odnovel

Moments Kapitel 45

Kategori: Allmänt

Senaste:

Jag log stort och hon besvarade de med ett osäkert leende.

”Vad är de?” frågade jag försiktigt och hon kollade ner. ”Du gillade de inte?” frågade jag och kände hur skammen sjönk över mig.

”Jo!” skyndade hon sig med att säga. ”Jag gillade kyssen och jag gillat dig, men jag måste lösa allt med Zayn först” Jag nickade förståligt och kunde inte låta bli att le igen. Hon gillade kyssen! Och ännu bättre, hon gillar mig!


 

Less Perspektiv:

 

Kyssen med Harry hade varit helt underbar. Även om jag inte ville erkänna det för mig själv så gillar jag honom mer en som en vän. Med de kändes bara fel mot Zayn. Som att jag var otrogen mot honom som han hade varit mot mig. Visst var jag medveten om att vi inte var tillsammans längre men det kändes ändå inte sjyst mot honom. Jag ville inte att han skulle bli sårad eller ledsen. Min kropp skrek ’bli tillsammans med Harry bara för att såra honom. Som han gjorde med dig’ Men mitt hjärta skrek ’bli inte tillsammans med Harry, kom ihåg hur sårad du blev av Amber och Zayn. Du vill inte att han ska bli lika sårad som du blev’. De var svårt. Långt där inne visste jag att jag älskar Zayn på mer en ’kompis sätet’ fortfarande. Men jag visste också att jag älskar Harry på mer en ’kompis sättet’. Och frågan var bara vem älskar jag mest. Harry.. Ja, Harry var svaret. Men jag ville inte såra Zayn till något pris. De var som att de satt en djävul på min ena axel och en ängel på den andra. Djävulen sa ’Såra honom! Han låg med din bästa vän bakom din rygg. Dom hade ett hämligt förhållande i TRE HELA VECKOR!’ Och ängeln sa ’Alla gör fel men om du verkligen älskar honom ska du förlåta honom. Han kanske inte blir din pojkvän igen men din förlåtelse förkänar han’ jag suckade och reste mig upp. Varför skulle allt vara så svårt. Efter en lång natts sömn hade jag i alla fall bestämt mig. Jag skulle prata med Zayn idag. Men vad skulle jag säga? Varför gjorde du som du gjorde? De var antagligen det bästa som skulle kunna komma ut ur min mun när jag väl stod där framför honom. Jag suckade och gick fram till min resväska. Harry låg fortfarande och sov eftersom att vi nu delar på den stora dubbel sängen såg jag honom andas tungt. Jag tog fram ett stort pösigt linne, till de ett par jeans shorts som jag la bredvid resväskan innan jag gick in i badrummet och hoppade in i duschen. När jag var klar lindade jag in mig själv i en handduk och sedan håret i en. De var ju kanske halv smart att lämna kläderna där ute. Jag låste så tyst jag kunde upp dörren och gick vidare till Harrys sovrum. Där gick jag in så tyst som möjligt och fram till mina kläder.

”God morgon” hörde jag en hes röst nästan viska. Jag hoppade säkert en meter upp i luften och tittade sedan upp på Harry som låg i sängen med armarna under huvudet. Han låg bara och flinade.

”Harry..” suckade jag tungt och återgick till att ta upp mina kläder från golvet. När jag sedan vände huvudet åt hans håll igen hade han fortfarande samma flin på läpparna.

”Harry!” Skrek jag samtidigt som jag skrattande kastade en kudde i ansiktet på honom. Han hann inte få upp händerna så han fick den rätt i ansiktet.

”Rätt åt sig” fnissade jag innan jag så fort som möjligt skyndade mig in i badrummet så att han inte kunde ge igen. Bakom mig hörde jag skratt och sedan hur han bankade på dörren. Snabbt satte jag på mig kläderna medans han fortsatte banka. Jag öppnade långsamt dörren till en liten springa och sedan slets resten upp. Han drog ut mig och lyfte upp mig på hans axel. Då la jag märke till att han bara hade kalsonger på sig.

”HARRY!” Skrek jag skrattandes medans jag sprattlade med både ben och armar. Han började springa runt hela lägenheten med mig på axeln. Linnet jag hade på mig hängde helt på sned men de var inget jag kunde göra något åt nu. Jag skrattade och skrek hans namn men inte hjälpte de. När vi sprang förbi Louis sovrum såg jag Louis och Eleanor stå där och le stort åt oss. Harry verkade inte märka de utan sprang ett varv till med mig på axeln. Jag skrek hans namn igen men kunde inte låta bli skrattet som bubblade upp i mig. När vi sen sprang förbi Louis rum igen märkte han dom och stannade till. Han släppte ner mig men jag skrattade så mycket så mina ben vek sig. Jag ramlade ner så jag låg på rygg på golvet och skrattade. De gick inte att sluta. Efter några sekunder brast de också för Lou och El och dom började skratta nästan lika hysteriskt som jag. Och bara någon sekund efter det hör man även Harrys skratt stämma in i det hela. Efter ett par minuter när alla lugnat sig räcker Louis mig sin hand. Jag tog den och han drog upp mig. Snabbt rättade jag till mitt linne innan vi begav oss till köket. Harry plockade fram olika slags bröd, jag pålägg, Louis flingor och El olika yoghurtar. När allt är framme ringde det på dörren. Jag reste mig upp och börjar väl framme vig dörren öppnar jag. Där står en trött Niall.

”De finns fru..” mer hann jag inte säga innan han gått förbi mig och in i köket. ”kost i köket om du vill ha” avslutade jag meningen för mig innan jag gick efter Niall. Han hade redan satt sig på en av dom tomma stolarna när jag kom tillbaka. I handen hade han en macka som han febrilt tuggade på. ”Maten försvinner inte för att du äter i normal takt” muttrade jag surt. Han bara log ursäktande och fortsatte sedan att äta.

 

Efter att ha ätit upp frukosten och dukat av bestämde jag mig för att gå över till Zayn. Mer kan jag inte skjuta upp de.

”Ja går över till Zayn nu” sa jag när alla hade satt sig i soffan. I går hade jag pratat med Harry om att göra det men hade inte fått så mycket respons tillbaka.

”Är du säker? Om du vill kan jag gå med dig” sa Harry och tittade lite oroligt på mig. Jag skakade bara på huvudet.

”Nej, detta är något jag måste göra själv” sa jag och han nickade förståligt mot mig. Jag gick ut i hallen och tog på mig skorna innan jag ropade hejdå. Jag fick ett hejdå tillbaka innan jag gick vidare mot Zayn. När jag var framme vid hans dörr tog jag ett djupt andetag och knackade sedan på dörren. Steg hördes inifrån och snart visades Zayns huvud i dörröppningen. Hans ögon var röda och hans blick var förvånad.

”Less” viskade han fram. Jag nickade osäkert.

”Äh.. kan jag komma in?” frågade jag lite osäkert. Han nickade snabbt och öppnade dörren helt. Medans jag tog av mig skorna sprang han in i tv rummet. Jag följde fundersamt efter honom. Där såg jag hur han plockade undan smutsiga kläder, tog bort gammal disk och sedan till sist tog undan en ask kopp. När han var klar satte han sig i soffan och stängde av tv:n. Jag satte mig lite osäkert bredvid honom. ”Du vet nog lika bra som jag att vi behöver prata.. så..” började jag och tittade ner på mina händer. Han suckade tyst för sig själv.

”Ja.. Och jag är ledsen. Det jag gjorde var hemskt men tyvärr kan jag inte ta tillbaka de. Om jag kunde göra det hade jag definitivt gjort de” Jag tittade upp på honom och såg att han verkligen menade de. Han led lika mycket som jag gjorde av allt detta.

”Men varför?” mumlade jag och kollade ner på mina händer igen. ”Varför gjorde du de? Var jag inte tillräckligt eller...” De var en fråga jag länge velat ha svar på. Varför han gjorde de. Han avbröt mig och sökte min blick.

”Nej! Du får aldrig tro du inte är tillräckligt Less!” Jag nickade lite men var inte så säker på att han menade de han hade sagt.

”Men varför då?” Han tittade ner och suckade.

”Jag vet inte..” plötsligt slog det mig. Varför var jag så dum? När jag kom på Zayn med Amber låg dom ju i Zayns säng och gjorde gud vet vad. De jag inte var redo att göra med honom. Ha sex. Då gick han till Amber istället. Detta samtal sårade mer en vad jag hade förutspått och tårarna bubblade upp i mina ögon. Fan. Varför var jag så korkad? Snabbt reste jag mig upp.

”Less vad hände?” hörde jag Zayns oroliga röst bakom mig.

”VAD TROR DU?” skrek jag åt honom och han ryckte till. ”Jag var inte redo att ha sex med dig så då var du tvungen att gå till Amber?!” Skrek jag och nu började allt sjunka in hos honom och han förstod vad jag menade. En tår rann nu ner för min kind men jag torkade envist bort den.

”Nej! D..” Innan han hann protestera mer hade jag sprungit ut ur hans lägenhet och var snart ute ur hela byggnaden. Några meter bort såg jag en buske som jag snabbt hoppade ner bakom för att gömma mig. Om han nu sprang efter mig ville jag inte att han skulle hitta mig och se mig ännu svagare än vad han redan gjort.


Vad tycker ni? Har lite bråttom nu så skulle bara hem och publicera detta inlägg lite snabbt. Kommer Less försvinna igen nu? Vad tror ni? KOMMENTERA så kommer nästa inlägg snabbare.

Kommentarer

  • Alexandra säger:

    Försvinner hon igen så tänke jag bilda en protestgrupp. :)
    Nej men kan dem inte lösa det, hon blir ihop med Harry och Zayn går och hånglar upp Amber! :))))))))

    Svar: Haha, gillar de där med protestgrupp! Nästa kapitel kommer på lördag så vi får se vad som händer.. ;)
    None None

    2012-11-22 | 16:47:45
    Bloggadress: http://theonedirectionnovells.blogg.se
  • Sαиdяα ツ ♥ säger:

    Asbra! :D<3

    2012-11-22 | 20:29:08
    Bloggadress: http://sandraellaa.blogg.se
  • Sofia säger:

    Harry och less blir tillsammans o zayn kommer aldrig förlåta sig själv och amber vill bli kompis med less men less vill inte! Zayn o amber ska INTE bli tillsammans! Antingen zayn och less elle harry o less!

    2012-11-23 | 13:08:22

Kommentera inlägget här: