odnovel

Moments Kapitel 3

Kategori: Allmänt

Senast:

”Jag fick jobbet!!” Skrek jag och hon reste sig snabbt upp.

”Är de sant?”

”Ja, jag åker om en vecka!”

”Men gud så kul!” sa hon och kramade om mig. När hon släppte mig gick jag sedan ner för trappan och in i mitt hus igen. På vägen tog jag med mig posten. Jag satte mig vid köksbordet och kollade igenom den lite. Jag fastnade med blicken på ett skvallerblad. Där på framsidan var de Harry som kysste en blond tjej. Och de stod att bilden var tagen igår.


Less perspektiv:
Jag hoppades att Harry skulle ha gått vidare men de gjorde ändå ont att se honom med någon annan. Vi hade aldrig varit mer än vänner men jag kände ändå något speciellt för honom och hade alltid gjort. Plötsligt känner jag hur tårarna är på väg och inte långt där efter fick en sällskap av flera. Jag satt där och snyftade åt bilden. Själv hade jag inte gått vidare. Jag hade date:at två killar men de hade inte funkat så efter de gav jag upp. Alla har alltid sagt att jag är väldigt attraktiv och speciellt nu när jag är så vältränad. Och jag märket att många killar har flörtat med mig men jag har aldrig fastnat för någon.

Jag tittade sedan på tre små bilder under den stora där dom kysstes. En av dom var på Harry och den där tjejen när dom kramades, en var när dom höll handen och den sista var när dom satt och åt på någon restaurant och skrattade.

 

”Får jag smaka?” frågade han och jag sträckte över mig glass. Precis när han skulle ta en tugga så smetade jag ut glassen över hela hans mun och näsa. Jag började skratta och sen han med. Efter de gav han mig en intensiv kyss på läpparna bara för att jag också skulle bli helt glassig, vilket jag blev.

”Harry” skrattade jag och han flinade. Jag pussade honom sedan i pannan så han fick glass där med.

”Men?” sa han och skrattade sen började han pussa mig runt i hela ansiktet så de slutade med att båda såg ut som glassmonster. Sen gick vi hem hand i hand med glass i hela ansiktet.

 

Jag vaknade upp ur mina tankar då jag kände hur jag satt och log. Jag skakade snabbt på huvudet innan jag gick upp på mitt rum och började packa. Jag packade underkläder, lite jeans, shorts, badkläder, olika tröjor, och till sist lite olika skor. Och självklart tränings kläder. När jag hade fått ner allt de i två resväskor var jag klar och jag kollade på klockan. Den var nu tio så jag gick ner tog en macka och gick sedan upp och sov.

 

Lördag (Veckan efter)

 

Jag vaknade i min egen säng med Gemma liggande bredvid mig. När jag satte mig upp vaknade hon också och satte sig upp.

”Hur känns de?” frågade hon och log stort.

”Skit bra” sa jag och hoppade upp ur sängen. Hon skrattade åt mig och ställde sig också upp. Jag tog på mig ett par enkla jeans och till de en enfärgad t-shirt. Gemma tog bara på sig mjukis kläder eftersom att hon ändå bara skulle följa mig till flygplatsen. När vi var påklädda gick vi ner och åt frukost. Som vanligt var inte mamma hemma så vi satt själva och åt. När vi hade ätit gick vi in till Anne. Hon hade sagt dagen innan att hon skulle skjutsa oss för att hon också ville säga hejdå och de hade vi självklart sagt ja till. När vi kom in i hallen var hon redan klar så de var bara att gå. Jag lyfte in mina grejer i bakluckan och sen satte vi oss i bilen och började åka. De tog bara en kvart att åka dit så vi var framme ganska snabbt. Anne och Gemma följde mig ända tills dom inte fick längre och vi var tvungna och säga hejdå.

”Jag kommer sakna dig massor” sa Gemma och kramade om mig. Jag kramade henne tillbaka och log sedan mot henne. När jag släppte henne kramade jag om Anne.

”Gud, jag börjar nästan gråta” sa hon och skrattade lite. Jag skrattade också och när hon släppte mig pussade hon mig snabbt på kinden. Precis när jag skulle vända mig om så slängde sig Gemma i min famn och jag skrattade.

”Ni får de att låta som att jag ska vara borta i flera år, plus att du kommer ju och hälsar på om bara två veckor” sa jag och tittade sedan på Gemma. Båda skrattade och Gemma pussade mig snabbt på munnen innan hon gick tillbaka och ställde sig bredvid Anne igen. Jag sa hejdå och vände mig sedan om och gick igenom säkerhetskontrollerna. Sen vände jag mig om och vinkade snabbt och sen gick jag vidare. När jag kom fram till själva flygplanet kunde man redan gå ombord så de gjorde jag. Jag letade efter platts 12 och när jag hittade den såg jag att de var en platts vid fönstret. Jag satte mig snabbt ner och då började jag andas väldigt snabbt. De fanns inte många saker jag verkligen hatar men några finns de och en av dom sakerna är att flyga. De känns liksom som att flygplanet kommer störta vilket nog inte kommer hända. För de är faktiskt så att de är säkrare att flyga an att åka bil så de försökte jag intala mig själv. När knappen började lysa som visade att man skulle sätta på sig bältet kände jag hur nervositeten steg men jag stoppade bara i musik i öronen och inte långt där efter hade jag konstigt nog somnat.

 

Jag vaknade av att en flygvärdinna skakade om mig. Hon log och sa att vi var framme. Jag nickade, tackade för att hon hade väckt mig och gick sedan av. När jag hade fått mina väskor gick jag till ett kafé i närheten där tjejen jag hade pratat med sa att vi skulle träffas. När jag kom in var de bara två bort upptagna. Vid ett var av borden satt de en kille i kanske tjugo års åldern och vid de andra en tjej i kanske trettio års åldern.  Jag gick fram till tjejen och frågade om hon var ”Sarah” som jag skulle träffa och hon nickade glatt.

”Vad roligt att äntligen få se dig” sa hon och kramade löst om mig.

”Desamma” sa jag och kramade henne tillbaka. Jag satte mig ner mitt emot henne och vi började prata.

”Här i USA kommer du bo två nätter och sen kommer du bli flyttat till London” sa hon och jag log.

”I morgon ska du ha din första intervju och sen dagen efter är de den andra. I över morgon får du ledigt på förmiddagen innan du ska åka. I morgon är de en grupp och sen är de en ensam sångerska. Men du ska få mer information på plats sedan”

”Okej, de låter bra” sa jag och hon log mot mig. Sen sa hon att hon skulle visa vart jag skulle bo och vi gick ut till en taxi. Vi åkte i kanske en halvtimme och sen stannade bilen utanför ett stort hotell.

”Här ska du bo” sa Sarah och pekade på hotellet när vi hade klivit ut ur bilen.

”Och där ska du intervjua” sa hon och pekade på ett hus lite längre ner på vägen. Jag nickade och vi gick sedan in. När vi kom in var där en reception och Sarah gick då fram dit och fick en nyckel. Sen gick hon fram och gav den till mig.

”Du bor på våning fyra rum 105, men jag tänkte lämna dig ifred nu. Om de är något är de bara att ringa. Du har ju mitt nummer” sa hon och log mot mig. Jag log tillbaka och tackade för allt sen skildes vi åt. Jag tog hissen upp och när jag stod utanför mitt rum tog jag ett djupt andetag. Sen öppnade jag dörren och fick en chock. Där inne var en stor dubbelsäng och sen ett ganska stort badrum. De första jag gjorde var att slänga mig i sängen. Den var så mjuk och den var sjukt stor. När jag hade utforskat rummet en stund kände jag att jag var hungrig och bestämde mig för att gå ut och se vad de fanns att äta. Jag satte på mig skorna och gick sedan ut från hotellet. Jag gick runt en stund och kollade runt lite men de lyckades ändå sluta med att jag hamnade på McDonald’s. Jag beställde en sallad och sen en ramlösa att ta med och sen gick jag ut igen. När jag var på hotellet satte jag mig och åt. De var gott och när jag ätit klart bestämde jag mig för att gå och lägga mig så jag skulle orka med intervjun imorgon. Jag la mig ner i sängen och sen dröjde de inte många minuter tills jag sov.


De var kapitel 3, hoppas ni tyckte om de! Skulle uppskattas något enormt men någon komentarer och hoppas att de blir något kapitel i morgon annars blir de ett på Tisdag, ha de bra! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: