odnovel

Moments Kapitel 31

Kategori: Allmänt

Senaste:

”Hey” sa han och försökte få min uppmärksamhet. Jag tittade försiktigt upp på honom och kunde se ett litet leende på hans läppar.

”De gör inget. Jag kan vända tills du är redo” sa han lugnt och övertygande. Han hade fortfarande ett leende på läpparna. Plötsligt kände jag hur jag kunde slappna av och kramade sedan om honom igen. Han skrattade lite och pussade mig på huvudet.

”Kom” viskade han i mitt öra och gick mot sängen. Han drog snabbt av sig sina byxor och t-shirt innan han la sig i sängen. Han tittade på mig och klappade på andra sidan som att jag skulle lägga mig där. Jag drog av mig mina byxor och sedan min tröja innan jag snabbt hoppade ner under täcket med honom. Jag la mig med ryggen mot honom så han kröp närmare mig och la sina händer runt min midja precis vid troskanten. Han började kyssa mig i nacken och jag fnittrade till.

”De här har du väll inget emot” viskade han med hes röst som fick mig att rysa. Nästan för snabbt skakade jag på huvudet vilket fick honom att skratta igen. Han fortsatte och jag kände hur de blossade upp i ansiktet men tackade gud för att de var mörkt i rummet.


 

Less perspektiv:

Jag vaknade sakta upp och utan att öppna ögonen kände jag med handen bredvid mig. Jag förväntade mig att känna Zayn men istället kände jag något hårt papper. Jag öppnade ögonen och tittade bredvid mig. Där låg ett papper med en tulpan på. Jag log och tog upp papperet.

Chris ringde och bad mig åka till studion. Jag är ledsen att jag inte var där när du vaknade vilket jag mer en gärna skulle ha velat. Har lunch klockan 13 så då kanske vi kan äta tillsammans? Kommer jobba sent men är ledig i morgon så då kanske vi kan ses? Jag vet att jag inte har sagt detta innan men jag älskar dig Less! Puss xxDin Zayn

Jag log stort och märkte att ögonen var tårfyllda. Han är bara för söt! Jag reste mig upp och kollade på klockan. Halv nio. Väckarklockan hade inte ens ringt än. Jag gick in i badrummet och kollade mig i spegeln. Tjejen på andra sidan såg trött ut med rufsigt hår. Jag suckade lite och gick in i duschen. När jag hade tvättat håret noga så gick jag ut igen och blåste de. Jag satte på mig en vit enkel t-shirt och till de ett par mörkblåa jeans. Jag gick sedan och tog på lite mascara innan jag bestämde mig för att de fick duga. Håret lät jag bara hänga över ena axen. Jag kollade på klockan igen och såg att den hade blivit halv tio. Jag satte på mig mina Converse innan jag kände mig klar. Jag tog min väska med telefon, plånbok och rumsnyckel innan jag gick ner för att äta frukost.

 

”JONES!” ropade Amber när jag klev in på Starbucks. Alla kunderna vände sig om och så var de bara jag. Jag skrattade medans jag gick fram till henne och kramade om henne. Vi små pratade i någon minut innan vi var tvungna att börja jobba. Idag fick jag börja med att jobba ute men efter lunch skulle vi byta så jag fick jobba i kassan. Allt gick bra och Amber och jag skojade mycket med varandra medans vi jobbade.

 

”Så redo för lunch?” frågade Amber exalterat. Jag nickade, tog av mig förklädet och ryckte sedan med mig väskan i farten.

”Vart ska vi?” efter lite diskuterande så bestämde vi oss för att gå till McDonald’s. När vi kom in så var de inte så mycket folk så vi satte oss bara vid ett bort.  Medans jag satt kvar och väntade så gick Amber och beställde. Efter några minuter kom hon tillbaka med maten som vi snabbt började äta på.

”Vad ska du göra efter jobbet?” frågade Amber efter en stunds tystnad.

”Vet inte, ingenting tror jag” svarade jag och ryckte lite på axlarna.

”Vill du komma hem till mig och kanske se på en film eller något?” frågade hon lite nervöst.

”Ja, gärna” svarade jag och hon sken upp. Jag skrattade åt henne innan vi var tvungna att gå tillbaka.

 

”Ska vi handla något till i kväll?” frågade Amber när vi gick sida vid sida på väg hem till henne.

”JAA!” skrek jag och började springa mot en mataffär som bara var 100 meter bort. Bakom mig hörde jag Ambers skratt och snart var hon i fatt mig. Vi sprang den sista biten och när vi var framme gick vi lite lugnare in.

”Glass” sa jag och pekade på glass hyllan. Amber nickade och vi plockade ner två Ben&Jerry’s paket i korgen. Vi fortsatte att ta godis läsk och chips innan vi var nöjda. Vi började sakta gå mot kassorna och där såg jag något jag inte ville se. Jag och Zayn var på omslaget till någon skvallerblaska. Visserligen såg man inte mitt ansikte vilket jag var glad för. Paniken steg och jag kollade bak på Amber som började komma närmare.

”Popcorn” sa jag i ren panik. Hon tittade frågande på mig.

”Jag vill ha popcorn, kan du hämta de?” frågade jag och gjorde hundvalps minen. Hon skrattade och började gå iväg mot popcornen. Snabbt tog jag upp tidningen och bläddrade fram till rätt sida.

ÄR DETTA ZAYNS NYA FLICKVÄN ELLER BARA EN I MÄNGDEN? Löd rubriken.

Vadå en i mängden? Jag suckade frustrerat. Jag såg Amber komma närmare och gömde snabbt tidningen bakom ryggen.

”Ähm.. Du kan väll packa?” frågade jag och hon nickade. Jag började lassa upp allt på bandet och la sist upp tidningen som jag snabbt stoppade ner i väskan när tjejen i kassan hade tagit betalt för den. Vi betalade och gick ut. Vi började gå mot amber med varsin kasse och efter bara några minuter stannade hon.

”Här bor jag” sa hon och pekade in på en lägenhet. Jag nickade lite och log innan vi gick in i trapphuset.


 

Kapitel 31! Kan inte fatta att jag redan har skrivit över 30 kapitel! Hahha, men iaf. Vad tycker ni? Har två läxor till i morgon som jag inte har gjort plus att jag ska träna i dag så är glad att jag lyckades hinna färdigt. Vet inte när nästa kommer men ska försöka börja med de så snart som möjligt! En sak vet jag iaf, KOMMENTERA SÅ KOMMER DE SNABBARE!

Kommentarer

  • Sandra! :) ♥ säger:

    SÅ AMAZAYN! :D<3

    2012-09-03 | 20:59:44
  • Sandra! :) ♥ säger:

    SKIIIT BRA! :D<3

    2012-09-04 | 19:21:20
  • LN säger:

    Här är del ett: http://lillanovellen.blogg.se/category/one-shots.html

    Svar: Tack! :)
    None None

    2012-09-07 | 10:08:15

Kommentera inlägget här: