odnovel

Moments Kapitel 4

Kategori: Allmänt

Senaste:

Jag gick runt en stund och kollade runt lite men de lyckades ändå sluta med att jag hamnade på McDonald’s. Jag beställde en sallad och sen en ramlösa att ta med och sen gick jag ut igen. När jag var på hotellet satte jag mig och åt. De var gott och när jag ätit klart bestämde jag mig för att gå och lägga mig så jag skulle orka med intervjun imorgon. Jag la mig ner i sängen och sen dröjde de inte många minuter tills jag sov.

 

Less perspektiv:

Jag vaknade av att jag hörde skrik. Jag gick fram till fönstret och där nere stod där massor av tjejer, säkert hundra  stycken. Jag fattade ingenting men efter att ha stått där en stund gav jag upp. Jag tog fram min mobil och såg att klockan inte var mer en kvart över fem så jag tog på mig mina träningskläder och gick sedan ner till lobbyn.
”Hej, eftersom att hela ingången är blockad av människor vet du något annat sett att komma ut?” frågade jag snällt en tjej som stod i receptionen. Hon nickade och jag följde efter henne. Tillslut kom vi fram till en dörr där hon stannade.

”För att komma in behöver du ditt rums kort” sa hon och jag nickade. Efter at jag hade tackar gick jag ut genom dörren och började springa. De var otroligt avkopplande och jag kände att jag kunde göra nästan vad som hälst. Jag sprang igenom en park tills jag kom fram till en stor arena och där vände jag. När jag sen var vid hotellet igen gick jag in där hon hade visat mig och sen upp till mitt rum. När jag kom innanför dörren hoppade jag direkt in i duschen.

 

Jag kollade mig själv i spegeln och granskade min magra kropp med bara underkläder på. Jag tog upp tandborsten och började borsta. Plötsligt slets dörren upp och in kommer Harry i bara kalsonger. Jag skrek till och han skrattade. När han slutat skratta log han och började också borsta tänderna. Vi stod där och använde tandborstarna som mikrofoner och stod och sjöng på min favorit låt. Stronger av Kelly Clarkson. Vi skrattade och hade allmänt roligt tills Anne knackade på och sa att klockan var för mycket och att vi skulle gå och lägga oss. De fick oss att skratta ännu mer men sen gick vi och la oss. Vi la oss båda i Harrys stora säng och jag somnade sen i hans varma famn.

 

Jag kom tillbaka till verkligheten av att vattnen blev iskallt. Shiit måste ha tagit slut på varmvattnet. Jag gick ut och ställde mig framför spegeln. Jag var nu mycket muskulösare och jag log när jag såg de. Sen tog jag fram två handdukar. En virade jag runt kroppen och en runt huvudet. Sen gick jag tillbaka till sovrummet och började blåsa håret. Jag bestämde mig för att inte platta de så de fick bli mitt lite halv lockiga. Jag kollade efter något okej jag kunde ha på mig på intervjun. De slutade med att jag tog på mig ett par svarta jeans och till de en långärmad ljusrosa tröja som jag drog upp lite i ärmarna. Jag letade fram ett bronsfärjat skärp och tog fram en silvrig klocka. När jag var klar gick jag och satte på mig mina vita höga Converse. Jag gick ut genom dörren och i farten slet jag med mig mina svarta Ray ban solglasögon. När jag kom ner till lobbyn såg jag att de inte lika mycket folk utanför så jag gick den vanliga vägen. När jag kom ut gick jag till ett kaffe mitt över gatan. Där inne var de ganska mycket folk men de fanns ändå några platser lediga. Jag satte mig vid ett bord och några sekunder senare kom de en söt ung tjej fram till mig.

”Vad får de lov att vara?” frågade hon ganska blygt så jag gissar att hon var ganska ny här.

”En kaffe tack och en macka” sa jag och log mot henne.

”Var de bra så?” jag nickade och hon gick iväg. Jag satte mig och tittade ut genom fönstret när jag kände hur mobilen vibrerade i min ficka. Gemma stod de.

 

”Hallå?”

”Hej gumman, hur har du de?”

”De är bra, hotellet är jätte stort och solen skiner så de kan inte bli bättre” sa jag och hon skrattade.

”Så bra då! Men jag ville bara höra hur de var med dig och du ska veta att jag saknar dig redan” Jag skrattade och man kunde nästan hörda hur hon log på andra sidan telefonen.

”Men jag måste gå nu, ska äta frukost och sen till intervjun men jag ringer dig efter” sa jag.

”Okej, puss”

”Puss” sen la jag på och precis då kom den söta tjejen med mina saker jag hade beställt. Hon ställde ner de och jag log mot henne.

”Tack” hon nickade och gick sedan iväg. Jag började och äta och när jag bara hade lite kaffe kvar kollade jag på klockan. Den visade tjugo i Tolv och eftersom att jag skulle vara där hel och de bara tog några minuter att gå bestämde jag mig för att börja gå om kanske tio minuter. Jag drack upp mitt kaffe och gick sedan och betalade. Sedan gick jag ut och satte mig på en bänk. Där satt jag med ansiktet mot solen tills de var dags att gå. Då reste jag mig upp och började gå åt de hållet som huset låg åt. När jag var framme gick jag in genom dörren och där inne var en lång korridor. Jag gick in och öppnade en av alla dörrar. Där var ett fika rum såg de ut som och där i en av sofforna satt Sarah. När hon såg mig ställde hon sig upp och gick fram till mig. Hon kramade om mig och ledde mig sedan till ett rum. Där visade hon vart jag skull sitta och började förklara lite. Hon gav mig ett papper och förklarade att jag skulle fråga dom frågorna som stod där. Sen sa hon att dom bara skulle klippa ihop de bästa så man kunde ta pauser mitt i om man ville de. Jag nickade och hon gick sedan ut. Innan hon gick sa hon att ”gruppen” som jag skulle intervjua var på väg så jag började läsa igenom pappret lite. Frågorna var otroligt dåliga, liksom vem vill veta om dom har inåt eller utåt navel? Gruppen hette i alla fall One Direction och bestod av fem killar. Jag tyckte att jag kände igen namnet men jag kunde inte riktigt placera de. Efter en liten stund kom en ganska muskulös stor man in genom dörren. Han sträckte artigt fram handen och log.

”Paul” presenterade han sig som och jag log.

”Less” sa jag och nu var de hans tur att le. När vi hade skakat hand satte han sig ner på en av stollarna lite längre bak i rummet. Några minuter senare kom de tre kilar in i rummet. En var blond, en Brunett och en hade kolsvart hår. Dom kom fram en och en och gav mig pussade mig på kinden. Samtidigt sa dom sina namn.

”Liam” Sa brunetten.

”Less” sa jag och log.

”Niall” sa den blonda.

”Less”

”Zayn” sa han med svart hår och log mot mig.

”Less” sa jag sista gången och satte mig ner. Dom satte sig i soffan framför mig och jag kollade lite funderande ned i mina papper.

”Är ni inte fem?” frågade jag och dom suckade lite.

”Jo, men dom två andra håller alltid på att larva sig och kommer alltid för sent” Sa han Liam tror jag han hette. Jag skrattade lite och inte långt där efter kom de två till killar in i rummet. Den ena kände jag väl igen och man såg att han kände igen mig med. Jag kollade ner i mina papper igen. Fan de står ju Harry och att han är med i One Direction. Jag suckade och tittade upp. Då märkte jag att jag stod ansikte mot ansikte med Harry. Fan.

 


Här var kapitel 4, hoppas ni tyckte att det var bra och de skulle uppskattas något enormt med kommentarer! Skriv gärna vad ni tycker och om jag kan förbättra något :)

Kommentarer

  • Filippa säger:

    Heeej! Började läsa idag, och du måste fortsätta. Du är as bra! Novellen är oxå as bra :)

    2012-06-21 | 01:26:25

Kommentera inlägget här: