odnovel

Moments Kapitel 19

Kategori: Allmänt

Senaste:

Vi gick in i mitt rum och satte oss på min säng. Zayn satte sig med ruggen mot väggen och jag la mig ner med huvudet i hans knä. Han började smeka mitt hår och då och då böjde han sig ner och pussade mig på huvudet.

”Vill du göra de igen någon gång?” frågade Zayn exalterat.

”Ja, de var kul” Han nickade lite. Jag kände hur trött jag blev av att både Zayn masserade min hårbotten och för att de hade varit en lång dag. Jag mumlade något med att Zayn skulle lägga sig ner. De gjorde han och sedan la han sina armar runt mig. Han kysste min panna en sista gång och sedan somnade jag till hans jämna hjärtslag.


 
 

Zayns perspektiv:

Jag vaknade av att någon sa mitt namn. Jag vände och vred lite på mig innan jag slog upp ögonen. På sängkanten satt en glad Less.

”God morgon. Jag tänkte att vi kanske kunde gå ut och äta frukost?” Frågade hon ganska glatt. Jag nickade lite och satte mig upp. Jag sträckte lite på mig innan jag ställde mig upp.  Kläderna från i går hade jag på mig vilket var en skjorta och jeans. Less hade bytt om och jag kollade lite äcklat på mina kläder. Hon började skratta och visade mig en kläd hög som låg på skrivbordet. Jag gick fram till högen och blev förvånad när jag såg att de var mina kläder.

”Alla var inne och åt frukost i Harrys hus så jag smög in och hämtade dom till dig” sa hon. Jag kollade ännu mer förvånat på henne. Hade hon gått in i vårat lilla hus som låg bredvid Harrs utan att någon set henne och hade hon hämtat kläder till mig?

”Jag tog dom närmaste jag hittade” sa hon sedan till sitt försvar. Jag tackade och sedan gick jag snabbt in och lånade duschen. När jag var klar satte jag på mig shortsen hon hade tagit, de vita linnet och sedan den rutiga skjortan. De passade rätt bra och med de gick jag ut. När Less såg mig log hon. Vi satte på oss våra utterkläder och gick ut. Vi gick till en Starbucks i närheten och satte oss där. De var rätt förvånande att de inte hade kommit ett ända fans men jag kunde inte klaga eftersom att om en skulle veta om de skulle de sedan krylla av fans utanför Harrys hus och då skulle vi inte ens kunna gå ut. Vi beställde en varsin dricka som Less envisades med att betala lika mycket som mig. Eftersom att hon är så himla envis och jag inte hade någon lust att stå där hela dagen vann hon och fick betala. Jag suckade lite och tackade sedan. Vi tog våra muggar och satte oss vid ett bord nära fönstret.

”Så vad ska vi göra i dag?” undrade jag och tittade på Less.

”Eller du kanske har andra planer” skyndade jag mig med att säga. Men hon skakade bara på huvudet.

”Nej de har jag inte, vi kanske kan gå ner till vattnet?” föreslog hon och jag nickade lite. Vi drack upp de som fanns i våra muggar och lämnade sedan Starbucks. Vi gick mot en ’sjö’ som Less hade sagt fanns i närheten och efter bara fem minuter var vi framme. Där var de inte en ända människa vilket förvånade mig. De var soligt och varmt så om jag fick välja att stanna hemma eller att vara här skulle jag inte tveka med att välja här. Less tog av sig skorna och ställde dom vid strandkanten innan hon gick ut så att hon stod i vattnet.

”Kom” ropade hon och vinkade till mig. Jag gjorde som hon sa och tog av mig skorna innan även jag gav mig ut till vattnet. Jag gick fram till henne som stod med ryggen till och kramade om henne. Jag kunde se hur hon log. Efter som att de var så långgrunt så började vi gå ut från land. Plötsligt känner jag hur något blött träffar mina ben. Jag vänder mig om och ser ett busigt leende pryda Less läppar. Jag skvätte tillbaka och skrattade. Less skrek till och sedan var vatten krigen i gång. När jag märkte att Less fick övertagen gick jag fram och lyfte upp henne på ryggen. Hin skrek till och började sprattla villt. Jag fick ett bra tag så hon kom ingenstans. Hon fortsatte att skratta medans jag bara gick längre ut. När jag märkte att vatten nivån inte hade höjds mer en någon centimeter gav jag upp och släppte ner henne. Jag drog henne nära. Så nära att våra näsor nuddade varandra. Hon slutade skratta och blev tyst. Försiktigt kysste jag henne. Hon besvarade den mjukt och när vi gled ifrån varandra log båda mot varandra. Utan förvarning puttar hon ner mig i vattnet så hela jag hamnar under ytan. Som tur var var de inte så kallt. När jag kom upp till ytan så hörde jag Less skratta hysteriskt.

”Vad var de för?” frågade jag förvånat.

”För att du bar mig och vägrade släppa” svarade Less stolt.

”Jag gissar att jag förtjänade de” svarade jag och skrattade med henne. Jag gick i mot henne och hon backade.

”NEEEEEEJ!!” skrek hon skrattande och började springa. Jag skrattade med och sprang efter henne. De tog en stund men tillslut stannade hon när jag märkte att jag inte hann med.

”Aj, min fot” sa jag och grimaserade. Hon tittade oroligt på mig och gick fram till mig. När hon stod en halv meter ifrån mig slängde jag mig över henne. Båda hamnade i vattnet och skrattade.

”Inte sjyst” gnällde hon.

”Vem har sagt att jag är sjyst” flinade jag och höjde ena ögonbrynet.

”Ha-Ha” sa hon sarkastiskt men jag kunde ändå se en skymt av ett leende. Jag skrattade och pussade henne på pannan. Vi ställde oss upp och började gå tillbaka till stranden hand i hand. När vi kom fram tog vi skorna i handen och började gå. När vi gick runt på gatorna stirrade folk på oss som att vi var vansinniga. Vi skrattade bara åt dom och fortsatte gå. Ännu en gång var de inte ett ända fans som kom fram. När vi kom hem så kom killarna precis ut genom dörren. Vi släppte varandras händer innan någon hann se.

”Vad har ni gjort?” frågade Louis förvånat.

”Haft lite vattenkrig” svarade Less som att de inte var något konstigt med de alls.

”Okej..” svarade Lou lite förvirrat men gick sedan mot bilen. Alla andra killarna förde efter honom inklusive Harry.

”Vi tänkte åka in till stan och shoppa men jag antar att ni inte vill följa med?” frågade Liam.

”Nej de är lugnt” svarade jag efter att ha kollat med Less. Jag kände Harrys blick på mig hela tiden tills dom klev in i bilen. Innan han stängde dörren gav han mig en –om du sårar henne så dödar jag dig- blick. Jag nickade bara lite till svars och log. De gjorde nog honom ännu argare men just nu orkade jag inte bry mig. När killarnas bil var ur syne vände sig Less mot mig.

”Så.. Ska vi byta om och sedan ses igen?” frågade hon lite blygt. Jag nickade glatt och sedan kramade jag om henne. Jag kysste henne snabbt och sedan skildes vi åt. Hon gick hem till sig och jag gick in till de lilla huset utanför Harry. De här kunde nog bli topp tio roligaste dagen i mitt liv.


Så vad tycker ni? Kommentera gärna om ni tycker jag kan göra någon bättre. Snart kommer de komma lite mer drama så Kommentera så kommer nästa kapitel fortare ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: