och så fanns de en liten mina kyl. Jag öppnade den och tittade in. Där inne fanns de massor av dricka. Jag stängde igen och satte mig på sängen.

”Ska du inte ha något?” frågade Less ganska förvånat.

”Om jag får” sa jag och gick fram till kylen. Jag tog fram en öl till mig och frågade vad Less ville ha. Hon ville ha en likadan så jag tog fram en till henne med. När jag precis hade öppnat båda och tagit en klunk knackade de på dörren. Less gick och öppnade medans jag satt kvar på sängen. In kom El och alla killar. Vi kramade om varandra och sedan tog dom andra en varsin dricka med. Louis satte sig i en av fåtöljerna som stod där och desamma gjorde Niall, zayn och Liam. Så kvar på sängen satt jag, El, Less och Harry. De dröjde inte länge innan Louis visade med handen att El skulle sätta sig i hans knä så då var de bara Less, jag och Harry kvar. Vi började prata om allt böjligt och Less tog fram lite chips som alla började äta. Vi pratade även om hur allt skulle vara sedan när dom kom hem. Vi kom fram till att förts skulle alla killarna vara hos Harry i en vecka eftersom att han hade störst hus och sedan skulle alla åka hem till dom själva. Sista veckan hemma skulle även El åka till Louis och jag till Liam så vi kunde åka tillbaka med dom till London sedan. Less skulle då också åka hem tillsammans med killarna till Holmens Chapel men sedan också stanna där eftersom att hennes jobb i London var slut. Så de innebär att El och jag kanske aldrig mer kommer få träffa henne.

”Men kommer du aldrig komma tillbaka?” frågade jag ledset.

”Jag vet inte, kanske men inte snart tror jag” sa Less lika ledset som jag. Visst hon kan ju inte åka till London hela tiden för att hälsa på oss. Jag menar de kostar ju både pengar och tid. Vi pratade lite till innan de var dags att gå hem för att deras plan skulle komma halv sex på morgonen i morgon och då behövde dom ju gå upp jätte tidigt. När vi skulle säga hejdå till Less kände jag hur tårarna var på väg. Hon, El och jag hade blivit som bästisar så de skulle bli svårt att skiljas åt nu. När jag såg att både Less och El hade tårar i ögonen så började mina rinna. Jag kramade om henne hårt och desamma gjorde El. När vi var klara sa även killarna snabbt hejdå till Less. Dom skulle ju ses om bara några timmar igen. Vi satte på oss skorna och lämnade sedan Less kvar i hennes lägenhet innan vi gick ut till parkeringen. Där började El och jag säga hejdå till killarna. Dom skulle vi inte häller få se på ett bra tag så då grät jag ännu mera. När jag hade sagt hejdå till alla killarna förutom Liam gick jag fram till honom. Han tittade mig i ögonen länge innan han kysste mig mjukt. När kyssen var slut kramade han om mig hårt. Jag besvarade den minst lika hårt innan jag backade. När han såg mina tårar drog han försiktigt tummarna under mina ögon och viskade tyst i mitt öra.

”Vi ses snart igen” jag nickade lite och sedan kramade jag om honom igen. Han skrattade lite men kramade tillbaka. Han pussade mig på huvudet innan han gick efter killarna till bilen.

”Älskar dig” sa jag och han vände sig om.

”Älskar dig mer” sa han till svars och log. Jag log tillbaka och ställde mig sedan vid Eleanor. Vi såg killarna hoppa in i bilen och sedan köra iväg. Vi vinkade till dom och dom vinkade tillbaka. När vi inte såg dom längre vinkade vi in en taxi som vi båda hoppade in i. Vi bestämde oss för att spendera kvällen och natten hos Eleanor och ha en tjejkväll fast utan Less..


Kort och tråkigt kapitel jag vet men nästa kommer bli både bättre och längre. Tänkte lägga upp de tidigare idag men har varit på gröna lund från tidigt på morgonen till att jag kom hem för en halvtimme sedan. Jag började skriva i går som tur var och skrev bara klart de nu! Ska börja lite på nästa nu innan jag går och lägger mig. Ha de bra! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: