odnovel

Moments Kapitel 58

Kategori: Allmänt

Senaste:

Helt plötsligt slutade han hoppa och stod still. Jag stannade också och kollade undrande på honom.

”Vad är det?” Han log mot mig och tog tag i mina händer. Han började dansa larvigt och snurrade mig i mellan åt. Jag skrattade åt honom. Han fortsatte och slog nu sin högra höft i min högra höft där vi stod mitt emot varandra på dansgolvet. När han sedan började göra något slags indianhopp kunde jag inte hålla mig längre utan brast ut i gapskratt och hängde på och larvade mig.  Jag kan nästan slå vad att både jag och Harry kommer ha magrutor i morgon så mycket som vi har skrattat. Fast vänta. Det har jag ju redan.. Jag skrattade för mig själv och vi fortsatte dansa. När båda var helt slut och vi tänkte gå tillbaka till baren känner jag två armar runt mig bakifrån och ett högt skratt i mitt öga. Och inte är det någons av killarnas. Och Melanie skulle jag inte kunna tänka mig att det är. Men vem är det då? Förskräckt vänder jag mig om.


 
    
 

Less Perspektiv:

 

”Brook?” Ja, bakom mig stod Brook och skrattade. När jag såg henne skratta så kunde jag inte hålla mig och började skratta själv åt hur kul hon hade. Bredvid mig stod en frågande Harry. Brock svajade till och snabbt tog jag tag i henne för att hon inte skulle ramla vilket tydligen var jätte kul för hon började skratta ännu mer hysteriskt en innan. Okej, hon var långt ifrån nykter. Jag släppte henne och denna gång kunde hon stå på benen. Harry som nu vaknade till liv sträckte fram handen.

”Harry” sa han och log mot henne. Hon verkade fundera en stund och kliade sig sedan i huvudet. Harry kollade frågande på henne.

”Brook?” la jag till och hon skrattade lätt.

”Juste, Brook” sa hon snabbt innan hon vände sig mot mig.

”Det var kul att se dig igen Less och ..” sa hon och tittade frågande på Harry.

”Harry” sa han för andra gången.

”Harry. Men jag måste gå” fortsatte hon och på ett kick så var hon borta igen.

”Okej.. Vem var det där?” frågade Harry och tittade fortfarande frågande efter henne. Jag skrattade.

”Brook, jag satt bredvid henne på planet hit” sa jag och han nickade. Ett litet ”Oh” lämnade hans läppar innan han återgick till sin dans igen. Jag skrattade åt honom och istället för att hänga på igen drog jag istället med honom till baren. ”Jag behöver något att dricka” sa jag när vi hade satt oss ner på var sin hög barstol. Han nickade och sa något till barkillen som jag inte hörde. Barkillen nickade och hällde upp en varsin shot till Harry och mig. Harry tog den ena vilket gjorde att jag tog den andra. Han höjde den mot mig innan han i ett naffs hade hällt i sig den. Jag följde hans initiativ och hällde också i mig min. Det brände i halsen men inte på ett obehagligt sett. Jag grimaserade lätt och Harry skrattade. Han höll upp två fingrar och barkillen nickade innan två nya shots åkte upp på bänken framför oss. Harry tog den ena som förra gången och jag den andra. Lika snabbt som den första var denna nu också slukad och det dröjde inte länge innan den tredje och fjärde också hade åkt ner. När vi slutligen nöjde oss gav vi oss ut på dansgolvet ingen. Allt snurrade mycket mer än innan och benen kändes lite slappare men annars var det som vanligt. Harry snubblade sig fram mellan alla människor och jag kom skrattande efter. När vi slutligen kom fram till en ganska tom plats ställde vi oss där och dansade med till den höga musiken. Allt blev plötsligt jätte kul och både Harry och jag skrattade åt precis allt. I ögonvrån kunde jag se att även Louis och Eleanor verkade ha roligt. Dem stod med läpparna tryckta mot varnade som om det inte skulle finnas någon morgon dag. Om dem hade varit nyktra hade dem nog inte ens kysst varandra framför så här mycket folk. Så dem måste alltså ha fått i sig lite väl mycket dem med. Jag slet blicken från dem och tittade istället upp på Harry. Han stod där och flinade åt mig.

”Avundsjuk?” flinade han.

”Va?” frågade jag utan att förstå vad han menade.

”Ja, avundsjuk för att ingen kysser dig?” jag rodnade lite åt hans fråga och tittade sedan ner för att gömma den röda nyansen som spred sig på mina kinder. Jag kände två finger under min haka som sedan lyfte upp mitt huvud så att jag tittad in i dem mest underbara ögonen jag någonsin sett. Långsamt lutade han sig mot mig och snart var Harrys läppar tryckte mot mina. Även fast han smakade alkohol var det ändå en fantastisk kyss. Det pirrade i hela kroppen och när han läppar slutligen lämnade mina kunde jag inte låta bli att känna mig ganska ledsen över det.

Efter lite mera dans vart slutligen Harry och jag trötta och bestämde oss för att kanske börja dra oss tillbaka till hotellet. Vi letade resa på Liam som stod vid baren och pratade med någon kille han verkade känna. När vi kom fram till honom tittade han upp på oss och log.

”Det här är Harry och Less” sa Liam. Han vinkade åt oss och vi vinkade tillbaka innan vi vände uppmärksamheten tillbaka till Liam.

”Vi tänkte åka hem nu, ska vi leta reda på dem andra?” Liam nickade, sa snabbt hejdå till killen jag aldrig fick reda på vad han hette och vände sig sedan till oss.

”Klockan är redan 03:00 så det verkar som en bra ide” vi nickade och spred ut oss för att leta efter dem andra. Zayn hittade vi mitt på dansgolvet. Han dansade bara runt lite och två tjejer bredvid honom försökte ständigt dansa framför honom och få hans uppmärksamhet men Zayn verkade inte bry sig för han var helt inne i sitt eget. När vi kom fram log han stort och började dansa fram till oss.

”Less, Harry!” skrek han och slängde sig på oss båda. Harry såg mest besvärad ut medan Zayn inte kom ihåg någon alls utan skrattade bara bort allt. Efter en stund fick vi med oss honom bort till baren där Liam stod och väntade med Louis och Eleanor. Niall och Melanie var inte så långt bort så dem ropade vi bara till oss. Dem såg ännu onyktrare ut en Zayn så dem fick Harry och Liam ta i varsin arm. Medans jag försökte få ut Zayn gick Lou och Eleanor skrattande efter oss. På vägen ut såg jag något jag gärna hade varit utan att se. Där stod Brook upp pressad mot väggen av en blond ganska snygg kille. Hans läppar var överallt på henne medans hon ständigt försökte få bort honom. Men varje gång hon nästan lyckades pressade han på nytt upp henne mot väggen. Snabbt släppte jag Zayn som höll på att ramla av den plötsliga rörelsen. Jag gick lugnt fram till dem och puttade undan killen. Som i sin tur inte var beredd och dunsade ner på golvet. Men snabbt var han uppe igen och gick fram till mig.

”Vad gör du?” skrek han högt och började veva med armarna. ”Vi var lite upptagna om du inte märkte det” sa han drygt.

”Och om du inte märkte det så ville hon inte” svarade jag lika drygt tillbaka. Killen höjde handen och automatiskt blundade jag hårt. När jag inte kände något slag någonstans öppnade jag ögonen och såg istället killen ligga och ta sig för magen på golvet. Och över honom stod Harry med knutna nävan och ilskan kokade verkligen inom honom. Innan han skulle slå ännu ett slag mot killen lyckades jag få tag i hens hand och hejda honom. ”Harry, lugn”

”Han tänkte ju slå dig! Hur i helvete tror du att jag kan vara lugn?!” halvskrek han. Killen som då hade chansen att smita gjorde det och sprang snabbt i väg när han väl var uppe på fötter. Harry var på väg att springa efter när Liam tog tag i honom och drog med honom, Melanie och Niall till utgången. Jag tog därför Zayn och även Brook i andra handen och drog med dem ut.  Väl där ute låste Liam upp dörrarna till bilen och vi hoppade in. Vi satt på samma platser som förut, ända skillnaden var att Brook nu halvlåg över mig, Zayn och Harry längst bak.

”Var bor du då?” Frågade Liam när han hade börjat köra. Han ändrade backspegeln så han kunde titta på Brook. När hon inte svarade vände jag även blicken mot henne. Inte konstigt att hon inte svarade. Hon hade somnat där hon låg med huvudet i Zayns knä och fötterna i Harrys. Jag skrattade tyst för mig själv. Efter en stund hade jag och Liam bestämt oss för att Brook fick följa med oss hem och sova hos någon av oss. Efter tjugo minuter var vi framme vid hotellet och Liam parkerade snyggt och smidigt bilen. Alla hoppade ut och för att även jag, Harry och Zayn skulle komma ut fick Louis och Liam hjälpa till att lyfta ut Brook. När hon var ute kunde vi lätt hoppa ut och det slutade sedan med att Zayn fick bära in henne. Efter att ha pratat en stund bestämde vi oss för att Brook fick sova inne i Zayns rum. Eftersom att jag och Harry delade, Lou och El delade, då var det bara Liam, Zayn och Niall kvar om hon inte skulle sova inne hos Melanie. Men Melanie och Niall hade redan gått så då återstod bara Liam och Zayn. Och eftersom att Liam har Danielle så tyckte vi att det var bättre att hon fick sova inne hos Zayn. Zayn sa inte mycket om det utan bar bara in henne till sitt hotellrum. Sedan stängde han dörren och vi andra gick då in i våra egna rum.

 

Brocks Perspektiv:

 

Jag vaknade av att mitt huvud dunkade något enormt. Långsamt slog jag upp ögonen och ljuset trängde in i mina ögon. Jag stängde dem snabbt igen och efter en stund provade jag ingen. Jag började med att kisa vilket resulterade till att mitt huvud kändes som att det skulle sprängas. När jag såg att det inte var min säng jag låg i suckade jag tungt. Jag vred huvudet en aning till höger och där låg en kille med huvudet bortvänt från mig. Allt jag kunde se var hans svarta rufsiga hår och en bit av hans nakna rygg.

”Inte igen” suckade jag lågt. Jag lyfte på täcket och förväntade mig att vara naken men det var jag inte. Jag hade klänningen på mig som jag hade haft i går. Lite försiktigt lyfte jag lite mer på täcket och då såg jag att killen bredvid mig hade mjukis byxor på sig. Vad i hela? Hade jag gått hem till en kille jag inte känner i går utan att jag hade legat med honom? Det var något nytt i så fall… Många gånger hade jag vaknat hon främmande killar utan att komma ihåg något. Men aldrig med kläderna på..


Kapitel 58. Vet att det dröjde ett tag men här är det. I dag kommer det inget 99 days without you kapitel eftersom att detta kapitel kom istället. Ska börja skriva på nästa moments kapitel så snart jag kan men så länge får ni läsa 99 days without you och nästa kapitel på den novellen kommer i morgon.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: